Teste toppfart?

Prat om tung MC.
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Re: Teste toppfart?

Post by bandit »

Eike_Oak wrote:
bandit wrote:
Eike_Oak wrote:Jeg hadde vanlig fart (60km/t) når jeg kom fra byn og entret damsgårdstunnelen, ga full gass når jeg så at det ikke var noen biler der, kom opp i 270 på speedo og bremset relativt hardt ned igjen (måtte teste bremsene også), holdt 80 forbi fotoboksen som er midt i, ble selv veldig overrasket.

Dette med en 98' GSXR 750
Steike er det nordgående løp du snakker om nå? Den har vel en svak helling nedover, mens det er en svak stigning fra Åsane-siden mot byn. Vi skulle ikke kappet gjennom FF-tunnelen en dag da? 270 hørtes fryktelig mye ut, har aldri hatt mer enn 260 på nåla. Men det var med fullt koffertsett og tankveske :twisted:
270 Virket ikke som så mye, gjerne fordi det ikke var noen andre i tunnelen og fordi jeg så veldig rett frem mot åpningen.

Tror nok din går endel fortere, med mindre gasserene dine ikke er justert på en god stund.

260 på nåla med fullt koffertsett og tankveske? Begynte ikke å woble? :P
Jo, merket litt antydning til wobbling da. Et lite touch pa ene holken, og sykkelen fikk flere lette svaier fra side til side. Foltes ikke helt trygt nei, sa hold meg stort sett under 220 resten av dagen (langtur pa fine ikke-norske veier).. Men uten baggasje har jeg ikke merket noen nervositet i hoy fart..
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
TageSK
MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge.

Re: Teste toppfart?

Post by TageSK »

RH racing wrote:
Évike wrote:Autobahn (der det ennå er ubegrenset, ikke overalt lenger). Intet annet!
men da må man dra helt ned dit først...
Og?

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Filmen er tatt fra 9 år gamle BMW R1150GS med 125.000 på telleren, med en svært stor vindskjerm, store sidevesker, og en fører som veier 20 kg mer enn han burde.

Image
Under disse forholdene gjør sykkelen 187 km/t.

Utkjørt distanse den dagen var 1437 km, så 80 km/t i snitt er ikke dårlig (inklusive alle pauser!). Særlig fordi det inkluderer en tur over Passo di San Gottardo.

[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er her.
Mer informasjon om MC i Toscana her.
Post Reply