Bli kvitt raklelyd fra clutchkorg
Bli kvitt raklelyd fra clutchkorg
Er det noen her på forumet som kan fortelle meg hvilke deler jeg må skifte for å bli kvitt raklelyden fra clutchkorga på min Honda CB500?
- mekkern
- Posts: 5302
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Bli kvitt raklelyd fra clutchkorg
må vel nesten se hvilke deler som er slitt da....eller bytte allt...hus/senter og lameller og trykkplate...
Re: Bli kvitt raklelyd fra clutchkorg
Etter hva jeg har lest på forumet er dette et vanlig "problem", finnes det da ikke en typisk årsak også?
Re: Bli kvitt raklelyd fra clutchkorg
Uten å ha noe som helst peiling ville jeg tippet på slitasje ved bruk? 

It is better to exist unknown to the law.
Re: Bli kvitt raklelyd fra clutchkorg
Heisann,
Den raklelyden er veldig vanlig på mange Honda modeller, inklusiv den jeg kjører. Det gjør ingenting (dvs forårsaker ikke skader/slitasje), så jeg anbefaler at du ikke bryr deg med det. Bare du er sikker på at det faktisk er clutchkorgen og ikke noe annet, f.eks. kamkjedestrammer som også er en vanlig "feil" på Honda. Hvis raklingen stopper når du klemmer inn clutchen (i nøytral), er det nok clutchkorgen. Hvis raklingen ikke er avhengig av clutchen, men bråker mer og mer opp til ca 3000rpm kan det være kamkjedestrammeren.
Ny, forsterket clutchkorg er temmelig dyrt, og ikke verd verken pengene eller bryderiet. Just my 2 cents..
Den raklelyden er veldig vanlig på mange Honda modeller, inklusiv den jeg kjører. Det gjør ingenting (dvs forårsaker ikke skader/slitasje), så jeg anbefaler at du ikke bryr deg med det. Bare du er sikker på at det faktisk er clutchkorgen og ikke noe annet, f.eks. kamkjedestrammer som også er en vanlig "feil" på Honda. Hvis raklingen stopper når du klemmer inn clutchen (i nøytral), er det nok clutchkorgen. Hvis raklingen ikke er avhengig av clutchen, men bråker mer og mer opp til ca 3000rpm kan det være kamkjedestrammeren.
Ny, forsterket clutchkorg er temmelig dyrt, og ikke verd verken pengene eller bryderiet. Just my 2 cents..
'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
- quantumduck
- Posts: 247
- Joined: 25 Aug 2006 13:20
- MC: Hayabusa
- Location: Nesodden
Re: Bli kvitt raklelyd fra clutchkorg
Er problem på noen Suzuki'er også (sv). Skal da utbedres som reklamasjon.bandit wrote:Heisann,
Den raklelyden er veldig vanlig på mange Honda modeller, inklusiv den jeg kjører. Det gjør ingenting (dvs forårsaker ikke skader/slitasje), så jeg anbefaler at du ikke bryr deg med det. Bare du er sikker på at det faktisk er clutchkorgen og ikke noe annet, f.eks. kamkjedestrammer som også er en vanlig "feil" på Honda. Hvis raklingen stopper når du klemmer inn clutchen (i nøytral), er det nok clutchkorgen. Hvis raklingen ikke er avhengig av clutchen, men bråker mer og mer opp til ca 3000rpm kan det være kamkjedestrammeren.
Ny, forsterket clutchkorg er temmelig dyrt, og ikke verd verken pengene eller bryderiet. Just my 2 cents..