Hvordan velge motorsykkel?

Prat om tung MC.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by Dominator »

Ved kjøp av MC bør man lytte til hjertet. Lytter man for mye på hjernen ender man opp med rekkehus, 1.7 barn og Toyota Corolla i stedet. LordShaft har også et poeng, man skal drite i hva alle andre synes og mener. Det er DU som skal eie og kjøre MC'n, ikke alle andre. :-)
User avatar
bikeralex
Posts: 11
Joined: 04 Aug 2009 21:32
MC: 2007 Honda VFR 800 ABS

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by bikeralex »

Hehe you guys :D Mye morsomt og takk for mange gode råd! Det vises at dere kan en del om motorsykkel.

Kjørte 25 mil med lånt VTR i går, mye E6 dog, konstant bråk hele veien selv i 3000 rpm er slitsomt i lengden, øredøvende i tuneller, deilig å clutche inn, tinnitus i går kveld.. (upassende lånt hjelm kan ha mye av skylden men) Kult i byen, men flaut å kjøre hjem i et stille nabolag 11-12 på kvelden?

Ola M, du traff veldig bra. Du har helt rett også når det gjelder servicer. Burde nok overholde de. H-D XR1200 synes jeg er kul. Men de er for dyre. (165+) Har satt seg litt fast den der samtalen om at jeg burde kjøpe rimeligere.. *fornuften snakker*

Ducati Monster er egentlig.. småstygg. :) Tuonoen er litt kul, men få til salgs. Den ene på finn var grusomt glorete hehe..

Galilee, du har rett tror jeg. Det er flere som sier dette. Det gjør det faktisk litt lettere å velge. Så lenge man treffer sånn "inn the ballpark" så er det ikke *så* fryktelig farlig. Prøver å overbevise meg selv.

Dette med å være opptatt av hvordan andre oppfatter meg er vel bare et umodent personlighetstrekk jeg har hatt lenge. Det sitter desverre litt dypt.

Gode forslag med fighter altså! Det hadde nok blitt mitt valg dersom jeg hadde bodd i en (større) by. Jeg må nemlig kjøre en time før jeg kommer til en stor by. Jeg vil gjerne kjøre dit komfortabelt men likevel se kul ut når jeg kommer fram. Det blir altså (nødvendigvis) en del lengre turer likevel.. selv om jeg ikke har noen "touring-turer" i planene på sykkel.

Til slutt, Dominator du har rett også. Hjernen min sier kjøp en rimelig sykkel, lær å kjør på den.. se om du faktisk liker å kjøre motorsykkel. ***...men jeg finner ingen rimelige sykler jeg har lyst på.. 80-90 talls design.. eller nye sykler med små motorer.. *sutre*..

Hjertet tror jeg er den trangen fornuften prøver å holde på plass, det er jeg-vil-ha-tanken.. og så langt tror jeg det jeg egentlig vil ha er en VFR 800 med ABS.. Hehehe.. så teit. Men sant. (?)

SV 1000 er den som nærmest ser ut til å appelere. Den var et veldig godt forslag. Den får gode kritikker i Bikes Bruktguide 2009 (et blad) Hehe.. :P
Christoph
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2009 20:58
MC: Ducati 748 BIP
Location: Bergen

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by Christoph »

Lord Erik wrote:For å være ærlig får jeg ikke nevneverdig mer oppmerksomhet på Ducati 996en som jeg har nå, enn når jeg hadde Suzuki GSR600.
Hehe...kødder du? 8) Utrolig hvor mange som snur på hodet når du kommer rullende i 6000 o/m i byn hvertfall :twisted:
Citius, altus, fortius
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by Lord Erik »

Christoph wrote:
Lord Erik wrote:For å være ærlig får jeg ikke nevneverdig mer oppmerksomhet på Ducati 996en som jeg har nå, enn når jeg hadde Suzuki GSR600.
Hehe...kødder du? 8) Utrolig hvor mange som snur på hodet når du kommer rullende i 6000 o/m i byn hvertfall :twisted:
Nei, altså, det er jo alltid folk som snur på hodet og ser litt etter den. Men hittil har jeg ikke hatt noen hyppigere forekomster av folk som kommer bort for å snakke med meg enn det jeg hadde med GSRen. Siste personen som snakket med meg pga Ducatien var en narkis ved Nygaardsparken som sa det var den feteste sykkelen han hadde sett hehe. Men har blant annet opplevd at folk har kjørt opp på siden av meg på motorvei fra Åsane for å ta bilder av GSRen, noe jeg ikke har hatt med 996en enda.
Christoph
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2009 20:58
MC: Ducati 748 BIP
Location: Bergen

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by Christoph »

Hahaha.. bor på Nygårdshøyden, og har sikkert møtt han samme :P Han var helt i hundre :lol:
Citius, altus, fortius
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by Lord Erik »

Javel? Jeg pleide å bo i Strømgaten, rett oppe med inngangen. Kan ikke huske å ha sett eller hørt noen andre Ducatier i nærområdet. Han her hadde visst hatt en del sykler før sa han. Stod og snakket med ham en stund, hyggelig fyr.

Men nå begynner vi å bli litt OT her. ;-)
vevea
Posts: 290
Joined: 24 Feb 2007 12:01
MC: FZ1

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by vevea »

Et annet forslag kan være FZ1-S. Kanskje ikke så sinnsykt tøff i utgangspunktet (no offence til dere som kjører det), men med litt ekstra penger og lett skruing, kan den ende opp slik som denne, noe jeg syns er tøft! Den er også behagelig å kjøre, både på lengre turer, og i byen.

http://i73.photobucket.com/albums/i219/ ... CN2130.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i219/ ... P_5429.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i219/ ... CN2145.jpg
- Yamaha FZ1-N
x Suzuki SV650S
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by carboy »

Du kunne jo vurdert Supermotard, det har ialefall noe grise høy Kulhetsfaktor, akkurat som italienske sykkler, og der har du jo mange alternativer, ville sett på denne kanskje http://ktm-forum.org/viewtopic.php?f=49&t=669 Den har mindre service en andre supermotarder og har RÅÅÅÅ lyd ifra Dunkeren, samtidig så ble jeg helt stille her i tønsberg da den kjørte forbi, og den var i en flokk med harleyer og streetfighere og touringer, men den skilte seg helt klart ut, helt klart utrolig morsomt og kjøre og kose seg med + at den har helt råå kulhetsfaktor, skal selv gå fra R-sykkel til Grom supermotard snart :D

Men det aller vikigste er jo at du finner en sykkel DU synes er den kuleste i verden og som du synes er helt rååå, sånn at du har noe og "diskutere" med andre Mc'ister om hvem som har den kuleste sykkelen.

Får håpe det blir bike snart da, lykke til.
-Carboy-
User avatar
bikeralex
Posts: 11
Joined: 04 Aug 2009 21:32
MC: 2007 Honda VFR 800 ABS

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by bikeralex »

Jeg vil bare takke for mange veldig gode råd! Etter prøvekjøring kjøpte jeg en svart 2007 VFR med ABS i dag :D :D :D :D :D
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by Kriston »

Gratulerer! :D

Stilig sykkel.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by tshansen »

Gratulere så mye med "ny" sykkel ;-) Der har du god sykkel i mange år framover ;-) De holder seg sinnsykt godt i pris også om du skulle falle for fristelsen å oppgradere om noen år ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by Lord Erik »

Grattis! VFRene er fine, vurderte en slik selv sist jeg kjøpte sykkel. :-)
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by Galilee »

bikeralex wrote:Jeg vil bare takke for mange veldig gode råd! Etter prøvekjøring kjøpte jeg en svart 2007 VFR med ABS i dag :D :D :D :D :D
Gratulerer.

Det er obligatoriks med bilder i tråder om kjøp av ny sykkel. :D
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
quantumduck
Posts: 247
Joined: 25 Aug 2006 13:20
MC: Hayabusa
Location: Nesodden

Re: Hvordan velge motorsykkel?

Post by quantumduck »

bikeralex wrote:...
Dette med å være opptatt av hvordan andre oppfatter meg er vel bare et umodent personlighetstrekk jeg har hatt lenge. Det sitter desverre litt dypt.

Gode forslag med fighter altså! Det hadde nok blitt mitt valg dersom jeg hadde bodd i en (større) by. Jeg må nemlig kjøre en time før jeg kommer til en stor by. Jeg vil gjerne kjøre dit komfortabelt men likevel se kul ut når jeg kommer fram. Det blir altså (nødvendigvis) en del lengre turer likevel.. selv om jeg ikke har noen "touring-turer" i planene på sykkel.

Til slutt, Dominator du har rett også. Hjernen min sier kjøp en rimelig sykkel, lær å kjør på den.. se om du faktisk liker å kjøre motorsykkel. ***...men jeg finner ingen rimelige sykler jeg har lyst på.. 80-90 talls design.. eller nye sykler med små motorer.. *sutre*..

Hjertet tror jeg er den trangen fornuften prøver å holde på plass, det er jeg-vil-ha-tanken.. og så langt tror jeg det jeg egentlig vil ha er en VFR 800 med ABS.. Hehehe.. så teit. Men sant. (?)

SV 1000 er den som nærmest ser ut til å appelere. Den var et veldig godt forslag. Den får gode kritikker i Bikes Bruktguide 2009 (et blad) Hehe.. :P
Hehe, det personlighetstrekket tror jeg ikke du er alene om gitt. Og hør for all del ikke for mye på fornuften!!!

Jeg kjøpte meg en SV1000s som førstegangssykkel etter å ha sittet en hel vinter på do og lest tester. Hvis man bare hjernevasker seg selv grundig nok i forkant blir man happy uansett, det er vaffal min teori, jeg er fornøyd med min ennå, selv om jeg har fått prøvd litt forskjellige andre ting vil jeg ikke bytte den ut (ennå)
Post Reply