leifindr wrote:Tror begge sylindrene er med på "leken"; ved å holde hånden bak eksosrørene (ett på hver sylinder) når en gir gass er det samme puffe/smelle-mønster på begge. Jeg har ikke hatt ute flottør-nålene, den som sist skrudde sammen disse forgasserne må ha vært veldig sint, så skruene sitter litt for fast

. Men jeg blåste både i bensininntaket for å sjekke flottør-ventilene og inn hoveddysene for å sjekke nålene, og det var samme respons på begge forgasserne. Også stemplene som styrer nålene oppførte seg likt og "normalt" (dempet pustelyd).
Plugger er ikke skiftet. Feilen kommer og går, det er ikke slik at den kommer snikende og så forsvinner gradvis, den er helt "digital" (enten er den der eller så er den der ikke). Det er dette som får meg til å miskenke at det kan være elektrisk.
Er det Mikuni forgassere du har?
Det er det på gamle Fj'n min også. Har hatt de helt i fra hverandre 4 ganger, og knallsuksess hver gang, men da var den generellt tungstartet og fusket. Endte også med rensing av tank, for denne hadde gitt fra seg mye rust som etterhvert skapte problemr.
Har en veldig detaljert beskrivelse av forgasserens oppbygnin i service manualen. den var nyttig!
Ellers kan plugger skape akkurat det symptomet du nevner, så jeg vil sterkt anbefale at du skifter dem. Ga veldig "inn/ut" symptom de også.
Samme gjør også fluktuerende bensin nivå i forgassere, men det er merkelig at begge sylindre påvirkes like mye.
Skulle tro det var en komponent som var felles for begge, og her er dobbelt opp av nesten alt.
Mitt råd:
Prøv det enkle/billige først!