Gir olje
- dilletanten
- Posts: 250
- Joined: 01 May 2005 22:52
- Location: Oslo
drev-drevet speedo?
joa, mulig det
nei jeg aner ikke. har ikke peiling faktisk!! men det kan jo faktisk være noe bak det du sier der, for lyden kommer kun når jeg gir gass!
Adoniz!!!: har jeg drev-drevet speedometer?
joa, mulig det

Adoniz!!!: har jeg drev-drevet speedometer?

Sølv Suzuki SV650s -03mod
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Det kan du sjekke selv, se om det går en kabel fra speedohuset ned til forhjulsnavet. Deretter kan du sjekke om du kan løsne kabelen fra speedohuset. Hvis mulig, gjør det og trekk ut wiren. Kjør så en brukbar tur for å sjekke om lyden er der fremdeles.
Drev-drevet betyr bare at det sitter et drev i forhjulsnavet som snurrer speedokabelen.
T'Weed
Drev-drevet betyr bare at det sitter et drev i forhjulsnavet som snurrer speedokabelen.
T'Weed
- dilletanten
- Posts: 250
- Joined: 01 May 2005 22:52
- Location: Oslo
Ok, en elektrisk sensor... speedo-wiren er da utelukket. Takk 
Da jeg begynte kjøringa i går så var faktisk lyden helt borte!
, men etter en del kilometer og variert kjøring, kom lyden tilbake igjen.
Da var lyden der helt til jeg parkerte sykkelen halv 12 i går kveld. Fortsatt så kommer den kun når jeg gir litt gass, så fort jeg slipper gassen forsvinner lyden, samme når jeg trykker inn clutchen. Hjelper ikke å ruse motoren heller.
Er det faktisk ingen her inne som noen gang har opplevd noe liknende?
*snufs*
Jeg skal ha sykkelen inn på 18000km service straks, kanskje de finner ut av det der?
P.S; er det best å ta servicen etter vinteren? eller før vinteren? Tenkte kanskje det er like greit å vente til etter vinteren? Da er den helt "ny" etter vinterlagringa..?

Da jeg begynte kjøringa i går så var faktisk lyden helt borte!

Da var lyden der helt til jeg parkerte sykkelen halv 12 i går kveld. Fortsatt så kommer den kun når jeg gir litt gass, så fort jeg slipper gassen forsvinner lyden, samme når jeg trykker inn clutchen. Hjelper ikke å ruse motoren heller.
Er det faktisk ingen her inne som noen gang har opplevd noe liknende?
*snufs*
Jeg skal ha sykkelen inn på 18000km service straks, kanskje de finner ut av det der?
P.S; er det best å ta servicen etter vinteren? eller før vinteren? Tenkte kanskje det er like greit å vente til etter vinteren? Da er den helt "ny" etter vinterlagringa..?
Sølv Suzuki SV650s -03mod
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Jeg ville tatt servicen som siste punkt på sesongen. Da står sykkelen der sjekket og klar til de første varmegradene kommer om våren, OG den har stått over vinteren med ny olje i motoren.
Men foreløpig er det leeeeeenge til sesong-slutt.
Men foreløpig er det leeeeeenge til sesong-slutt.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
tja, tror ikke det spiller no'n rolle, men kan være greit å ta den på slutten som nevnt over. Da er den jo helt klar til neste sesong.
Og btw; Det er nok ikke SÅÅÅÅÅÅ lenge til sesongen er over for oss i "nord"
BEgynner å bli kaldt om morran..
Ja, få de til å sjekke det på service, enda en grunn til å ta det før vinterten, da vet du i tillegg at du ikke har no'n kjempeutgifter å starte sesongen med..
Og btw; Det er nok ikke SÅÅÅÅÅÅ lenge til sesongen er over for oss i "nord"

Ja, få de til å sjekke det på service, enda en grunn til å ta det før vinterten, da vet du i tillegg at du ikke har no'n kjempeutgifter å starte sesongen med..
- dilletanten
- Posts: 250
- Joined: 01 May 2005 22:52
- Location: Oslo
baah!!
Og jeg som har dårlig råd om da'n! får satse på at økonomien blir noe bedre utover mot de aller siste dagene det går ann å kjøre. Så får jeg bestille servicen da!
Er jo forsåvidt enig i at det er greiest å ta servicen før vinteren når jeg tenker meg om.
Apropos vinter!! hvor er det alle folka gjør av syklene sine på vinteren? Jeg tenker på alle dere ulyklige sjeler der ute uten garasje! Punger dere ut masse masse peng til mc-sjapper som tilbyr vinterlagring?
Spørs om jeg får lov til å ha Madeleiene i stua til mor denne vinteren også
Og jeg som har dårlig råd om da'n! får satse på at økonomien blir noe bedre utover mot de aller siste dagene det går ann å kjøre. Så får jeg bestille servicen da!
Er jo forsåvidt enig i at det er greiest å ta servicen før vinteren når jeg tenker meg om.

Apropos vinter!! hvor er det alle folka gjør av syklene sine på vinteren? Jeg tenker på alle dere ulyklige sjeler der ute uten garasje! Punger dere ut masse masse peng til mc-sjapper som tilbyr vinterlagring?
Spørs om jeg får lov til å ha Madeleiene i stua til mor denne vinteren også

Sølv Suzuki SV650s -03mod
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Hm. En motorsykkel tåler utmerket godt å stå ute en vinter. Sett den på plank, pakk inn med presenning (fra undersiden, OG oversiden).
Sjekk kjølevæske først selvsagt, og spray den ned med wd-40 eller annen lurium for å forhindre rust. Ta batteriet med inn. Fyll tanken helt full, ha på en smule kondensfjerner og evt. stabilisering. Bruk noe for å tette eksospottene (selv har jeg brukt engangshansker av elastisk gummi, bare å strekke over)
Så kan man kose seg med å vedlikeholde batteriet en gang i måneden.
T'Weed
Sjekk kjølevæske først selvsagt, og spray den ned med wd-40 eller annen lurium for å forhindre rust. Ta batteriet med inn. Fyll tanken helt full, ha på en smule kondensfjerner og evt. stabilisering. Bruk noe for å tette eksospottene (selv har jeg brukt engangshansker av elastisk gummi, bare å strekke over)
Så kan man kose seg med å vedlikeholde batteriet en gang i måneden.
T'Weed