knetrom er MC-løs

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
PerTore
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant

Re: knetrom er på veien! :D

Post by PerTore »

Kan nesten garantere deg at dette er tett bensinfilter i tanken, eller en Knekk/brett på bensinslangen.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Enig. Rens alle filter, sannsynligvis er det ett på bensinkranen i tanken og ett der du kobler på bensinslangen på forgasseren.
knetrom

Post by knetrom »

Da blir det neste jobb! Savner de nye styrelagrene jeg har kjøpt og betalt og, sykkelen blir nok mye bedre å kjøre når jeg får byttet de. Satser på at de er her i løpet av noen dager..

Nå har jeg endelig 3 uker ferie, var nære på at det bare ble 2 i år og men jeg sto på mitt og da ordnet det seg :D
knetrom

Post by knetrom »

Da er det tommelen opp til PerTore, traff spikeren på første forsøk :D

2 mobilbilder av det lille filteret rett før forgasseren, før og etter..:
Image
Image
PerTore
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant

Post by PerTore »

Klassiker.. Har du prøvd den også? Litt tidlig og sprette champagnen hvis du ikke har prøvekjørt, men tenker at det gjorde susen. ;-)
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

knetrom

Post by knetrom »

Jada, måtte teste noen mil med og uten passasjer før jeg turde å skrive noe her :P Men man vet jo aldri, uansett var det veldig på tide å rense det filteret, var så fullt av drit at det var hardt å ta på :roll:
PerTore
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant

Post by PerTore »

:smt023
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Sladd
MC: Husqvarna Cr 125
Daelim Roadwin 125

Post by Sladd »

Hjelper nok det :lol:
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
inunf

Post by inunf »

Nå ble jeg litt nyskjerrig her. Kjenner du Joakim siden du skulle til Samnager og se på totaktere, og hvor kjøpte du sykkelen din?
knetrom

Post by knetrom »

Kjenner Joakim ja, snakket med han en dag og han skulle ha seg en NSR250 som jeg hadde lyst å se på (og helst prøve). Og sykkelen kjøpte jeg i Ålesund.

Edit, var det jeg tenkte ja, sjekket side 1 i bloggen og der hadde vi faktisk snakket om totaktskongen og :P
inunf

Post by inunf »

Ah, der kan jeg se. Han ringte meg om den NSR'en:
-Hei, si meg, er NSR 250 noe å ha?
-Hvilken årsmodell da?
-Sånn rundt 98
-OOOOOooooh, da er det en MC28
-Er det bra?
-JAAAAAAAAAAAA
-Ok, da kjøper jeg den.

Men for å bevise hvor liten verden er: Ikke bare har vi en felles bekjent, men jeg har faktisk kjørt sykkelen din! Han du kjøpte den av er faktisk naboen min :shock:
knetrom

Post by knetrom »

Hehe, stilig :P Hvem av de er naboen din, Espen eller Nicolai? Er det der du har syklene stående forresten? Hadde vært kult å sett de, selv om de muligens sto i atomer da jeg hentet min.. Liten verden ja!

Hvis du havner her på berget og f.eks skal prøve MC28en til Joakim, så skal du få prøve min igjen, og se om du merker om den er blitt bedre å kjøre, den har litt slark her og der jeg driver og fikser opp i ;)
inunf

Post by inunf »

Nå ble jeg litt i tvil. Naboen min heter Andreas, trodde det var han du hadde kjøpt sykkel av?

Mulig jeg tar den veien når jeg skal besøke Chris i Sandefjord, men jeg vet ikke enda. Prøvde den ikke så langt, var ikke skilt på den da.
knetrom

Post by knetrom »

Hmm, jeg roter med navnene, for jeg ser på lappen som fortsatt ligger ved laptopen her at han heter Andreas.. Stemmer at det ikke var skilt på den, fikk ikke prøvd den så langt jeg heller. Espen var den andre i Ålesund som eide den forresten..
knetrom

Post by knetrom »

Litt oppdatering, har kjørt et par turer i ferien men ikke så mye pga drittvær.. Bommet helt på de 2 periodene med finvær vi får i løpet av sommeren, har truffet så bra de siste årene at i år ble jeg nok overmodig.. Her en dag kjørte jeg og en gammel skolekamerat med en Ninja 636 opp igjen turen jeg tok med enermik, lordshaft og mogen for en måneds tid siden, dvs til Eikelandsosen via Tysse, videre til Mundheim og nordover til Nordheimsund, og over Kvamskogen hjem igjen. Det er faktisk en perfekt tur! Men jeg sto foran et butikkvindu i Nhs og så at jeg ikke har bremselys på frambremsen, kun bak :o Og framlyset lyser oppover, pluss at jeg tok knekken på det ene biltemablinklyset bak etter første turen med sykkelen.. Og omtrent da det var like langt tilbake som det var å kjøre ferdig turen begynte sykkelen å fjuske som den gjorde for noen dager siden, får meg til å lure på om bensinfilteret i tanken står i feil hull sånn at jeg kjører på reservetank konstant. Tanken må renses hvertfall, og jeg vurderer et til filter på slangen, selv om den bare er ca 7-8 cm lang så det kan være trangt om plassen.

Så jeg har laget en liten liste over hva som må gjøres med sykkelen, sånn at jeg ikke glemmer det hele tiden:

Må gjøres fort/rimelig fort:
-Få bremselyset til å reagere på frambremsen
-Justere ned framlyset
-Bytte blinklys sånn at jeg får 4 like, spørs om jeg tar sjansen på Biltema en gang til selv om de ikke er så verst, lite synlig
-Bytte styrelagre (bare de kommer snart!)

På litt lenger sikt:
-Rense tanken
-Ta av KN-filteret og sette på en lettere modifisert utgave av den originale luftfilterboksen
-Finne ut om den forgasseren som står på er riktig justert/av riktig type for jeg tror sykkelen går litt dårligere enn den skal
-Kontrollere ventilene
-Bytte bremseklosser bak
Post Reply