Lett mc TEORI

Prat om lett MC.
shaya
Posts: 23
Joined: 26 Jun 2009 15:48
MC: skal kjøpe yamaha ybr 125, forhåpentligvis:P

Lett mc TEORI

Post by shaya »

jeg er desperat!

jeg tokk A1 teori igår...det gikk ikke som planlagt. hadde 11 feil, hele dagen min ble ødlagt, for og ikkje nevne dagen idag og.
jeg har tenkt å prøve meg igjen om 2 uker og jeg er desperat etter hjelp.

her er kategoriene jeg hadde feil på.

fremkommelighet og samhandling: 1
kjøretøybehandling: 1
plassering av kjøretøy 3
regulering av trafikk: 2
teknisk om kjøretøy herunder lasting: 2
trafikkulykker, uhell og miljø: 1
vikeplikt: 1

jeg trenger hjelp sårt(og kjapt), dette er noe jeg virkelig vil. jeg ble så utroligt skuffet over meg selv igår, siden jeg ikke føler noe spessiel bånd mellom meg og biler så syns jeg att jeg burde klart bedre , men neida.
uansett setter pris på all svar og hjelp.
takktakk
BIKER BITCH ! YEAH
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Lett mc TEORI

Post by Speedy Gonzales »

Vel, eg forstår at du vil ha hjelp men ikkje hva du vil ha hjelp til.

Kom med noen spm du lurer på så svarer vi etter våres beste evne :D
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lett mc TEORI

Post by tshansen »

har du tatt slike prøver på nettet? zensor.no osv?

Det kan være veldig til hjelp, da du får litt innsikt i hva diverse spm går i ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: Lett mc TEORI

Post by bengtern »

jeg strøk selv på første forsøket mitt og følte at alt kom til å gå i dass! grunnen til at det gikk i dass var fordi jeg hadde nok lest for lite og brukte alt for kort tid på prøven.

Bruk lang tid på prøven gå over alle spørsmålene minst 3 ganger så du får sett over de ordentlig og retta på de, gjorde iallefall jeg på mitt 2 forsøk. (brukte ca 40 min ;-) )

les i mc boka mye som mulig og bruk sånne prøver på internett, jeg kjøpte 15 prøver for 20 kroner hvis jge husker riktig, var verdt det.
Last edited by bengtern on 28 Jun 2009 20:12, edited 1 time in total.
Nå:Gsx-r600 k8
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: Lett mc TEORI

Post by Stiga »

Les les les og ta prøvene som er nevnt i tråden ellers her :)
Jeg tok teorien selv for ca 1 mnd siden og endte opp med 3 feil.
Tok mange prøver på teoritentamen.no og teoriprover.no. Dem hjalp meg helt sikkert mye! :)

Lykke til og ikke gi opp! :)
just cruising
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Lett mc TEORI

Post by Speedy Gonzales »

Da eg tok lappen var det flere av spm som var forholdsvis like, men med en liten vri.
Nesten som ett lurespm, så vær obs på dette og les spm du er usikker på flere ganger.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
shaya
Posts: 23
Joined: 26 Jun 2009 15:48
MC: skal kjøpe yamaha ybr 125, forhåpentligvis:P

Re: Lett mc TEORI

Post by shaya »

takk for svar folks.

hvor mange kjøretimer MÅ man ha?
er det læreren som bestemmer hvor mangen timer man skal ha?
hvis jeg kjører mye og lærer meg mye på sykkel før jeg reiser på kjøretimene, hjelper det til att jeg slepper å ta så inderlig mange timer?, det er ikke plass noen plass, har ringt rund alle plasser i sogn og fjordane, var bare en man som ville presse meg inn for jeg tokk grunnkurs med han og vi kom godt overens.

jeg har lest som gal på teoriprover.no og får alltid fra 0-3 feil.
så har jeg nå begynt å lese litt på ''vegen til førerkortet'' og noterer det jeg ikke kan og det viktigste.

så skal jeg ta den igjen den 9 juli, og jeg håper SÅ inderlig å vere ferdig med alt før sommerferien er ferdig.
BIKER BITCH ! YEAH
User avatar
RkM2
Posts: 300
Joined: 05 Jan 2009 09:58
MC: Daelim Roadwin 125 2007.
09= 2930 - 15062
10= 15062 16953 (15 april)

Re: Lett mc TEORI

Post by RkM2 »

speedy gonzales 2 wrote:Da eg tok lappen var det flere av spm som var forholdsvis like, men med en liten vri.
Nesten som ett lurespm, så vær obs på dette og les spm du er usikker på flere ganger.
Jeg var oppe a tok teorıen for 2-3 uker sıden, les sporsmalene godt, tenk deg om. Det er tıpse mıtt.
sindren
Posts: 150
Joined: 02 Sep 2008 16:23
MC: <(^^)>
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Lett mc TEORI

Post by sindren »

shaya wrote:takk for svar folks.

hvor mange kjøretimer MÅ man ha?
er det læreren som bestemmer hvor mangen timer man skal ha?
hvis jeg kjører mye og lærer meg mye på sykkel før jeg reiser på kjøretimene, hjelper det til att jeg slepper å ta så inderlig mange timer?, det er ikke plass noen plass, har ringt rund alle plasser i sogn og fjordane, var bare en man som ville presse meg inn for jeg tokk grunnkurs med han og vi kom godt overens.

jeg har lest som gal på teoriprover.no og får alltid fra 0-3 feil.
så har jeg nå begynt å lese litt på ''vegen til førerkortet'' og noterer det jeg ikke kan og det viktigste.

så skal jeg ta den igjen den 9 juli, og jeg håper SÅ inderlig å vere ferdig med alt før sommerferien er ferdig.
hehe:p kor du er fra i sogn og fjordane? ein ting er sikkert, du får iallefall ikkje lappen før sommarferien er ferdig [-( i førde er det driitlang kø for å få køyretimar, og han køyrelæraren sa det var normalt å ta ca 14 timar, men mange erfarne greie det med ein god del mindre ;)
Winner Winner Chicken Dinner

Yamaha Yzf forum: http://www.yamahar125.com/forum/viewforum.php?f=5
shaya
Posts: 23
Joined: 26 Jun 2009 15:48
MC: skal kjøpe yamaha ybr 125, forhåpentligvis:P

Re: Lett mc TEORI

Post by shaya »

jammen jeg trenger da ikke så mange timer hvis han ser att jeg kan det jeg driver med? 8)

og hvordan er mc kurset, en kompis av meg tokk den og sa att han hadde lærekjørt med ho som tokk kurset med han? men jeg har jo ikke hatt noe kjøretimer, kan jeg da også få kjøre eller blir det bare teori..så hva skjer på dette kurset? :roll:

blir vel da ferdig før sommerferien hvis jeg får tak i mange timer litt her og litt der :roll: . syns att det er nokk med 6 for meg :)
BIKER BITCH ! YEAH
sindren
Posts: 150
Joined: 02 Sep 2008 16:23
MC: <(^^)>
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Lett mc TEORI

Post by sindren »

so er det drit lang kø og då, eg får sikkert ikkje køyretimar før skulestart eller noke sånt. vurdera å ta mopedlappen pga får køyrt litt i sommar og då, og ikkje berre langt uti haust, førde du skal ta den?
Winner Winner Chicken Dinner

Yamaha Yzf forum: http://www.yamahar125.com/forum/viewforum.php?f=5
shaya
Posts: 23
Joined: 26 Jun 2009 15:48
MC: skal kjøpe yamaha ybr 125, forhåpentligvis:P

Re: Lett mc TEORI

Post by shaya »

sindren wrote:so er det drit lang kø og då, eg får sikkert ikkje køyretimar før skulestart eller noke sånt. vurdera å ta mopedlappen pga får køyrt litt i sommar og då, og ikkje berre langt uti haust, førde du skal ta den?
nei sogndal :)
men ha fått kjøretimer i førde. so det blir litt delt hbos jeg skal ta kjøretimene mine, litt her og litt der :)
BIKER BITCH ! YEAH
sindren
Posts: 150
Joined: 02 Sep 2008 16:23
MC: <(^^)>
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Lett mc TEORI

Post by sindren »

ah, men du får ikkje komme på liste der du venta på å få køyretimar før du har tatt teorien her i førde :p
Winner Winner Chicken Dinner

Yamaha Yzf forum: http://www.yamahar125.com/forum/viewforum.php?f=5
Hchaugen
Posts: 267
Joined: 05 Jul 2007 17:36
MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000
Location: Ã…lesund

Re: Lett mc TEORI

Post by Hchaugen »

Ah! Tenke positivt! Hele mc karrieren din er ikke gått i dass etter første stryk!
Strøk selv på a1 første gangen jeg prøvde. 2 uker etterpå, tok jeg meg bedre tid og LESTE spørsmålene skikkelig(!) Fullt av lure spm på de testene..
Sett deg inn i spørsmålene. Hva ville du gjort (bilder osv). Som en eller annen sa i en tidliger post: gå over spm når du er ferdig, og evt merk deg ut hvor mange som du er usikre på.
Hjelper også å være aktiv når du er passasjer med noen andre. Se for deg at det er du som kjører, kjøreforståelse er alt.

Ikke gi opp hverfall. MC er det beste som finnes :)
shaya
Posts: 23
Joined: 26 Jun 2009 15:48
MC: skal kjøpe yamaha ybr 125, forhåpentligvis:P

Re: Lett mc TEORI

Post by shaya »

sindren wrote:ah, men du får ikkje komme på liste der du venta på å få køyretimar før du har tatt teorien her i førde :p
har fått kjøretimer i førde eg uten å ha tatt teori der : ) gleder meg ^^ \:D/
BIKER BITCH ! YEAH
Post Reply