Sidevogn?

Prat om tung MC.
mariussky

Sidevogn?

Post by mariussky »

Hei!

Kan hende jeg kommer med årets mest idiotiske spørsmål nå, så pass opp ;)

Er det mulig å fikse sidevogn på f.eks Yamaha R1? Finner ikke noe på nett om dette..
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Re: Sidevogn?

Post by supermons »

Mulig er det, men det ødelegger jo hele formålet med den sykkelen. Men det finnes ikke noen som passer rett på, må nok bygge din egen.

Stod en Suzuki SV (tror jeg det var) med sidevogn på Bjerke under Oslo Open, og det var virkelig ikke noe pent. Sidevognen legger jo også på veldig mye vekt, og vil nok ødelegge alt av kjøreegenskaper på en sykkel som ikke er beregnet på det..
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

For enkelte er vel ikke utseende hovedformålet med doningen, selv om det er det viktigste for andre :roll:
Kan det ordnes på en SV, kan de sikkert ordnes på en R1.
Kjøreegenskapen blir selvfølgelig endret - det blir en smule mindre nedlegg til høyre :-)
Du behøver ikke være redd for kåring årets dummeste spørsmål, det er nok høyt opp dit :-D
Image
Image
hakrist
MC: Honda CBR600F 1991 (F2)

Post by hakrist »

Så den sykkelen på Bjerke. Dødskult. Helt feil og teit, men kult likevel.
Hm... knipsa ikke jeg et par bilder av den, tro? *Rote i bildemappa*. Ah...her har vi de:

Image
Image
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

:D
gjør jobben, den.
Image
Image
mariussky

Post by mariussky »

Se der ja, den var jo nice:P Jeg har ikke sett så mye på sykler med sidevogn, så jeg trodde dette var en enkel installasjon, som at man kunne ta denne "enkelt" av og på. svingeferdighetene og alt går jo bort da som dere sier, men har ikke lyst på noe annet en r-sykkel. Det som er er at jeg vil ha med sønnen min på "tur" om noen år, så vil ikke ha han bakpå da hvis folk skjønner:) tidlig krøkes som biker vett;D hehe
hakrist
MC: Honda CBR600F 1991 (F2)

Post by hakrist »

Hehe, kjent problem. Jeg har nå to små jeg da. Skulle gjerne tatt de med på tur og begge to har lyst til å bli med selv.
Men så er det nå bare plass til en bakpå da. Kjøp sidevogn sier de, men hehe passer seg ikke helt på CBR.

Sett sønnen din bakpå sier nå jeg. Det finnes utstyr for å sikre at han sitter fast, inntil han klarer å holde seg fast selv.
supermons
Administrator

Post by supermons »

Hvis du ikke vil ha ungen bakpå er det nok lettere og nesten billigere å bare kjøpe en billig sidevognssykkel å ha i tillegg, de koster ikke så mye. Vet at på noen Uraler kan du koble av sidevognen og kjøre den seperat, men det er visst ikke en god sykkel å kjøre uten vogn..

Som hakrist sier er det mye utstyr for å sette ungen bakpå, og vil tro at det er en bedre løsning også.
mariussky

Post by mariussky »

Noen linker til div da? :D
vil igrunn ikke ha en stygg sykkel med sidevogn bare for å ha til noen turer, men kunne vært stilig med en r1 men en kul sidevogn, vært toppers det;) hehe
knetrom

Post by knetrom »

En "kul" sidevogn til en R1 vil si en som matcher, som igjen vil si en med en del plastikk.. Så da vil det se ut som om du har en spiss campingvogn på siden av sykkelen, vil jeg tro.. Kan ikke se for meg at det blir noe kult uansett hva du gjør, hehe.. Fest en til R1 ved siden av, med bagasjerom det motoren skal være, og kall det en sidevogn.. :P

Edit, noe greier jeg fant.. http://yankee-engineering.com/WebAlbums ... decar4.jpg Men det er ikke en "av og på"-sidevogn akkurat..
supermons
Administrator

Post by supermons »

Fant faktisk en universal sidevogn til salgs på finn til 20 000. Er ikke så mange sidevognssykler til salgs nå, men faren min solgte nettopp en Ural 650 med sidevogn billigere enn den sidevognen. Ligger en lik en her. Eller så kan du prøve å ringe på denne, og se om du får med pynten på sidevogna ;)
rerell

Post by rerell »

Ingen R1, men en cool sidovagn ivf. :)

Image
mariussky

Post by mariussky »

Akkurat noe sånn jeg ville hatt knetrom! synes den var fet;)
Supermons, den militærgreia der var det sykeste jeg har sett, bra hadde ikke vært å krusa på byen i den :P
VW' var jo litt artig!
knetrom

Post by knetrom »

Nei, den jeg fant var jo ikke verst, og bedre enn jeg så for meg inni hodet.. Men den faller ikke akkurat i kategorien du vil ha der du kan ta den av og på, når du ser på opphenget og dekkene sykkelen må gå med osv.. Men har du råd til en ZX14 med sidevogn i tillegg til R1 så kan jo du få i pose og sekk, siden du ikke vil ha "stygge" sykler (skriver i hermetegn for jeg syns mange av de er tøffe ;) )
mariussky

Post by mariussky »

jeg skjønner, jeg skjønner:P Har dessverre ikke råd til det gitt! og en real ombygning er blitt gjort ja ser jeg;(
Post Reply