Hjelp med honda nsr.

Prat om lett MC.
Post Reply
tobias2k
MC: Honda nsr 125r 1999

Hjelp med honda nsr.

Post by tobias2k »

hei!!

Har en honda nsr 125cc som det er en 180 sylinder og effekt annlegg på. men når jeg er på et hvist turtall (ca. fra 5 - 7.5) så rister det sinnsykt,men så kommer kicket og da rister det ikke så mye.

Lurer på om noen vet om det er vanlig fordi det er trim sylinder, eller om det er noe jeg kan gjøre med det?
Kasle
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.

Re: Hjelp med honda nsr.

Post by Kasle »

No skal ikkje eg si noe sikkert, men ettersom sykkelen e laget for 125cc sylinder vil eg tro det e derfor. Du kan òg sjekke om den e skeiv i rammen, eller at hjulene kanskje e feilinstilt i forhold til hverandre, eller at vektfordelingen på en av hjulene ikkje e lik.
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
Oddy
MC: Honda Nsr 125 1998 Super Sprint

Post by Oddy »

Hei.
Jeg var borti samme tingen med Tsx`n min en gang. Og da var det dessverre rådelageret som hadde gått, slik at det kunne vrikke på seg og det var i allefall det som gjorde det hos meg.
For da ristet det no helt grønnt rett før kicket kom, og så ristet det ikke lengre:S
Så det kan nok være rådelageret ja :(
tobias2k
MC: Honda nsr 125r 1999

Post by tobias2k »

Oddy wrote:Hei.
Jeg var borti samme tingen med Tsx`n min en gang. Og da var det dessverre rådelageret som hadde gått, slik at det kunne vrikke på seg og det var i allefall det som gjorde det hos meg.
For da ristet det no helt grønnt rett før kicket kom, og så ristet det ikke lengre:S
Så det kan nok være rådelageret ja :(
er det dyrt og bytte det a?
Post Reply