mc Hilsing

Prat om tung MC.
rerell

Re: mc Hilsing

Post by rerell »

Köra förbi andra MC har jag inget problem med, brukar lägga mig in framför och lyfta vänster hand för att hälsa. Det som är mer intressant är när man kommer ifatt större följen av mc, som är så stora att man inte kan passera alla på en gång. Hur brukar ni andra göra i sådana situationer?
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Hvis det er 3-delte ryggmerker, lavt turtall og dyp lyd, så blir jeg liggende bak ;-)
Jeg så engang en bilist som prøvde å legge seg inn i en kolonne med HA (selv om de som regel er korte - de er jo få), det varte ikke lenge, gitt.
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Går jo an å hilse ved å stikke ut høyrefoten.
rerell

Post by rerell »

Lølle wrote:Hvis det er 3-delte ryggmerker, lavt turtall og dyp lyd, så blir jeg liggende bak ;-)
Jeg så engang en bilist som prøvde å legge seg inn i en kolonne med HA (selv om de som regel er korte - de er jo få), det varte ikke lenge, gitt.
Nu har jag inte hamnat i den situationen, men skulle jag komma ifatt en 1%-klubb och jag inte kan köra förbi alla på en gång, så är det ju kanske läge för en paus eller en alternativ väg ja. Men jag måste säga att tanken irriterar mig.

Jag undrar om det uppfattas som "ofint" att bryta in i kolonner (oavsett klubb). Inte för att jag ligger sömnlös om nätterna pga av det, men det hade ju varit intressant att veta vad folk som ofta kör i "kö" tänker om det. Jag räknar med att de flesta människor inte tar sig själva så högtidligt att det inte skulle vara ok, ivf om man gör det snyggt, gärna blandat med några nickar och vinkar, och inte blir liggandes där länge. Eller har jag helt fel?
Petterjacobsen
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.

Post by Petterjacobsen »

Hvis jeg møter noen i sving, står i et kryss med clutchen inne eller lign så nikker jeg en gang med hode. Noen ganger er det litt skummelt å slippe styret, så da blir det nikking.
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
FV

Post by FV »

Petterjacobsen wrote:Hvis jeg møter noen i sving, står i et kryss med clutchen inne eller lign så nikker jeg en gang med hode. Noen ganger er det litt skummelt å slippe styret, så da blir det nikking.
Enig i den. Greit nok at vi motorsyklister er høflige folk, men det skal ikke gå utover sikkerheten.
FreddyYZF-R125Dude
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08

Re:

Post by FreddyYZF-R125Dude »

LordShaft wrote:Jeg hilser på alt fra 125 ccm og oppover. har selv opplevd at folk ikke hilser her i norge, men jeg hilser fordi :)

Legg ut ei hånd når du passerer en mc, det er bare hyggelig.

Pleier også å blinke en gang med blinklyset når jeg treffer andre sykkelister i tunnel
Hvorfor ikke fra 50 ccm og oppover? :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Re: Re:

Post by RH racing »

FreddyYZF-R125Dude wrote:
LordShaft wrote:Jeg hilser på alt fra 125 ccm og oppover. har selv opplevd at folk ikke hilser her i norge, men jeg hilser fordi :)

Legg ut ei hånd når du passerer en mc, det er bare hyggelig.

Pleier også å blinke en gang med blinklyset når jeg treffer andre sykkelister i tunnel
Hvorfor ikke fra 50 ccm og oppover? :)
greit å rippe opp i en gammeltråd ja...

vel vel... hvorfor ikke hilse på folk med sykkel osv???

mopped er en uting som ikke burde vært lov på norske veier... ligge der i 45, lage mye lyd og være til irritasjon for oss som kan holde fartsgrensen...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
FreddyYZF-R125Dude

Selv personer som kjører moped ender opp med å kjøre 1000ccm sykkel! Det kommer ihvertfall jeg til og gjøre når jeg blir gammel nok.
Mange mopedister som blir mcister. Så hvorfor ikke hilse i det heletatt? :-k
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
Northman

Post by Northman »

Det er vel ingen tradisjon at mopedister hilser på hverandre, eller andre?

Synes du bør begynne i den enden, få mopedistene til å hilse først ;)
It is better to exist unknown to the law.
FreddyYZF-R125Dude

Har ikke vært mye ute i trafikken, grunnet jeg ikke har tatt lappen.
Men visst jeg har tatt meg en tur på sykkelen og møtt noen jeg har kjent, så har jeg hilset på dem og blitt hilset tilbake på.
Jeg kommer til og hilse uansett kubikk de har på motoren! ;-)
KL. A
MC: '08 Suzuki GSX-R600
'06 KTM 640 Prestige *Solgt*

Post by KL. A »

FreddyYZF-R125Dude wrote:...visst jeg har tatt meg en tur på sykkelen og møtt noen jeg har kjent, så har jeg hilset på dem og blitt hilset tilbake på...
Er vel ikke uvanlig å hilse samme hva de gjør, om de går, kjører moped eller bil, hvis det er noen man kjenner.
Ser ikke helt relevansen til denne tråden.
All my drinking buddies have a racing problem!
FreddyYZF-R125Dude

Noen gidder og hilse på selvom de kjører moped er det jeg mener.
Scotty

Post by Scotty »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Selv personer som kjører moped ender opp med å kjøre 1000ccm sykkel! Det kommer ihvertfall jeg til og gjøre når jeg blir gammel nok.
Mange mopedister som blir mcister. Så hvorfor ikke hilse i det heletatt? :-k
Om man ender opp med 1000ccm har da ingenting med saken å gjøre, for all del så kan fotgjengeren ende opp med 1000ccm også. Når man går i 125ccm eller høyere, da kan man begynne med hilsing. Jeg hilser aldri til mopeder, men det har hendt at det ikke er lett å tyde forfra om det er moped eller tyngre sykkel, pleier å hilse når jeg er i tvil. Men alt i alt så vil jeg ikke se på moped som motorsykkel, man får ikke samme følelsen, og det er rett og slett ikke det samme. Mopeder ødelegger flyten i trafikken, bråker mye og er gjerne utrygge i trafikken når man trimmer. Det eneste jeg ser på at moped og motorsykkel har i likhet er at begge beveger seg på to hjul. ;) Dette er altså min mening. Minner på at tråden ikke handler om dette.
FreddyYZF-R125Dude

Så lenge de har to hjul og en motor ser jeg som en motorsykkel.
Post Reply