I helgen var vi på jentetur, bare Rødhette og jeg. Boxerwolf og Ulvungen var på Taikwondoleir i Tønsberg og junior plassert hos svigerfar.
Men turen kunne ha endt etter bare noen få meter, vi fikk en uheldig start.
Vi har en vanskelig utkjørsel, veldig bratt og uoversiktlig. Jeg bruker å være ekstra påpasselig når jeg skal ut. Denne gangen var tankene mine annet sted og jeg var uoppmerksom. Jeg var opprørt pga noe utenfor min kontroll som hadde utsatt og nesten hindret turen min. Like før jeg var oppe, så mistet jeg balansen på MC-en. Den er så tung at jeg ikke har sjangs til å holde igjen, og jeg veltet overende.
Da var jeg fortsatt så sint at jeg ikke tenkte på at jeg eller MC-en kunne være skadd. Jeg bare krabbet frem og så meg rundt etter noen som kunne hjelpe meg å løfte opp igjen Rødhette.
En bilist kom ilende til. Han hadde sett velten og trodde jeg var skadet (han sa at det så ut som om foten min kom i klem). Han var snill og hjalp meg både å løfte opp sykkelen og å dytte den opp til veien.
Jeg kastet nesten ikke et blikk på Rødhette, bare kjørte avgårde, for jeg skulle på tur! Heldigvis var det ikke store skader, det er bare den ene, nye sidebaggen min som er skrapet opp. Det var den som fikk støyten og som tok av så ikke foten min kom i klem heller.
I ettertid har jeg skjønt at jeg hadde ufortjent mye flaks, ikke minst når jeg tenker på hvordan de to veltene til Jeanette og Shortybebeh endte.
Første dag startet jeg ca kl 17 og var fremme i Dalen i Telemark 21:30. Dette er ruten jeg tok:
Det ble 21 mil.
Noen bilder langs veien:
Det var deilig å komme seg ut på tur og oppleve litt annen natur enn den som er der vi bor.
Kombinasjonen GPS og kart er super. GPS-en hjelper meg å finne frem. Men siden jeg ofte er uenig i de rutene den foreslår, er det verdifullt å kunne kontrollere og korrigere opp mot et kart.
Kveldsstemning.
Bed&Breakfast i Dalen. Dette overnattingsstedet anbefales. Gode senger, veldig hyggelig og hjelpsomt vertskap og god frokost. Harleyen tilhørte et par som bodde i naborommet. De kom frem etter meg, og fortalte at de hadde beundret Rødhette. Sånt setter jeg alltid pris på å høre
Jeg hadde rommet oppe til høyre med balkong.