Dårlige bilder? Synes bildene er særdeles gode jeg, du mener kanskje de tidligere bildene som var ganske skurrete? Bildene som er tatt i det siste er ihvertfall ganske gode, med tanke på lysforhold.Cheron wrote:MEN, det er synd at en så bra tråd skal bli ødelagt av dårlige bilderProsjektet fortjener bedre bilder........
Inunf
Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
Takker for kommentarene. Er alltid like gøy å lese at andre liker det jeg holder på med. Driver ikke utleie nei, men jeg har lånt bort sykkelen før og kommer nok til å gjøre det igjen. Er bare å spørre fint om du treffer meg.
Skal ta flere bilder når jeg får på framfelgen og framskjermen. Kommer nok til å legge litt mer innsats i dem enn i de bildene jeg tok rett før den første skikkelige prøveturen.
Hvis det er de to siste du tenker på så ser jeg at de ikke ble helt 100 %. Er ikke alltid like lett å få bra bilder inne i en kjeller med et kompaktkamera som er 3-4 år gammelt. Jeg gjør mitt beste, men som jeg har skrevet før så er det andre ting som blir prioritert enn nytt kamera.Cheron wrote:Veldig bra tråd
MEN, det er synd at en så bra tråd skal bli ødelagt av dårlige bilderProsjektet fortjener bedre bilder........
Skal ta flere bilder når jeg får på framfelgen og framskjermen. Kommer nok til å legge litt mer innsats i dem enn i de bildene jeg tok rett før den første skikkelige prøveturen.
-
- Posts: 267
- Joined: 05 Jul 2007 17:36
- MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000 - Location: Ã…lesund
Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
Faen det blir bra da. Lenge siden du hadde den på veien sist? Syns ikke e har sett den før.
Mye det kosta da?
Mye det kosta da?
Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
Har vel ikke hatt den på veien siden september i fjor, så begynner å bli en stund.
Hittil har vel sykkelen kostet meg omtrent det samme som en ny standard 600.
Hittil har vel sykkelen kostet meg omtrent det samme som en ny standard 600.
Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
Kan sikkert stille med speilrefleks om ønskeliginunf wrote:Takker for kommentarene. Er alltid like gøy å lese at andre liker det jeg holder på med. Driver ikke utleie nei, men jeg har lånt bort sykkelen før og kommer nok til å gjøre det igjen. Er bare å spørre fint om du treffer meg.
Hvis det er de to siste du tenker på så ser jeg at de ikke ble helt 100 %. Er ikke alltid like lett å få bra bilder inne i en kjeller med et kompaktkamera som er 3-4 år gammelt. Jeg gjør mitt beste, men som jeg har skrevet før så er det andre ting som blir prioritert enn nytt kamera.Cheron wrote:Veldig bra tråd
MEN, det er synd at en så bra tråd skal bli ødelagt av dårlige bilderProsjektet fortjener bedre bilder........
Skal ta flere bilder når jeg får på framfelgen og framskjermen. Kommer nok til å legge litt mer innsats i dem enn i de bildene jeg tok rett før den første skikkelige prøveturen.

- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
-
- Posts: 267
- Joined: 05 Jul 2007 17:36
- MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000 - Location: Ã…lesund
Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
såpass. E vel mer et samleobjekt da. Skjønna e godt. Gira på å kjøpe en tempo å fikse til brudern, eller en sliten nsr. Gira 

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
Får legge igjen spor her, bygget til Inunf er bare helt porno!
Du får ta deg turen nedover til Sandefjord igjen nå som jeg kommer på perm, har garasjeplass og gjesterom klart! Håper for guds skyld du tar RS250'n nedover, den fortjener en skikkelig tur! Men forstår om du velger RSV'n! Vi kan jo lage ganske så bråk her i traktene sammen da også
Du får ta deg turen nedover til Sandefjord igjen nå som jeg kommer på perm, har garasjeplass og gjesterom klart! Håper for guds skyld du tar RS250'n nedover, den fortjener en skikkelig tur! Men forstår om du velger RSV'n! Vi kan jo lage ganske så bråk her i traktene sammen da også

x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
Oii dette så virkelig bra ut! Flink du er altså!!
:smt023

:smt023
Team PINK

Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3

Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
Takker for kommentarene, er gøy å høre at det faller i smak.
Takker for tilbudet Joachim, men først må Dymag stille med riktige spacere
Skal nok få til en tur nedover Chris. Vet ikke om jeg tør å kjøre 250'en, var vel egentlig derfor jeg kjøpte mille'n. Vi får se hvordan det går med innkjøringen.
Hittil har innkjøringen gått tilnærmet problemfritt. Har mindre pysestripe på bakdekket nå etter 19 mil enn hva jeg noensinne klarte på det forrige. Gaffelen er en drøm å kjøre med, Esp1 har virkelig gjort jobben sin. Slagindikatoren går nesten helt i bunn, noe som tyder på at gaffelen er perfekt innstilt. Eneste problemene jeg har støtt på er at hodet på banjobolten på høyre caliper knakk av
og braketten til bremseveskeresevoaret knakk. Må ordne meg en bedre patent der.
Fikk sykkelen på badevekta i går, og kan konstantere at den veier 78 kg framme og 73 kg bak. 151 kg med full tank er ikke så ille, den var 164 kg originalt, og både gaffelen og bremsecaliperene er vesentlig tyngre enn de gamle delene. Til sammenligning er den 60 kg lettere enn RSV'en, og har bedre bremser og fjøring. Dere får bare ta meg på ordet når jeg sier at den er "gankse grei" i svingene
. Har noen lure planer for hvordan jeg skal komme meg under 140 kg våt, men de får vente til vinteren.
Takker for tilbudet Joachim, men først må Dymag stille med riktige spacere

Skal nok få til en tur nedover Chris. Vet ikke om jeg tør å kjøre 250'en, var vel egentlig derfor jeg kjøpte mille'n. Vi får se hvordan det går med innkjøringen.
Hittil har innkjøringen gått tilnærmet problemfritt. Har mindre pysestripe på bakdekket nå etter 19 mil enn hva jeg noensinne klarte på det forrige. Gaffelen er en drøm å kjøre med, Esp1 har virkelig gjort jobben sin. Slagindikatoren går nesten helt i bunn, noe som tyder på at gaffelen er perfekt innstilt. Eneste problemene jeg har støtt på er at hodet på banjobolten på høyre caliper knakk av

Fikk sykkelen på badevekta i går, og kan konstantere at den veier 78 kg framme og 73 kg bak. 151 kg med full tank er ikke så ille, den var 164 kg originalt, og både gaffelen og bremsecaliperene er vesentlig tyngre enn de gamle delene. Til sammenligning er den 60 kg lettere enn RSV'en, og har bedre bremser og fjøring. Dere får bare ta meg på ordet når jeg sier at den er "gankse grei" i svingene

- Galilee
- Posts: 939
- Joined: 16 Oct 2006 21:24
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
- Location: Horten
Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
Grethe Rode - raskeste og billigste måten å få ned vekta på ekvipasjen.inunf wrote: Har noen lure planer for hvordan jeg skal komme meg under 140 kg våt, men de får vente til vinteren.
Åsså er det jo mye å hente på å gå på do, klippe håret, rense negler osv.

--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
Blinklysene burde byttes til noe mer clean, likt som sykkelen.
Bytter gjerne svingarm/ramme med deg?
Motoren ble også imponerende bra, av hva jeg har sett på bildene, og Gratulerer med et utrolig bra arbeid (er ikke misunnelig i det hele tatt)
Bytter gjerne svingarm/ramme med deg?
Motoren ble også imponerende bra, av hva jeg har sett på bildene, og Gratulerer med et utrolig bra arbeid (er ikke misunnelig i det hele tatt)

-Carboy-
Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
Ligger på 77-78 kg, så er ikke så mye å hente der. Satser heller på kreativ tenking og trick bits. Er kulere detGalilee wrote:Grethe Rode - raskeste og billigste måten å få ned vekta på ekvipasjen.inunf wrote: Har noen lure planer for hvordan jeg skal komme meg under 140 kg våt, men de får vente til vinteren.
Åsså er det jo mye å hente på å gå på do, klippe håret, rense negler osv.

Blinklysa blir det ikke gjort noe med før jeg bytter kåpene. Ramma og svingarma vil jeg gjerne ha for meg selv

Motoren er ganske bra ja

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
Faktisk synes jeg det var mest innt. og se sykkelen ferdig uten kåpene på 

-Carboy-
Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"
Det synes jeg også. Har veldig lyst til å bygge en slags caféracer en gang, for jeg liker utseendet til R-syklerl uten kåper. Noe alá Ducati Sport Classic, men totakter hadde gjort seg:

Tenkte en stund at en Suzuki GT 380 måtte være et bra utganskpunkt, men har blitt meg fortalt at det er vanskelig å få tak i deler og den midterste sylinderen skjærer seg ofte pga. manglende kjøling.

Kanskje motoren fra en NS400R i ei moderne ramme kunne vært noe? 400cc V3 totakt er ihvertfall spesielt nok til at det blir kult.

Men hva slags ramme skulle man brukt til noe slikt? RGV 250 kanskje?

Nei, dette må det nok tenkes mer på...

Tenkte en stund at en Suzuki GT 380 måtte være et bra utganskpunkt, men har blitt meg fortalt at det er vanskelig å få tak i deler og den midterste sylinderen skjærer seg ofte pga. manglende kjøling.

Kanskje motoren fra en NS400R i ei moderne ramme kunne vært noe? 400cc V3 totakt er ihvertfall spesielt nok til at det blir kult.

Men hva slags ramme skulle man brukt til noe slikt? RGV 250 kanskje?

Nei, dette må det nok tenkes mer på...