Bryr vi oss, mener vi noe, eller er det greit :?:
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Liker vi fotobokser? Nei!
Gjør vi som i Gudbrandsdalen og skyter hull i alle? Neppe.
Liker vi at bevis blir tuklet med?
http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article438037.ece
Gjør vi som i Gudbrandsdalen og skyter hull i alle? Neppe.
Liker vi at bevis blir tuklet med?
http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article438037.ece
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Han hadde vel ikke bedre vett, stakkaren
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Regner med det er MD5 de snakker om, det ligger jo litt i naturen til checksums at man aldri kan være 100% sikker på at det er korrekt, bare 99.99999 osv, klart, det er jo mulig at det er noe tull, men tror neppe det er mindre sikekrt enn andre ting i retten, man kan jo blir dømt for mord etter vitneutsagn feks.Winalot wrote:ja, da skal jeg stole på at det ikke er tuklet med...Vi bruker et sikkerhetssystem fra Microsoft...
AtW
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Stadig vekk noen som bruker hue?
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ ... 441584.ece
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ ... 441584.ece
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
- Bånn Gæs
- Posts: 98
- Joined: 27 Apr 2005 00:19
- Location: Bergen
Har lyst til å kommentere en ting med tanke på fartsgrenser og traffikkregler.
De aller fleste av oss kjører for fort og da tar jeg også med bilistene.
Hvor mye og hvor ofte er en annen sak.
-Men, fordi om de fleste av oss stort sett kjører over fartsgrensa, så er det ikke ofte vi bryter andre regler. Er for eksempel svært sjelden at man ser noen bryter doble gule linjer. Hvis man altså ser en trafikant som driver og tar forbikjøringer, så stopper vedkommende alltid opp ved sperrelinjer og tar en "pause".
Det er heller ikke så vanlig at man kjører på rødt lys, driter i vikeplikt og lignende.
Så da stiller jeg spørsmålet;
-Hvorfor er de fleste av oss lovlydige og følger traffikkreglene stort sett hele tiden med ett unntak, nemlig fartsgrensene?
-Er det fartsgrensene som ikke henger på greip eller hva?
-Og hvorfor er det "livsfarlig" å kjøre over 80 på norske landeveier men ufarlig i ganske mange andre land?
(-Og hvorfor kan man drikke RedBull i absolutt hele verden med unntak av i Norge, for her er den helseskadelig!? )
De aller fleste av oss kjører for fort og da tar jeg også med bilistene.
Hvor mye og hvor ofte er en annen sak.
-Men, fordi om de fleste av oss stort sett kjører over fartsgrensa, så er det ikke ofte vi bryter andre regler. Er for eksempel svært sjelden at man ser noen bryter doble gule linjer. Hvis man altså ser en trafikant som driver og tar forbikjøringer, så stopper vedkommende alltid opp ved sperrelinjer og tar en "pause".
Det er heller ikke så vanlig at man kjører på rødt lys, driter i vikeplikt og lignende.
Så da stiller jeg spørsmålet;
-Hvorfor er de fleste av oss lovlydige og følger traffikkreglene stort sett hele tiden med ett unntak, nemlig fartsgrensene?
-Er det fartsgrensene som ikke henger på greip eller hva?
-Og hvorfor er det "livsfarlig" å kjøre over 80 på norske landeveier men ufarlig i ganske mange andre land?
(-Og hvorfor kan man drikke RedBull i absolutt hele verden med unntak av i Norge, for her er den helseskadelig!? )
Det går på følelse. F.eks når jeg er ute og kjører sykkel på 80km/t motorvei, så prøver jeg ofte å ligge i slow-ass feltet, men jeg klarer det bare ikke. Det er folk der som ligger i 70km/t og da kan jeg likesågodt hoppe av sykkelen og jogge ved siden av. Og en annen ting som er spesielt viktig for mitt vedkommende, det er å få ligge i en hastighet med riktig turtall. Har ikke så stort turtallsområde per gir på doningen min, så jeg gidder ikke å ligge i *Host-hark* turtall, og heller ikke i *skrike* turtall. Det absolutt deiligste er jo å få ligge der alene hvor man bare kan cruise i vei å slippe å tenke på at de foran faktisk bremser i oppoverbakker. Helt utrolig. Hva skal man bremse i oppoverbakker for ? Slipp opp gassen, la motorbremsen ta seg av resten.