Med alle ulykkene er jeg nesten fristet til å maile db.no eller vg.no og spørre om de ikke kan kjøre en dag med litt mer fokus på MCer. Skrive noen artikler om statistikker, ulykker, og understreke hvor viktig det er å se etter oss der ute. Alle disse små artiklene ala "Motorsyklist omkom i møte med bil" osv blir nok bladd raskt forbi av de fleste som ikke kjører sykkel. Har du lest én av de artiklene har man som oftest lest alle.
Selvsagt, det hjelper lite på ulykker hvor vi selv er skyld i utfallet. Men jeg syntes det er litt trist at døde MC-førere har blitt dagligdags lesestoff.
Oljesøl er noe dritt. Kan ikke vær særlig gøy å være den første som finner ut at det er glatt på veien, spesielt ikke om en kommer på 2 hjul. Hva skjer om en har del/mini kasko? Teknisk sett er det ikke din feil, noen har sølt olje i veibanen og du skled på den. Men i praksis er det vel ingen andre å skylde på?
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Dette er ikke langt unna her jeg bor.... Er i slekt med Varabrannsjefen som var på ulykken, og sønnen hans 3 menningen min var der også. Ikke noe pen ulykke dette.
Håper bare det går bra med alle som var involvert
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Det er ikke rart det blir mye ulykker sånn som bilistene "bryr" seg, bare på kjøreturen i går la jeg merke til at vis vi mc'ister ikke hadde vært så våkne i trafikken kunne det blitt ENDA mer ulykker, blir rett og slett forbanda av alle de idiotene på veien som er mer opptatt av den kule gps'en midt i veien og driter i resten av trafikken, sier så klart ikke at vi mc'ister aldri gjør feil, men ikke så mye som bilistene, trur også at for de som kjører bil og mc er mer ops! i trafikken siden de har erfart dette på en litt annen måte en for det som bare kjører bil.
Carboy: Helt enig! Jeg sjekker nå ALLTID blindsona f.eks. og har alltid i hodet at det kan komme en mc ganske fort forbi meg. Heldigvis var det ikke mer enn 1 knapt år fra billappen til mc-lappen, stygge disse uvanene man kan få. Blir forbanna når jeg ser folk ikke sjekker blindsona en eneste gang på en kjøretur,vet om flere slike.... Enkelte kjører bil som om de kjører tog/på skinner