
Hvordan velge motorsykkel?
Re: Hvordan velge motorsykkel?
Ved kjøp av MC bør man lytte til hjertet. Lytter man for mye på hjernen ender man opp med rekkehus, 1.7 barn og Toyota Corolla i stedet. LordShaft har også et poeng, man skal drite i hva alle andre synes og mener. Det er DU som skal eie og kjøre MC'n, ikke alle andre. 

Re: Hvordan velge motorsykkel?
Hehe you guys
Mye morsomt og takk for mange gode råd! Det vises at dere kan en del om motorsykkel.
Kjørte 25 mil med lånt VTR i går, mye E6 dog, konstant bråk hele veien selv i 3000 rpm er slitsomt i lengden, øredøvende i tuneller, deilig å clutche inn, tinnitus i går kveld.. (upassende lånt hjelm kan ha mye av skylden men) Kult i byen, men flaut å kjøre hjem i et stille nabolag 11-12 på kvelden?
Ola M, du traff veldig bra. Du har helt rett også når det gjelder servicer. Burde nok overholde de. H-D XR1200 synes jeg er kul. Men de er for dyre. (165+) Har satt seg litt fast den der samtalen om at jeg burde kjøpe rimeligere.. *fornuften snakker*
Ducati Monster er egentlig.. småstygg.
Tuonoen er litt kul, men få til salgs. Den ene på finn var grusomt glorete hehe..
Galilee, du har rett tror jeg. Det er flere som sier dette. Det gjør det faktisk litt lettere å velge. Så lenge man treffer sånn "inn the ballpark" så er det ikke *så* fryktelig farlig. Prøver å overbevise meg selv.
Dette med å være opptatt av hvordan andre oppfatter meg er vel bare et umodent personlighetstrekk jeg har hatt lenge. Det sitter desverre litt dypt.
Gode forslag med fighter altså! Det hadde nok blitt mitt valg dersom jeg hadde bodd i en (større) by. Jeg må nemlig kjøre en time før jeg kommer til en stor by. Jeg vil gjerne kjøre dit komfortabelt men likevel se kul ut når jeg kommer fram. Det blir altså (nødvendigvis) en del lengre turer likevel.. selv om jeg ikke har noen "touring-turer" i planene på sykkel.
Til slutt, Dominator du har rett også. Hjernen min sier kjøp en rimelig sykkel, lær å kjør på den.. se om du faktisk liker å kjøre motorsykkel. ***...men jeg finner ingen rimelige sykler jeg har lyst på.. 80-90 talls design.. eller nye sykler med små motorer.. *sutre*..
Hjertet tror jeg er den trangen fornuften prøver å holde på plass, det er jeg-vil-ha-tanken.. og så langt tror jeg det jeg egentlig vil ha er en VFR 800 med ABS.. Hehehe.. så teit. Men sant. (?)
SV 1000 er den som nærmest ser ut til å appelere. Den var et veldig godt forslag. Den får gode kritikker i Bikes Bruktguide 2009 (et blad) Hehe..

Kjørte 25 mil med lånt VTR i går, mye E6 dog, konstant bråk hele veien selv i 3000 rpm er slitsomt i lengden, øredøvende i tuneller, deilig å clutche inn, tinnitus i går kveld.. (upassende lånt hjelm kan ha mye av skylden men) Kult i byen, men flaut å kjøre hjem i et stille nabolag 11-12 på kvelden?
Ola M, du traff veldig bra. Du har helt rett også når det gjelder servicer. Burde nok overholde de. H-D XR1200 synes jeg er kul. Men de er for dyre. (165+) Har satt seg litt fast den der samtalen om at jeg burde kjøpe rimeligere.. *fornuften snakker*
Ducati Monster er egentlig.. småstygg.

Galilee, du har rett tror jeg. Det er flere som sier dette. Det gjør det faktisk litt lettere å velge. Så lenge man treffer sånn "inn the ballpark" så er det ikke *så* fryktelig farlig. Prøver å overbevise meg selv.
Dette med å være opptatt av hvordan andre oppfatter meg er vel bare et umodent personlighetstrekk jeg har hatt lenge. Det sitter desverre litt dypt.
Gode forslag med fighter altså! Det hadde nok blitt mitt valg dersom jeg hadde bodd i en (større) by. Jeg må nemlig kjøre en time før jeg kommer til en stor by. Jeg vil gjerne kjøre dit komfortabelt men likevel se kul ut når jeg kommer fram. Det blir altså (nødvendigvis) en del lengre turer likevel.. selv om jeg ikke har noen "touring-turer" i planene på sykkel.
Til slutt, Dominator du har rett også. Hjernen min sier kjøp en rimelig sykkel, lær å kjør på den.. se om du faktisk liker å kjøre motorsykkel. ***...men jeg finner ingen rimelige sykler jeg har lyst på.. 80-90 talls design.. eller nye sykler med små motorer.. *sutre*..
Hjertet tror jeg er den trangen fornuften prøver å holde på plass, det er jeg-vil-ha-tanken.. og så langt tror jeg det jeg egentlig vil ha er en VFR 800 med ABS.. Hehehe.. så teit. Men sant. (?)
SV 1000 er den som nærmest ser ut til å appelere. Den var et veldig godt forslag. Den får gode kritikker i Bikes Bruktguide 2009 (et blad) Hehe..

Re: Hvordan velge motorsykkel?
Hehe...kødder du?Lord Erik wrote:For å være ærlig får jeg ikke nevneverdig mer oppmerksomhet på Ducati 996en som jeg har nå, enn når jeg hadde Suzuki GSR600.


Citius, altus, fortius
Re: Hvordan velge motorsykkel?
Nei, altså, det er jo alltid folk som snur på hodet og ser litt etter den. Men hittil har jeg ikke hatt noen hyppigere forekomster av folk som kommer bort for å snakke med meg enn det jeg hadde med GSRen. Siste personen som snakket med meg pga Ducatien var en narkis ved Nygaardsparken som sa det var den feteste sykkelen han hadde sett hehe. Men har blant annet opplevd at folk har kjørt opp på siden av meg på motorvei fra Åsane for å ta bilder av GSRen, noe jeg ikke har hatt med 996en enda.Christoph wrote:Hehe...kødder du?Lord Erik wrote:For å være ærlig får jeg ikke nevneverdig mer oppmerksomhet på Ducati 996en som jeg har nå, enn når jeg hadde Suzuki GSR600.Utrolig hvor mange som snur på hodet når du kommer rullende i 6000 o/m i byn hvertfall
Re: Hvordan velge motorsykkel?
Hahaha.. bor på Nygårdshøyden, og har sikkert møtt han samme
Han var helt i hundre 


Citius, altus, fortius
Re: Hvordan velge motorsykkel?
Javel? Jeg pleide å bo i Strømgaten, rett oppe med inngangen. Kan ikke huske å ha sett eller hørt noen andre Ducatier i nærområdet. Han her hadde visst hatt en del sykler før sa han. Stod og snakket med ham en stund, hyggelig fyr.
Men nå begynner vi å bli litt OT her.
Men nå begynner vi å bli litt OT her.

Re: Hvordan velge motorsykkel?
Et annet forslag kan være FZ1-S. Kanskje ikke så sinnsykt tøff i utgangspunktet (no offence til dere som kjører det), men med litt ekstra penger og lett skruing, kan den ende opp slik som denne, noe jeg syns er tøft! Den er også behagelig å kjøre, både på lengre turer, og i byen.
http://i73.photobucket.com/albums/i219/ ... CN2130.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i219/ ... P_5429.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i219/ ... CN2145.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i219/ ... CN2130.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i219/ ... P_5429.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i219/ ... CN2145.jpg
- Yamaha FZ1-N
x Suzuki SV650S
x Suzuki SV650S
Re: Hvordan velge motorsykkel?
Du kunne jo vurdert Supermotard, det har ialefall noe grise høy Kulhetsfaktor, akkurat som italienske sykkler, og der har du jo mange alternativer, ville sett på denne kanskje http://ktm-forum.org/viewtopic.php?f=49&t=669 Den har mindre service en andre supermotarder og har RÅÅÅÅ lyd ifra Dunkeren, samtidig så ble jeg helt stille her i tønsberg da den kjørte forbi, og den var i en flokk med harleyer og streetfighere og touringer, men den skilte seg helt klart ut, helt klart utrolig morsomt og kjøre og kose seg med + at den har helt råå kulhetsfaktor, skal selv gå fra R-sykkel til Grom supermotard snart
Men det aller vikigste er jo at du finner en sykkel DU synes er den kuleste i verden og som du synes er helt rååå, sånn at du har noe og "diskutere" med andre Mc'ister om hvem som har den kuleste sykkelen.
Får håpe det blir bike snart da, lykke til.

Men det aller vikigste er jo at du finner en sykkel DU synes er den kuleste i verden og som du synes er helt rååå, sånn at du har noe og "diskutere" med andre Mc'ister om hvem som har den kuleste sykkelen.
Får håpe det blir bike snart da, lykke til.
-Carboy-
Re: Hvordan velge motorsykkel?
Jeg vil bare takke for mange veldig gode råd! Etter prøvekjøring kjøpte jeg en svart 2007 VFR med ABS i dag






Re: Hvordan velge motorsykkel?
Gratulerer!
Stilig sykkel.

Stilig sykkel.
Re: Hvordan velge motorsykkel?
Gratulere så mye med "ny" sykkel
Der har du god sykkel i mange år framover
De holder seg sinnsykt godt i pris også om du skulle falle for fristelsen å oppgradere om noen år 



I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Hvordan velge motorsykkel?
Grattis! VFRene er fine, vurderte en slik selv sist jeg kjøpte sykkel. 

- Galilee
- Posts: 939
- Joined: 16 Oct 2006 21:24
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
- Location: Horten
Re: Hvordan velge motorsykkel?
Gratulerer.bikeralex wrote:Jeg vil bare takke for mange veldig gode råd! Etter prøvekjøring kjøpte jeg en svart 2007 VFR med ABS i dag![]()
![]()
![]()
![]()
Det er obligatoriks med bilder i tråder om kjøp av ny sykkel.

--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
- quantumduck
- Posts: 247
- Joined: 25 Aug 2006 13:20
- MC: Hayabusa
- Location: Nesodden
Re: Hvordan velge motorsykkel?
Hehe, det personlighetstrekket tror jeg ikke du er alene om gitt. Og hør for all del ikke for mye på fornuften!!!bikeralex wrote:...
Dette med å være opptatt av hvordan andre oppfatter meg er vel bare et umodent personlighetstrekk jeg har hatt lenge. Det sitter desverre litt dypt.
Gode forslag med fighter altså! Det hadde nok blitt mitt valg dersom jeg hadde bodd i en (større) by. Jeg må nemlig kjøre en time før jeg kommer til en stor by. Jeg vil gjerne kjøre dit komfortabelt men likevel se kul ut når jeg kommer fram. Det blir altså (nødvendigvis) en del lengre turer likevel.. selv om jeg ikke har noen "touring-turer" i planene på sykkel.
Til slutt, Dominator du har rett også. Hjernen min sier kjøp en rimelig sykkel, lær å kjør på den.. se om du faktisk liker å kjøre motorsykkel. ***...men jeg finner ingen rimelige sykler jeg har lyst på.. 80-90 talls design.. eller nye sykler med små motorer.. *sutre*..
Hjertet tror jeg er den trangen fornuften prøver å holde på plass, det er jeg-vil-ha-tanken.. og så langt tror jeg det jeg egentlig vil ha er en VFR 800 med ABS.. Hehehe.. så teit. Men sant. (?)
SV 1000 er den som nærmest ser ut til å appelere. Den var et veldig godt forslag. Den får gode kritikker i Bikes Bruktguide 2009 (et blad) Hehe..
Jeg kjøpte meg en SV1000s som førstegangssykkel etter å ha sittet en hel vinter på do og lest tester. Hvis man bare hjernevasker seg selv grundig nok i forkant blir man happy uansett, det er vaffal min teori, jeg er fornøyd med min ennå, selv om jeg har fått prøvd litt forskjellige andre ting vil jeg ikke bytte den ut (ennå)