Klirrelyd fra Peugeot Speedfight 2, dårligere effekt enn før

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
runlos
Posts: 2
Joined: 06 Mar 2009 14:38
MC: Peugeot Speedfight 2

Klirrelyd fra Peugeot Speedfight 2, dårligere effekt enn før

Post by runlos »

Speedfight 2en min lager en slags klirrelyd når jeg gasser. den forsvinner når den går på tomgang.
Lyden var der ikke for 4år siden og da jeg fikk scooteren opp i over 70kmt. det siste året er lyden blitt mer merkant og scooteren klarer såvidt 60kmt på flaten nå. av og til kjennes det ut som noe hogger til ved akslerasjon.

den er på 18000km nå. nytt eksosanlegg, luftfilter, tennplugg (merket ingen forskjell fra det gamle). sist service på 11000km.
Har hørt at det er mulig det er variator rullene som er slitte... reima ser fin ut, men har lite peil. høres ut som lyden kommer fra området rundt motoren et sted.
Er ikke sikker på hva lyden kommer av og hvorfor effekten har avtatt, trenger tips/råd!
User avatar
georgfd
Posts: 106
Joined: 20 Oct 2008 18:39
MC: Honda CBR 125R 2004
Location: Sunnmøre

Re: Klirrelyd fra Peugeot Speedfight 2, dårligere effekt enn før

Post by georgfd »

mitt beste tips er å kaste den på sjøn
runlos
Posts: 2
Joined: 06 Mar 2009 14:38
MC: Peugeot Speedfight 2

Re: Klirrelyd fra Peugeot Speedfight 2, dårligere effekt enn før

Post by runlos »

morsom du
LangeLars
Posts: 3
Joined: 15 Jul 2009 10:23
MC: Peugeot Speedfight 2 :O

Re: Klirrelyd fra Peugeot Speedfight 2, dårligere effekt enn før

Post by LangeLars »

Hey =D

Jeg hadde samme problemet for ikke så lenge siden. Du sa du hadde ny eksosanlegg, pass på at alle skruene og mutterne som holder potta oppe er ordentlig skrudd igjen. Det skal ikke mye til for at vibrasoner fra motoren løsner litt på dem, som fører til litt klirre/skranglelyd fra rundt motoren :roll:

Hvis dette viser seg å være problemet, fraråder jeg deg å kjøre med sykkelen din før du har fikset det. 1 skrue løs = de andre løsner/faller ut.

Håper jeg kanskje har vært til hjelp ;)
Post Reply