Nytt opplegg ved oppkjøring ?
Re: Nytt opplegg ved oppkjøring ?
ok..
UP kaller meg en dårlig sjåfør og en mann med dårlige holdninger.
- PerTore
- MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant - Location: Vestfossen, Øvre Eiker
Hei, Bomber.
Nå har jeg vært ute og prøvd BS (Body Steering). Må desverre meddele deg at du tok feil.
Det fungerer utmerket!! Kjørte strekningen langs Eikern (i Øvre Eiker og Hof kommune for de som ikke er kjent). Kjørte ikke helt til Eidsfoss, men snudde på Buss-snuplassen 2 km føre. Dette er i Cappels MC-kart en anbefalt MC-vei. Mye svinger, men ingen skikkelige "hårnåler". Kjenner strekningen meget godt, og prøvde meg litt frem. Problemet var jo selvfølgelig at turtallet/hastigheten sank raskt. Justerte tomgangen (utv. "verktøy-løs" justeringsskrue) til den lå i mellom 80 og 100 på sletta. Strekningen ble kjørt i rolig cruisingtempo, men kjørte fra bilene som kjørte der (80 km/t fartsgrense) Kjørte de aller fleste svingene kun med BS, med henda på tanken. I.o.m at jeg kjenner strekningen, bremset jeg ned før de bråeste svingene, men selv de tok jeg i rundt 60 km/t med kun BS. Det som var litt tricky, var kombinasjonene. Man bruker litt tid på og få sykkelen ned og opp, men når jeg fikk riktig/rolig hastighet inn i den første, fikk jeg også inn den andre (og tredje) uten og ta i holkene.
Det Keith Code viser på sin video er ihvertfall BS (BullShit denne gangen
). Det kan jeg si fordi jeg har nå prøvd med eksakt samme sykkel. Hvis du ser på videoen, kompanserer han med overkroppen mot sin V. side, når han "kryper" over på H. side av sykkelen.) I slake svinger, er det nok og bare legge hode på skakke.
Hvis du fortsatt ikke tror meg, anbefaler jeg deg og prøve, eventuelt bli med på en kjøretur (det kunne vi jo gjort
uansett
)
Nå har jeg vært ute og prøvd BS (Body Steering). Må desverre meddele deg at du tok feil.

Det Keith Code viser på sin video er ihvertfall BS (BullShit denne gangen

Hvis du fortsatt ikke tror meg, anbefaler jeg deg og prøve, eventuelt bli med på en kjøretur (det kunne vi jo gjort
uansett

Last edited by PerTore on 12 Jul 2009 10:35, edited 1 time in total.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!
Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Livet det er Kawa-grønt!
Chi ching! Ja man skal ikke alltid være så påståelig
Noen lærer senere enn andre 

Citius, altus, fortius
Så når jeg sitter helt oppreist på sykkelen og strekker på armene (rister blod til fingere) og lener sykkelen gjennom svinger uten å være i nærheten av styret så drømmer jeg? Eller blir lurt av hodet? Jeg sitter egentlig med hendene på styret å tar styrekommando?+
Hva har det seg at hvis du presser kneet mot ene siden av tanken så bikker sykkelen til samme siden du som du presser?
Hva kommer det av at hvis en passasjer bakpå lener seg motsatt vei av deg så må du knekke sykkelen ekstra hardt inn i sving?
Bomber....Du tar skammelig feil! Jeg vet det kan være tøft å innrømme at en tar feil, men av og til må man bare

Hva har det seg at hvis du presser kneet mot ene siden av tanken så bikker sykkelen til samme siden du som du presser?
Hva kommer det av at hvis en passasjer bakpå lener seg motsatt vei av deg så må du knekke sykkelen ekstra hardt inn i sving?
Bomber....Du tar skammelig feil! Jeg vet det kan være tøft å innrømme at en tar feil, men av og til må man bare

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
- PerTore
- MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant - Location: Vestfossen, Øvre Eiker
:smt023
Trur Bomber er ute og kjører sykkel uten hender i dag..
Trur Bomber er ute og kjører sykkel uten hender i dag..

Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!
Livet det er Kawa-grønt!