Mystisk oppførsel av TZR

Prat om moped & scooter.
Post Reply
tzrftw
MC: Yamaha Tzr 50

Mystisk oppførsel av TZR

Post by tzrftw »

Hei! Jeg får ikke start på tzr'en min.. Har sjekket forgasser, plugg (det er gnist) og bensintank og alt jeg kan komme på.. Den ''starter'' når jeg triller den igang, men dør av, altså den går ikke framover, bare går opp i turtall, og dør ut. Hva i alle dager kan være galt? Jeg og en onkel (Han har erfaring) skjønner ikke hva dette kan være. (Batteriet er laddet opp) Det var mye bensin i motorn med det første, men etter å ha blåst det ut (smallt ett par tre ganger) kommer det ikke mer. Har ikke hatt noen lignende problemer tidligere.

Kan ikke være dyse, heller ikke bensinfilter. (Dyse str 120 med leo Vince v6 ekkeftanlegg)

Kan heller ikke være forgasser, brukt kompressor og blåst vekk all dritt, og sjekket trykket, det er som det skal.

Prøvde å gir-starte ned en lang bakke, men det gassen reagerer ikke.. Vrir på håndtaket, men ikke noen reaskjon. (Slippe clutch brått ut metoden)

Som sakt, kjapt svar ønskes! Takk :)
FreddyYZF-R125Dude
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08

Re: Mystisk oppførsel av TZR

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Har den stått i ro lenge, eller har du brukt den jevnlig?
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
tzrftw

Post by tzrftw »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Har den stått i ro lenge, eller har du brukt den jevnlig?
Bruker den hver dag. Den var treg sent igår kveld (fungerte med å starte den i gir i bakke), så dro jeg opp til en kamerat av meg og var der en stund, og etter det fungerte ikke noe som helst. Måtte trille den hjem
FreddyYZF-R125Dude

Hm... Kanskje startmotoren eller noe har streiket, antagligvis det som gjør det. Men du kunne jo ha spurt en mekaniker hos Yamaha forhandleren, han vet sikkert noe om det.
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
tzrftw

Post by tzrftw »

Yepp, jeg får høre :) Finner ikke noen med lignende problemer, så får nokk snakke med noen som har mer erfaring ja ;)

Takk :)
FreddyYZF-R125Dude

Velbekomme ;)
Velkomme til forumet btw :)
Wieneren
MC: Yamaha TZR 50cc 2006

Post by Wieneren »

det kan være flottøren som har hengt seg opp. det samme skjedde med min for noen uker siden.
Post Reply