Er norsk kultur truet av muslimer/islam?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Er norsk kultur truet av muslimer?

Post by jhn »

Enig i det meste cu sier her.det er vel få land som har så blanda befolkning som USA men
der leve jo cowboy kulturen i beste velgående.Nordmenn som vil kan sikkert fortsette
å gå i bunad å spille hardingfele i mange år
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Re: Er norsk kultur truet av muslimer?

Post by medic1136 »

selv så bekymrer jeg meg svært lite over kulturen, den er som nevnt før under konstant utvikling. det som bekymrer meg mest er at kriminaliteten i norge øker i takt med inntaket av fremedkulturelle.
For 10 år siden jobbet i jeg i et fengsel på østlandet. på den avdelingen jeg jobbet var det over 75% som var fra ikke nordiske land. hoved tyngden av disse var fra øst-europe og regionen rundt pakistan. Min personlige mening er at vi har nok etnisk norske kriminelle om vi ikke skal importere flere fra andre land.
jeg kaller meg ikke rasist, og er heller ikke imot å hjelpe de som trenger det. men når fleste parten av de som kommer til norge er økonomiske flyktninger har jeg liten forståelse for hva vi driver med i norge. La oss hjelpe de som virkelig trenger hjelp. Norge har en mentalitet om at vi skal redde verden. hva med å begynne med å redde de som har bygget opp landet og gitt oss den velstanden vi har. I steden så importerer vi kriminelle og lar de eldre leve under uverdige forhold på sykehjem. En SKAM for norge som nasjon.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Er norsk kultur truet av muslimer?

Post by Lord Erik »

Når vi snakker om innvandring og kriminalitet husker jeg at jeg var den eneste i klassen på VGS som sa ja når læreren spurte "tror dere det er flere kriminelle blant innvandrere enn etniske Nordmenn?", og fikk en del pes for denne "feilen". Det er kjedelig at man ikke kan diskutere problemer ved innvandringspolitikken uten at man blir stemplet som rasist i dette landet.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Er norsk kultur truet av muslimer?

Post by maelling »

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elev ... tid=560772

"Vestkantungdom i Oslo får legeattest for å slippe å gå på skoler med mange innvandrerelever"

"I legeattestene skal det stå det at eleven «av sosiale årsaker» ikke kan være elev ved østkant-skolen."

Jeg lurer på hva slags medisinske årsaker, dvs psykologiske årsaker, som kan ligge til grunn som gjør det vanskelig å gå på skoler med innvandrere (antar det her betyr folk fra pakistan, iran etc). Uten at jeg skal være moralist, er det i allefall et helt legitimt standpunkt å ville søke seg vekk om muligheten er der, men jeg ser ikke hvordan en lege kan diagnostisere "fremmedfrykt" og få dette på en attest. Da må personen i tilfelle ha alvorlige problemer med "innvandrere".

I forbindelse til denne tråden er det i allefall et uttrykk for en "kulturkonflikt" eller "Kulturkollisjon" i forhold til muslimer, som jeg antar det dreier seg om i artikkelen.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Er norsk kultur truet av muslimer?

Post by xadox »

Lord Erik wrote:Når vi snakker om innvandring og kriminalitet husker jeg at jeg var den eneste i klassen på VGS som sa ja når læreren spurte "tror dere det er flere kriminelle blant innvandrere enn etniske Nordmenn?", og fikk en del pes for denne "feilen". Det er kjedelig at man ikke kan diskutere problemer ved innvandringspolitikken uten at man blir stemplet som rasist i dette landet.
Kanskje du er rasist?
1.3.1.2
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Er norsk kultur truet av muslimer?

Post by xadox »

medic1136 wrote:selv så bekymrer jeg meg svært lite over kulturen, den er som nevnt før under konstant utvikling. det som bekymrer meg mest er at kriminaliteten i norge øker i takt med inntaket av fremedkulturelle.
Selvfølgelig øker kriminaliteten når (for ikke å ta i altfor mye) 20% av polakker, litauere, rumenere, bulgarere osv kun kommer til norge for å stjele... Og det er 200 000 av dem i landet nå... hvis ikke mange flere... Og da er statistikken over ALLE innvandrere mye høyere enn etniske nordmenn...

Det er nok veldig mange her i landet som følger norske lover og regler og lever et helt normalt liv også...
1.3.1.2
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Er norsk kultur truet av muslimer?

Post by Lord Erik »

xadox wrote:
Lord Erik wrote:Når vi snakker om innvandring og kriminalitet husker jeg at jeg var den eneste i klassen på VGS som sa ja når læreren spurte "tror dere det er flere kriminelle blant innvandrere enn etniske Nordmenn?", og fikk en del pes for denne "feilen". Det er kjedelig at man ikke kan diskutere problemer ved innvandringspolitikken uten at man blir stemplet som rasist i dette landet.
Kanskje du er rasist?
Kanskje det. ;-)

Spøk til side så er poenget mitt at når jeg svarte "ja" så var det ikke rasistisk motivert. Likevel var det tydeligvis et svar som var så kontroversielt at omtrent hele klassen snudde seg og så på meg mens læreren stod med munnen halveis åpen. Kan ikke huske at jeg eller andre fikk samme reaksjonen på andre feil man gjorde i klasserommet.

Jeg syntes det er irriterende at man ikke kan diskutere subjektet på lik linje som man diskuterer andre samfunnsrelaterte ting. Det er så voldsomt stigmatisert at man kan knapt si ordet "utlending" eller "innvandrer" uten å unnskylde seg selv og forsikre dem som hører på om at "jeg er ikke rasist altså...".
User avatar
mekkern
Posts: 5123
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Er norsk kultur truet av muslimer?

Post by mekkern »

det er jo litt pussig at de som sitter i fengsel i norge nå for alvorlig kriminalitet er nesten 70% av utenlansk opprinnelse/østeuropeere....
sett i forhold til andel i befolkningen så kan en vel konkludere med at de er "litt" overrepresentert?
dette var det jo en politimester som fikk pes for å uttale til pressen...for det var ikke politisk "riktig"...
det er jo fullstendig på trynet å ignorere fakta pga politiske hensyn...
Siden jeg sikkert er rasist i følge enkelte- da skal jeg ikke komme inn på hvor mange % av fks mannlige Somaliere eller andre folkegrupper som er i straffesystemet...

Men fakta er at vi har blitt et "fristed" for kriminelle...det oppfordres til å passe seg for lommetyver i oslo dette har jo blitt et problem i oslo på lik linje som Barcelona mfl...
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Er norsk kultur truet av muslimer?

Post by Rambler »

Jeg tror jeg i stedet ville spørre: "Er nosk kultur truet av islam".

At islam er en trussel har man sett eksempler på så lenge denne religionen har eksistert. I alle de islamiserte delene av verden begynte det som "en trussel".

Men hva "den norske kultur" ellers angår så er vel den i ferd med å bli helt utvisket. Etter mange år med sosialime har folk flest blitt dressert til å bare tenke international sosialistisk kollektivisme, klimaforstyrrelser og "offentlig sektor". All nasjonalbevissthet har nesten blitt stemplet som "tendenser til nazisme". Det er bare "verdenssamfunnet" som telle i norge i dag. (norge med liten "n")

Og det at nordmenn flest ikke "tror" på noen verdens ting er en av årsakene til at mange muslimer er overbevist om at Norge vil en av de første islamske statene i Europa. (Tyrkia regnes som islamsk, men har en sekulær styreform) Og med tanke på regjeringens underdanige loggring og smisking ovenfor muslimene under det verdensomspennende opprøret i forbindelse med vitsetegningene av mohammed er jeg enig.

Den virkelige store trusselen mot Norge er etter min mening kombinasjonen av ganske ekstrem sosialistisk ideologi og mange tiår med sosialistisk propaganda i skole og medier. Det er dette som gjør landet sårbart og totalt forsvarsløst.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
Post Reply