Variatorring

Prat om moped & scooter.
Trulso

Post by Trulso »

Hvorfor plomberre opp X 2 da? ville det ikke holde med og ta "gamboy"?
har eid en purejet i ett år, aldri noen som har nevnt sagt noen plass om den :x ... Meen verden er ikke perfekt... hva gjør variartor ringen da? gir mindre topphastighet? men er ikke det den elektroniske brikkengjør å?
gilera rp

Post by gilera rp »

Trulso wrote:Hvorfor plomberre opp X 2 da? ville det ikke holde med og ta "gamboy"?

har eid en purejet i ett år, aldri noen som har nevnt sagt noen plass om den :x ... Meen verden er ikke perfekt... hva gjør variartor ringen da? gir mindre topphastighet? men er ikke det den elektroniske brikkengjør å?
Den elektroniske sperren sammen med variatorringen sørger for at mopeden holder seg nøyaktig på 45 uansett om du kjører i nedoverbakke eller hva du gjør. -Mens runneren med forgasser og vanlig plombe kan du komme opp i 60 ++ i nedoverbakker, fordi det ikke er en nøyaktig elektronisk sperre.
Trulso

Post by Trulso »

hmm.. min gikk i 55 og 60 med liten heldning.. :twisted: hehe :P
gilera rp

Post by gilera rp »

Trulso wrote:hmm.. min gikk i 55 og 60 med liten heldning.. :twisted: hehe :P
Ja, min og, men speedometeret er jo ikke helt nøyaktig, farten er vel egentlig 45-50.
Trulso

Post by Trulso »

hehe.. d var liksom ment som en kødd på toppen, men tror d stemmer ganske greit.. for med målt ved andre scootere og en lett har det vist det samme..
Winalot

Post by Winalot »

det er innlagt en feilmargin i alle speedometre :wink:
Image
| u9k |

Post by | u9k | »

Winalot wrote:det er innlagt en feilmargin i alle speedometre :wink:
hvor stor er den feilmarginen ? litt nysjerrig :)
Image
Trulso

Post by Trulso »

ja har hørt rykte om så.. men har aldri fått vite om det faktisk er sant.. det er veil ikke snakk om mer en 5 km/t max, tror jeg.. men viste ikke at dette ble praktisert... og dessuten, er da disse "fartsmålerne" som viser hvor fort du kjører også feilinstilt da? for de har det med og vise likt med speedomteret mitt :?
Winalot

Post by Winalot »

det varierer litt.... men je har fått beskjed om rundt 5-6/7 km/t avhengig av hvor gått innstillt den er :)
Image
| u9k |

Post by | u9k | »

Trulso wrote:ja har hørt rykte om så.. men har aldri fått vite om det faktisk er sant.. det er veil ikke snakk om mer en 5 km/t max, tror jeg.. men viste ikke at dette ble praktisert... og dessuten, er da disse "fartsmålerne" som viser hvor fort du kjører også feilinstilt da? for de har det med og vise likt med speedomteret mitt :?
men på biler pleier speedometeret å stemme når den har passert 100km/t. det gjør i allefall vår :?
Image
RiP

Post by RiP »

Om ikke du allerede har fått svar, ville jeg dreid inn et spor, så du kunne løsna den med en stor vanlig flat skrutrekker.
02 Piaggio ZIP Lilla Metallic <- Herpa veiv
Leovince Touring, 47mm Malossi syl., Malossi Carbon Reeds,
SBS keramiske bremseklosser, Turtallsperre, 17.5 dellorto med #95 dyse, Powerfilter, Hebo vario og reim.
'91 Honda Prelude 2l 16v <- Rådebank
Post Reply