Olje som lukter godt!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Mariuslk
MC: 2007 Gilera RCR 50

Olje som lukter godt!

Post by Mariuslk »

Heisan!

Noen som har en formening om hvilken 2-takts olje som lukter best?
Kjører bak en kompis av meg hver dag til skolen... Lukter spiselig den eksosen hans :) Honda NSR, tror han kjører Castrol olje.

Min lukter det bare drit fra. Bruker en eller annen 2-takts olje fra shell.

Så hvilken olje bør jeg bruke? Alltid kos med litt godlukt mens man står å tar på hjelm og hansker på morgenen, samtidig som biler og sykler bak kan kose seg.

Marius :)
Scotty

Re: Olje som lukter godt!

Post by Scotty »

Eneste olja jeg vet om som har en lukt er Ipone jordbærolje, som jeg sikkert ikke trenger å forklare hva lukter \:D/ Olja koster omtrent 200kr literen. Vet at Ørjan skaffet denne tidligere, muligens han fortsatt gjør det. Castrol olje bruker jeg selv, og den har ikke noen spesiell lukt.
Stipa

Post by Stipa »

Scotty wrote:Eneste olja jeg vet om som har en lukt er Ipone jordbærolje, som jeg sikkert ikke trenger å forklare hva lukter \:D/ Olja koster omtrent 200kr literen. Vet at Ørjan skaffet denne tidligere, muligens han fortsatt gjør det. Castrol olje bruker jeg selv, og den har ikke noen spesiell lukt.
Ipone olja bruker vi på alle trial syklene på jobben, den lukter godt 8)
Yamaha YZF R1 2003 (x)
Yamaha YZF R1 1999 (x)
Image
Mariuslk

Post by Mariuslk »

Hehe, kanskje jordbær olje hadde vært noe :)
Er sikkert litt forskjellig hva vi definerer som god lukt. Vært på bane og sett eldre, trimmede biler før? Lukter spesielt, veldig god lukt. Synes eksosen fra NSR'n til kompisen min minner litt. Lukter veldig "racing", om det går ann å si.
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

hvis du kun bruker sykkelen i + grader så finnes/fantes-Castrol A747 denne lukter "race"

lukta kommer fra den vegetabilske ricinolja.
castrol har rene oljer som R 40 også
bruk av slik snadderolje til "dagligbruk" anbefales ikke da den har begrenset levetid når den ikke er på hermetisk lukket beholder...
kenna650
MC: Suzuki SV-650.

Post by kenna650 »

Kanskje den går på Bio -Drivstoff eller Bio miljø olje... Laget av vegetabilske materialer. Da sprer de rundt Gatekjøkkenlukt. Påm Fritt racer.
Suzuki SV650S

--------
Racing in monaco, is like driving a helicopter in your bedroom. - R. Schumacher
Mariuslk

Post by Mariuslk »

Okei, kanskje A747 olja hadde vært noe. Synd med holdbarhetstiden... Tar sin tid å bruke opp en liter med olje på denne mopeden.

@kenna650: Hehe, lukter nok ikke gatekjøkken heller nei :) Lukter ordentlig god eksos. Vanskelig å forklare en lukt ser jeg.
Tror jeg må bort å sjekke hvordan olje han kjører på... Kosta 150 kroner litern eller noe, tror jeg han sa.
KL. A
MC: '08 Suzuki GSX-R600
'06 KTM 640 Prestige *Solgt*

Post by KL. A »

Har hørt visse rykter om at noen hadde en liten skvett med lakserolje på tanken i "gamledager", da fikk man speedway lukt av totakteren...
Vet ikke om det stemmer.
All my drinking buddies have a racing problem!
Wibbo

Post by Wibbo »

KL. A wrote:Har hørt visse rykter om at noen hadde en liten skvett med lakserolje på tanken i "gamledager", da fikk man speedway lukt av totakteren...
Vet ikke om det stemmer.
Du er ikke helt på bærtur
lakser olje på engelsk er "castor oil".... castrol

Ryktene sier lakser olja brenner veldig reint uten koks dannelse :smt102
Image
Vespa PX200E "Lusso"
'99 HD FLHRCI "Beistet"
'05 KTM 640 ADV "Fatman"
Post Reply