Skinndress for touring

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
EspenL
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.

Skinndress for touring

Post by EspenL »

Ønsker meg en todelt skinndress som er rettet litt mer mot touring enn racing.
Finnes det f.eks skinndresser som er mere egnet i regnvær enn andre?
Også hadde det jo vært greit å slippe å gå som en apekatt. :D

Anbefalinger?
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Re: Skinndress for touring

Post by tshansen »

De fleste skinndress produsenter har skinndresser som er mere Touring inspirert enn Racing. Der det gjerne ikke er knepukker på og ikke like mye beskyttelse.

Vil foreslå at du tar deg en tur innom den "lokale" mc-butikken å kikker litt. Disse koster ofte mindre enn "Racing" dressene :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Ola M
MC: GSX750ES

Post by Ola M »

Jeg har denne jakka http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... d=16&cid=3

og denne buksa http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... d=19&cid=7

fra Halvarssons. Koster flesk, men kan vanskelig tenke meg bedre touring utstyr. Solid skinn mot vind og turbulens, men allikevel ikke for tungt på kroppen. Vanntett, bortsett fra en liten lekk i buksesmekken - kunne muligens reklamert på den, men plager meg ikke noe særlig. Skal også være dekket av et middel som reflekterer sollys, så den ikke blir så varm i solen. Eneste konkrete bevis jeg har på effekten av dette var når jakka lå ved siden av toppboksen i sommersola i fjor. Den like svarte toppboksen var mye mye varmere på overflaten. Litt større og tykkere en vanlig skinndress-passform, men det synes jeg er greit - kan ha vanlige klær under.
gbruaset

Post by gbruaset »

EspenL wrote:Ønsker meg en todelt skinndress som er rettet litt mer mot touring enn racing.
Finnes det f.eks skinndresser som er mere egnet i regnvær enn andre?
Også hadde det jo vært greit å slippe å gå som en apekatt. :D

Anbefalinger?
jeg kjøpte en skinndress fra joe rocket, 2 delt. http://www.ridersdiscount.com - er meget fornøyd med denne. fint skinn, ikke for tight, og god passform. ikke så svinedyr, heller. knappe 4 lapper inkl moms.
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
EspenL
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.

Post by EspenL »

gbruaset wrote:jeg kjøpte en skinndress fra joe rocket, 2 delt. http://www.ridersdiscount.com - er meget fornøyd med denne. fint skinn, ikke for tight, og god passform. ikke så svinedyr, heller. knappe 4 lapper inkl moms.
Ikke dumt! :)
Tok du bare sjansen på at den du bestilte skulle passe eller hadde du prøvd tilsvarende før du bestilte?
Hvor lang tid tok leveringen?
gbruaset

Post by gbruaset »

EspenL wrote:
gbruaset wrote:jeg kjøpte en skinndress fra joe rocket, 2 delt. http://www.ridersdiscount.com - er meget fornøyd med denne. fint skinn, ikke for tight, og god passform. ikke så svinedyr, heller. knappe 4 lapper inkl moms.
Ikke dumt! :)
Tok du bare sjansen på at den du bestilte skulle passe eller hadde du prøvd tilsvarende før du bestilte?
Hvor lang tid tok leveringen?
Hei ! Jeg hadde en jakke i str 44 fra før, altså large, og visste at denne passet bra. Buksen, var ørlitegranne for stor, slit at det er litt skinn "til overs" oer knørne. Men dersom jeg har en bukse under, sitter den perfekt. jeg er 180 cm høy, og veier 78 kg. 55 i us str, er noe av de samme som 50 - 52 i euro str. du kan jo event gå i en butikk først, og se hva som passer. Men joe rocket skinnklærne, holder seg til str, hverken for stor,eller små, i forhold til andre leverandører. De harforøvrig en egen "size tabell" på nettstedet.
Det tok ca to uker å få levert den. Jeg måtte betale toll/moms. Men jeg ba ikke om fiktiv verdi, heller. Så hvis du ikke ber de merke den med en falsk verdi, slik at du ikke betaler toll, må du regne med ca en tusenlapp ekstra i toll. Selve dressen r jeg iallefall fornøyd med, og de er jo et annerkjent merke.
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
gbruaset

Post by gbruaset »

edit 55 us str: 44, skal det være.

edit 2: på kalde dager, kan denne dressen kanske bli noe kjølig, men det ordner en med genser under, og et skjerf i halsen.
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
Post Reply