Den Store Musikktråden
Re: Den Store Musikktråden
Hmm, dette var en laaang tråd. Orker ikke lese gjennom alt, men kan gi et par tips til fete band jeg hører endel på for tiden:
Pantera har jo vært en favoritt siden "Cowboys from Hell" kom ut. De siste 4-5 årene har Lamb of God" seilt opp som en sterk sterk andreplass. Plata "Ashes of the Wake" er den beste i mine øyne, men "Sacrament" og "Wrath" har sine lyspunkter de og.
I tillegg har jeg forelsket meg i et rimelig ferskt band som av en eller annen uforståelig grunn ikke har fått noe særlig oppmerksomhet - ihvertfall ikke her til lands. Dette bandet heter Bloodsimple, og har to plater. Anbefaler ALLE å sjekke ut "Dead Man Walking" fra siste plata "Red Harvest". Dette er en kanonbra låt, som fenger og groover og alt er velstand, hehe
Nå for tiden har jeg også et kick på et prosjekt som heter "Rebel Meets Rebel". Dette har jeg skrevet om i bloggen min her. Alle som liker Pantera ELLER country må sjekke det ut, hehe. Anbefaler spesielt låtene "Cowboys do more dope" og "Rebel Meets Rebel".
Utenom disse banda går det mye i musikk av den harde typen. Kan nevne Rage Against the Machine, Soulfly, Mudvayne, Hed (pe), Soilwork, Mastodon, Chimaira, Gojira, Converge, Faith No More, Volbeat, Skinlab, Sevendust, Meshuggah, Rollins Band, Dream Theater, WASP, LOK, One Minute Silence, Biohazard, Down, Superjoint Ritual, Arson Anthem, Nine Inch Nails osv.
Men jeg er også borti helt andre enden av skalaen, som f.eks. Tom McRae, The Moldy Peaches, Sebadoh, Pixies, Bad Religion, NOFX, Manic Street Preachers, Built to Spill, Nick Drake, Jokke, Eels, Grant Lee Philips, Johnny Cash, Wilco etc.
Så, kort oppsummert - CD-hylla mi består av rundt 800-plater - alt fra J. S. Bach til Meshuggah, hehe, og den digitale samlingen snakker vi ikke om. Jeg hører på det meste, pleier jeg å si, så lenge det er bra, hehe. Dvs. jeg holder meg laaangt unna alt som lukter trance, dance osv.
Pantera har jo vært en favoritt siden "Cowboys from Hell" kom ut. De siste 4-5 årene har Lamb of God" seilt opp som en sterk sterk andreplass. Plata "Ashes of the Wake" er den beste i mine øyne, men "Sacrament" og "Wrath" har sine lyspunkter de og.
I tillegg har jeg forelsket meg i et rimelig ferskt band som av en eller annen uforståelig grunn ikke har fått noe særlig oppmerksomhet - ihvertfall ikke her til lands. Dette bandet heter Bloodsimple, og har to plater. Anbefaler ALLE å sjekke ut "Dead Man Walking" fra siste plata "Red Harvest". Dette er en kanonbra låt, som fenger og groover og alt er velstand, hehe
Nå for tiden har jeg også et kick på et prosjekt som heter "Rebel Meets Rebel". Dette har jeg skrevet om i bloggen min her. Alle som liker Pantera ELLER country må sjekke det ut, hehe. Anbefaler spesielt låtene "Cowboys do more dope" og "Rebel Meets Rebel".
Utenom disse banda går det mye i musikk av den harde typen. Kan nevne Rage Against the Machine, Soulfly, Mudvayne, Hed (pe), Soilwork, Mastodon, Chimaira, Gojira, Converge, Faith No More, Volbeat, Skinlab, Sevendust, Meshuggah, Rollins Band, Dream Theater, WASP, LOK, One Minute Silence, Biohazard, Down, Superjoint Ritual, Arson Anthem, Nine Inch Nails osv.
Men jeg er også borti helt andre enden av skalaen, som f.eks. Tom McRae, The Moldy Peaches, Sebadoh, Pixies, Bad Religion, NOFX, Manic Street Preachers, Built to Spill, Nick Drake, Jokke, Eels, Grant Lee Philips, Johnny Cash, Wilco etc.
Så, kort oppsummert - CD-hylla mi består av rundt 800-plater - alt fra J. S. Bach til Meshuggah, hehe, og den digitale samlingen snakker vi ikke om. Jeg hører på det meste, pleier jeg å si, så lenge det er bra, hehe. Dvs. jeg holder meg laaangt unna alt som lukter trance, dance osv.
endelig noen som har skjønnt detn5k wrote:. Dvs. jeg holder meg laaangt unna alt som lukter trance, dance osv.

kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
-
- MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Siden du nevnte Pantera for jeg slenge opp noen musikkvideoer fra dem.
COWBOYS FROM HELL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[youtube]b-p8kvoyP4Y[/youtube]
CEMETARY GATES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Råkul sang med en bra solo!
[youtube]nX_pSFXuoL0[/youtube]
Rest In Peace brother Dime, we all miss you! \../ 1966 - 2004
Dimebag ble skutt på scenen 8 Desember 2004 mens han opptrodde med det nye bandet Damageplan. Han ble skutt 4 til 5 ganger i hodet av en eks Pantera fan ... Navnet på morderen var Nathan Gale, som ble skutt av betjent Niggermayer, med en hagle i fjeset.
COWBOYS FROM HELL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[youtube]b-p8kvoyP4Y[/youtube]
CEMETARY GATES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Råkul sang med en bra solo!
[youtube]nX_pSFXuoL0[/youtube]
Rest In Peace brother Dime, we all miss you! \../ 1966 - 2004
Dimebag ble skutt på scenen 8 Desember 2004 mens han opptrodde med det nye bandet Damageplan. Han ble skutt 4 til 5 ganger i hodet av en eks Pantera fan ... Navnet på morderen var Nathan Gale, som ble skutt av betjent Niggermayer, med en hagle i fjeset.
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg.
Bowie! Det her er godlåt 
[youtube]zQFuNHCMF2Y[/youtube]

[youtube]zQFuNHCMF2Y[/youtube]
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
-
[youtube]e9z5WYGWleU[/youtube]
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg.
Fra Harley Davidson og Marlboro Man...
Konge film
Konge film

Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
- PerTore
- MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant - Location: Vestfossen, Øvre Eiker
Ække den fra Young Guns II ?
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!
Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Livet det er Kawa-grønt!
Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Stemmer det også, da den er i begge... Kongefilmer 

Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002

[youtube]<object width="660" height="525"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="660" height="525"></embed></object>[/youtube]
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Ikke for å slenge dritt om DJ Tiestos versjon, men Samuel Barber - Adagio for strings... *whoopah!*.
[youtube]RRMz8fKkG2g[/youtube]
Utrolig fin melodi. Forsåvidt også fin som trance, men foretrekker den klassiske.
[youtube]RRMz8fKkG2g[/youtube]
Utrolig fin melodi. Forsåvidt også fin som trance, men foretrekker den klassiske.

-
En fantastisk sang i min mening.
[youtube]KfxqZagHXbM[/youtube]
[youtube]KfxqZagHXbM[/youtube]
-
ÅÅÅ du kom meg i forkjøpet Erik!!! 

Mih mih miih.FreddyYZF-R125Dude wrote:ÅÅÅ du kom meg i forkjøpet Erik!!!

jeg skal være ærlig å innrømme at en del trance/techno osv kan være fengende å høre på, for ikke å snakke om inspirerende å ha på øret når du kjører sykkel på svingete vei.
Men det er ikke mye imponerende.... Se på det tiesto klippet. Han har en "bunke" med samples og grunnlyder som han tweeker litt å holder liksom konsert? Nei...Skikkelig musikk framføres med insturment!
Men det er ikke mye imponerende.... Se på det tiesto klippet. Han har en "bunke" med samples og grunnlyder som han tweeker litt å holder liksom konsert? Nei...Skikkelig musikk framføres med insturment!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
-
Mener å ha hørt at Prodigy går fram med gitarer og sånt? Noen som kan bekrefte?