Suzuki gsx750f

Prat om tung MC.
jacobsen81
MC: Suzuki GSXF 750

Suzuki gsx750f

Post by jacobsen81 »

Er det noen som vet hva som kan gjøres med suzuki gsx750f? og hvor deler kan bestilles fra??
Ola M
MC: GSX750ES

Re: Suzuki gsx750f

Post by Ola M »

Hva som kan gjøres med den?

Tjaa...noe slikt kanskje:

Image

Eller kanskje noe slikt:

Image

Eventuelt dette:

Image

Deler kjøpes på internets.
jacobsen81

Post by jacobsen81 »

ole!!!! dette er en side hvor man ska være seriøs!!!!! ikke plag folk med idiotiske svar!!!!!! kansje dere i bergen ikke skjønner alt??
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Du får begrense oss litt da. Du skriver jo ikke hva det er snakk om å gjøre.

Er det pynt, styling og stæsj det er snakk om?
Feil sykkel!
Forsvinnende lite av dette til disse. Eierne kjøper som regel en toppkoffert og en tankbag.

Er det trimming du vil igang med?
Feil sykkel.

Dette er en reinhekla brukssykkel. Grei til touring også. Samme divisjon som Yamaha XJ600/900 Diversion.
jacobsen81

Post by jacobsen81 »

å dæven... enda en til..... lure svar må jeg si... seff mener jeg litt stæsj... sånn som dekk,kåpe,lys,motor,eksos.
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Stæsj? De tingene du nevner skal være levert som standard på denne sykkelen.
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Rister på hodet :roll:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
jacobsen81

Post by jacobsen81 »

tror jeg melder meg ut... er jo lite hjelp her. rister på hode.. he he
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

jacobsen81 wrote:Er det noen som vet hva som kan gjøres med suzuki gsx750f? og hvor deler kan bestilles fra??
Dette er ett veldig vannskelig spm å svare på!! Kanskje om du hadde vært litt flinkere å spørre, så hadde du fått bedre svar! Noe å tenke på :-k
jacobsen81 wrote:ole!!!! dette er en side hvor man ska være seriøs!!!!! ikke plag folk med idiotiske svar!!!!!! kansje dere i bergen ikke skjønner alt??
Å gå direkte til angrep når Ole faktisk hjelper deg med det du spør om!? Hvor feil blir ikke det? Du spurte, han hjalp deg med den lille infoen du ga...
jacobsen81 wrote:tror jeg melder meg ut... er jo lite hjelp her. rister på hode.. he he
Dette stiller du selvfølgelig helt fritt til å gjøre. Men hadde DU!! giddet å være litt mere konkret så skal du se at du faktisk hadde fått mye hjelp, som du sikkert kan ha sett i flere tråder her inne. Det sitter brukere her inne som har utrolig god greie på det meste og er ekstremt villig til å hjelpe (på fritiden) sin.

Så gå litt i deg selv å prøv igjen ;-)

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

Eneste jeg vet noen har gjort på denne sykkelen er vel å bytte blinklys fra gule til hvite/gjennomsiktig. Bortsett fra det er det vel ikke så mye å piffe opp...Antar du kan bytte vindskjerm, tankpad, bremsehendler osv hvis du må bytte noe. Men det er vel ikke akkurat den letteste sykkelen å gjøre "spesiell".
ingen KiM, ingen kos
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Du legger jo opp til det selv. Du kan jo som et minimum komme med modellår.
Dekk: Sjekk motorsykkeldekk.com
Kåpe: Svært lite uoriginalt å få til slike sykler.
Lys: Her kan du sikkert få xenonsett for montering. Søk her på forumet. Har vært oppe mange ganger.
Motor: Vet ikkke årsmodellen, men generelt for denne motoren: Har eksistert i årevis. Gammel konvensjonell sliter med høy driftssikkerhet. Trimming med nogenlunde resultat vil koste mer enn sykkelens verdi.
Eksos: Google "slip on GSX750F + årsmodell"

Har sett noen fothvilere, hendler og reservoarlokk i fargeeloksert aluminium til disse. Det er vel alt.
Du får sikkert også uoriginale vindskjermer i forskjellig høyde og utforming.

Dette er ikke en sykkel som det leveres mye ettermarkedsdeler til. En snill og trygg (gammelmodig?) sportourer som normalt utstyres med koffert(er) og pakkveske. That`s it.
thomasgsxr
MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f

Post by thomasgsxr »

Jeg hadde en 600 F, den tok jeg å lakka om fra grønn til heeelt svart, lakkerte også vindskjermen svart, skifta blinklysa fra oransje til hvite(som er blitt nevnt før)
bytta ut hele undertrayen så jeg fikk litt mer sportslig bakende, satt også på tankpad.
men hvis du har planer om å få på effektanlegg så hadde jeg heller solgt hele sykkelen å kjøpt en R.
sånne deler koster høyrearmen til den sykkelen der, finnes ikke noe brukt til den heller.
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
jacobsen81

Post by jacobsen81 »

thomasgsxr og rockerolf :D :D
takk for seriøse svar!!!! Da skal jeg være litt mere konkret:)
Sykkelen min er en 02 modell,svart,750 og gått 11000km:) så med andre ord strøken:)
Jeg har ikke gjort noe med den men det jeg lurer litt på er at jeg synes bakdekket er litt tynt(vet ikke om det vil gå ut over kjøreferdighetene ved å få ett litt bredere? noe tam lyd er det også. så en potte hadde vært kult å fått:)
hvite blink lys ønskes men vet ikke hvor man får kjøpt dem.
mørkere vindskjerm er ønskelig. Tja ellers er den jo utstyrt med 4 vesker, 3bak og en på tanken. Noe som er praktisk med tanke på turer:)

ps. ikke meninga å tråkke noen på tærne altså....
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Vindskjermer:Puig, Kappa, Zero Gravity, Targa, sportech og AMR er noen merker du kan sjekke ut.
Breiere bakhjul: Begrenses av hvor mye plass du har mellom svingarmen. Om det er reint kostmetisk er det bare å kile inn det breieste du får. Kjøremessig spørs det hva du vil mene. Suzuki har nok oppgitt den dimensjonen denne sykkelen har det best med.

Når det gjelder stæsj er Motrax en grei start. Du må bare leite på nett. Husk at i USA ble den hederskronte betegnelsen Katana (feilaktig?) hengt på modellnavnet GSX600F og GSX750F
zapem
MC: Honda CBF1000 (SC58A) -07
Suzuki GSX 750F -99 (Solgt)

Post by zapem »

Jeg har:
byttet sideblinker fra gul til hvitt
byttet baklys fra rød glas til hvitt glas med rødeLED pærer
byttet bakdekk til dimension 180/55 ZR 17 (Metzeler Roadtec Z6)
Koplet begge hovedlys så de begge lyser lav/høy lys og satt inn 2 stk. 100W MEGABLUE pærer

Hadde tenkt å skifte fra gult til hvit blinklys bakk. Hadde bestilt og fått dem men ser så - da jeg har GIVI set - at dette jo ikke er de originale blinklys som er flyttet dit. Derfor har jeg nu 2 hvite standard blinklys glass m/gul pærer liggende for salg her på forum (se under SALG avdelingen).

Jeg kjøpte mine ting på den tyske ebay.

Så det er da muligt å endre/friske litt på disse fine GSX 750F maskiner spør du meg \:D/ \:D/
Frank Petersen
------------------
Honda CBF 1000 -07
Suzuki GSX 750F -99 (Solgt)
Post Reply