Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - adrenalinkick!!! :D (s. 232)

Post by Jeanette »

Paiwani wrote:Var sånn 5minutter unna den brua på torsdag. Men fant aldri ut hvem man skulle ringe for å hooke opp strikkhopp :(
Sjekk ut denne siden, der finner du den informasjonen du trenger :) Det er bare å møte opp innenfor påmeldingsfristen, så får du hoppet, men jo senere du melder deg på, jo lengre ventetid blir det jo.

LS: Jo takk! Sykt kult! Har allerede vært inne og tittet på hoppet man kan ta fra Trolljuv bro i Åkrafjorden også, men det blir neppe tid til det nå før jeg flytter. Får heller hoppe igjen så fort jeg har muligheten, uansett hvor det er ;)

Snuser på R-sykkel ja.. Hehe! Er vel ikke den sykkeltypen jeg ender opp med å kjøpe, men det er supermoro å teste litt forskjellig. Har jo virkelig utvidet mc-horisonten min med prøvekjøring nå i år. Det er ingen tvil om at jeg har lyst på mer kubikk, hk og generelt en sprekere sykkel når jeg er tilbake fra Nederland, men hva det blir gjenstår å se. I mellomtiden får jeg teste ut og drømme meg bort!
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - adrenalinkick!!! :D (s. 232)

Post by Jeanette »

Hellu!

Dagene bare flyr avgårde de - om 2 uker setter jeg nesa sørover mot Amsterdam, og om 3 uker begynner studiene for alvor! Hvor har det blitt av denne sommeren..? Turen til Amsterdam var fin; jeg fikk hentet hybelnøkkelen og ordnet en del der, og litt turisttid ble det også. Hybelen var helt grei, og skal bli bedre etter hvert som jeg får bodd meg inn og satt litt preg på den. Skal jeg ellers nevne to ting om Amsterdam må det jo bli hasj og horer ( :lol: ), men jeg kan vel ikke akkurat si at jeg gjorde så mye annet enn å observere dette ;)

Image
Fra en av kanalene i Red Light District den ene kvelden.

Ellers så tar jeg ikke med sykkelen ned til Nederland. Det vil koste ganske mange tusen i avgifter til det nederlandske tollvesenet å innføre sykkelen dit, så det dropper jeg. Da jeg i tillegg tenker å kjøpe ny sykkel når jeg er hjemme igjen, så blir det til at jeg skal selge Fazeren :( På en måte ikke særlig moro, etter så utrolig mange fine minner med den, men samtidig det jeg tror er den beste løsningen. Å la den stå, betale årsavgift og forsikring, og kun bruke den det jeg rekker neste sommer, blir for lite bruk til at jeg synes det er verdt det. Jeg får se om jeg sjekker ut muligheten for å kjøpe sykkel i NL, men det kommer i annen rekke.

Fremover de neste to ukene blir det dermed en del praktisk som skal ordnes mtp. flyttinga, av både papirer og pakking, og så skal jeg bli student igjen. Spennende!! :D
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Jeanette sin blogg - flytter snart til Amsterdam!

Post by Galilee »

Kjøpe sykkel i NL og bruktimportere når du skal hjem?

Sist jeg sjekka så var det kroner å spare på å ta inn sykkel fra Tyskland, og det er vel ganske likt fra Nederland?

Men det er vel andre ting å bruke penger på i en by full av hasj og prostituerte.... :lol:
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Ninja Turtle
Posts: 447
Joined: 17 Jul 2005 14:01
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity
Location: Auli

Re: Jeanette sin blogg - adrenalinkick!!! :D (s. 232)

Post by Ninja Turtle »

Jeanette wrote:Skal jeg ellers nevne to ting om Amsterdam må det jo bli hasj og horer ( :lol: ), men jeg kan vel ikke akkurat si at jeg gjorde så mye annet enn å observere dette ;)
Du må passe deg så du ikke kommer hjem som en hasjrøykende hore Jeanette!! :shock: ;-)

Nei, fysj, det var ikke pent sagt...
Unnskyld! :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - flytter snart til Amsterdam!

Post by Jeanette »

Galilee wrote:Kjøpe sykkel i NL og bruktimportere når du skal hjem?
Jepp, har tenkt tanken! Er uansett ikke noe som kommer i første rekke, får se an når ting har roet seg litt, studiene er i gang osv :)
Ninja Turtle wrote:Du må passe deg så du ikke kommer hjem som en hasjrøykende hore Jeanette!! :shock: ;-)
Hehehe.. Hmm.. Ingen fare, er for snill til det! O:)
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Jeanette sin blogg - flytter snart til Amsterdam!

Post by carboy »

Må være utrolig spennende og flytte til et HELT annet land, regner med at du har noen sommerfugler i magen? :-k

Uansett morro og se åssen det går med prosessen osv, kommer du til og ha norsk internett der nede?

Uansett, Lykke til da, og håper du får det fint og ikke minst lærerikt :D
-Carboy-
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - flytter snart til Amsterdam!

Post by Kriston »

Norsk internett? :P
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Jeanette sin blogg - flytter snart til Amsterdam!

Post by carboy »

Kriston wrote:Norsk internett? :P
Jada jada, drit nå i det da, glemte meg bort :roll: hehe
-Carboy-
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - flytter snart til Amsterdam!

Post by Kriston »

Du er tilgitt. ;-)
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Jeanette sin blogg - flytter snart til Amsterdam!

Post by Cheron »

Ninja Turtle wrote:Du må passe deg så du ikke kommer hjem som en hasjrøykende hore Jeanette!! :shock: ;-)
Hehehe.. Hmm.. Ingen fare, er for snill til det! O:)[/quote]

Å ja??? :D
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - flytter snart til Amsterdam!

Post by Jeanette »

carboy wrote:Må være utrolig spennende og flytte til et HELT annet land, regner med at du har noen sommerfugler i magen? :-k

Uansett morro og se åssen det går med prosessen osv, kommer du til og ha norsk internett der nede?

Uansett, Lykke til da, og håper du får det fint og ikke minst lærerikt :D
Takke-takk!! :D Det er klart jeg har sommerfugler, om enn ikke så flyvende ennå ;) Blir spennende, er første gang jeg flytter hjemmefra også, så det blir mye nytt!

Og jepp, norsk internett med tilgang til mc-forumet ;)
Cheron wrote:Å ja??? :D
Tror du ikke på meg?! :-s
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Jeanette sin blogg - flytter snart til Amsterdam!

Post by Northman »

Hehehe, du er nok en engel, og holder deg unna både dop og horer :D

Amsterdam er en flott by, hadde en veldig bra hviledag der på europaturen i år, og jeg vil garrantert tilbake.

Det jeg husker aller best må være hvor behagelig det var å sitte i parken, drikke litt øl, mens de nederlandske jentene syklet forbi :D

Men folk liker jo forskjellige ting ;) mulig du setter pris på helt andre sider ved byen :)
It is better to exist unknown to the law.
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Jeanette sin blogg - flytter snart til Amsterdam!

Post by Prookie »

Eyh.... Her får jeg ennnnndelig knødd meg i gang med sesong og forum igjen, og så skal du stikke ifra oss??? :roll: :smt088 :smt089

Makan. Skuffa!! :evil:

Fra lett overdrivelse til alvor: Så spennende for deg! :-) Skjønner godt det blir litt blanda følelser når du faktisk skal selge godhjulingen. Angående internett: Hvis du ikke har laptop fra før av, så skaff deg en. Her hjemme, før du flytter. Ta med deg den og bruk den til studier, og nyt at den har norsk TASTATUR. Ta det som et godt råd fra ei som har farta litt i Østerrike, Tyskland og Danmark, med bruk av litt varierende tastaturer. ;-) De fleste PC'er lar deg fikse tastatur-innstillingene slik at PC'en oppfører seg som om tastaturet var norsk, men det hjelper ikke på tegnene på selve tastene ...

Jeg går ut fra at du holder kontakten med forumet og holder oss informert om hvordan det går med deg underveis ... Litt iallfall! :-) Ha inderlig lykke til, både med flytting, studier og alt sammen!
- Rookie on pRrreciousss -
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Jeanette sin blogg - adrenalinkick!!! :D (s. 232)

Post by Onsløv »

Jeanette wrote:så blir det til at jeg skal selge Fazeren :(
Jeg kan passe på den for deg til du er tilbake jeg? ;-)

Hmm, interessant...Orker ikke helt å bla tilbake / søke på forumet på denne tiden av døgnet, men hvilken modell er dette og til hvilken pris?
Ta det gjerne på PM om du ikke vil blottgjøre det i tråden.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - flytter snart til Amsterdam!

Post by Jeanette »

Northman: Takker for fine ord/kommentar! Er nok andre sider enn hasj og horer som trekker meg til Amsterdam ja, ingen tvil om det! :D

Prookie: Tusen takk!! Ja, nå er det ikke lenge til jeg reiser. Bestilte flybillett til den 24. i stad, enveis ;) Merkelig følelse! Laptop er allerede kjøpt og tatt i bruk, så den blir nok ivrig brukt både til skolearbeid og for å holde kontakt med dere her hjemme. Er usikker på hvor aktiv jeg blir her på forumet, spørs vel litt på arbeidsmengden på masteren osv, men det er klart jeg kommer til å titte innom og komme med oppdateringer i ny og ne!
Deauville00 wrote:Jeg kan passe på den for deg til du er tilbake jeg? ;-)
Høres bra ut, den trenger en ny og snill eier :D Sykkelen er en 2007-modell, som jeg kjøpte helt ny og det er dermed kun jeg som har kjørt den. Sender deg i tillegg en pm jeg!
Post Reply