De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Prat om tung MC.
Northman

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Northman »

Thja si det...

Hilser på alle jeg ser, så lenge henda ikke er opptatt med noe annet kritisk, men har lagt merke til at en del folk hilser med å bare løfte på fingerne, og det er ikke så lett å se... Dette gjelder spesielt de som kjører litt sportslig sykkel, mulig de er opptatt med å holde seg fast \:D/

Og synes det er veldig få av de som kjører forbi som hilser...

Men men, hilser like blid jeg :D
It is better to exist unknown to the law.
Jarle
MC: Antall km i 2012: 997

Post by Jarle »

Hilser på alle, og regner med at folk hilser tilbake og eventuelt varsler om kontroll :shock:
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Stiga
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD

Post by Stiga »

Hilser på absolutt alle jeg også.
Er liksom en del av det som er stas med å kjøre sykkel. "alle er i samme familie" :D

Men det tar vel litt overhånd når du bruker motorsykkelhilsen til sykler tilogmed når du kjører bil vel Kinsei? :lol:
just cruising
Rimol
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade

Post by Rimol »

syns at generell hilsing har dabbet av de siste 2 årene. når jeg først kjørte opp hilsa jeg på alle og alle hilsa på meg, men nå er det nesten ingen som hilser lenger. spesielt chopper gutta som er for tøffe til å hilse
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
Kinsei
MC: 05 Yamaha YZF R6

Post by Kinsei »

Ja latterlig at noen skal holde seg for gode til hilsing, er jo bare hyggelig det da!

Synes alle burde gjøre det, tydelig!! He he...

Jeg hilser også i bil, dog nede ved rattet da :p :p
Never ride faster than your angel can fly...
Give Me Fuel. Give Me Fire. Give Me That Which I Desire.
Cosmo
MC: 00 Kawasaki ZZR 600

Post by Cosmo »

Rimol wrote:syns at generell hilsing har dabbet av de siste 2 årene.
Det er jeg faktisk enig i. For noen år siden hilste så og si alle til meg, uavhengig av sykkeltype. Mens nå hilser kanskje halvparten på en god dag. Det er faktisk sånn at jeg vurderer å droppe hilsingen selv. Tenker at "Hva er vitsen når ingen hilser tilbake?"

(Jeg har kjørt samme sykkel de siste årene, så det er ikke den som er problemet).
Giddy up!
Stiga
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD

Post by Stiga »

Cosmo wrote:
Rimol wrote: Det er faktisk sånn at jeg vurderer å droppe hilsingen selv. Tenker at "Hva er vitsen når ingen hilser tilbake?"

(Jeg har kjørt samme sykkel de siste årene, så det er ikke den som er problemet).
neineinei ;)
Da må vi alle sammen være med å "dra" det opp igjen ;)
Jeg hilser til alle jeg møter jeg uansett og kommer nok til å gjøre det alltid også. 8)
just cruising
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Post by bandit »

Her i Bergensområdet synes jeg de fleste er ganske flinke. Som regel er det jeg som hilser først, men så og si alle hilser tilbake så lenge de har sett meg tidsnok og de ikke er opptatt med noe annet kritisk akkurat da (nedbremsing f.eks.).. Men ett og annet unntak er det jo, og da er det nesten alltid fra en av de tøffe chopper-kara. Merkelig at de tror de "er noe" bare fordet de har mer krom på sykkelen enn jeg har [-X
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Cosmo

Post by Cosmo »

For all del. Jeg synes hilsing er en fin gest, og vil ikke at tradisjonen skal dø ut. Men blir bare litt lei av manglende respons innimellom. Mulig folk hilser med å løfte fingrene, men det er ikke så lett å se. Jeg prøver alltid å hilse tydelig, og i kryss og rundkjøringer gir jeg gjerne et nikk om jeg kan, da hendene som regel er opptatt da.

Jaja. Får håpe de som ikke hilser på meg husker å hilse på nestemann da, takket være min påminnelse :D

OT: Er sykkelen din matt svart med xenonlys Bandit? Synes den ser litt kjent ut på avataren din.
Giddy up!
bandit

Post by bandit »

Cosmo wrote:
OT: Er sykkelen din matt svart med xenonlys Bandit? Synes den ser litt kjent ut på avataren din.
Stemmer det. ZZR-600 du har? Kan dessverre ikke si at det ringer noen bjeller.. :-k Jobber du på Kokstad?
'05 Honda CBR 1000RR

Cosmo

Post by Cosmo »

bandit wrote:
Cosmo wrote:
Stemmer det. ZZR-600 du har? Kan dessverre ikke si at det ringer noen bjeller.. :-k Jobber du på Kokstad?
Vel. Nå skiller sykkelen min seg ikke ut på noen som helst måte da. 100% standard. Dvs samme rød og svartfargen som de fleste andre. (ZZR 600 ja). Så ikke rart du ikke har sett meg. Sånn sett er nok du litt mer blikkfang, hehe. Nydelige linjer på de Blackbirdene og.
Jeg jobber forresten ikke på Kokstad, men på Ågotnes. Men kjører en del i Fanaområdet da jeg har familie der.
Giddy up!
Rimol
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade

Post by Rimol »

Var ute å kjørte i dag, møtte 4 andre på mc, ingen av dem hilste tilbake. jeg hilsa selvfølgelig til alle... :-k
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
bengtern
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Post by bengtern »

jeg hilser som oftest på alle mc (scootere også) fra 125cc og opp, hender jeg bommer og hilser på 50cc :lol:

opplever sjelden at de jeg møter ikke hilser tilbake, kanskje ikke så rarti fordi jeg pleier som oftest og strekke ut hele hånda! når man først skal gjøre det, skal man gjøre det ordentlig :twisted: \:D/
Nå:Gsx-r600 k8
bandit

Post by bandit »

bengtern wrote:jeg hilser som oftest på alle mc (scootere også) fra 125cc og opp, hender jeg bommer og hilser på 50cc :lol:

opplever sjelden at de jeg møter ikke hilser tilbake, kanskje ikke så rarti fordi jeg pleier som oftest og strekke ut hele hånda! når man først skal gjøre det, skal man gjøre det ordentlig :twisted: \:D/

Jeg tror du er inne på noe der faktisk..! Når jeg hilser, løfter jeg hånda fra styret og holder opp en flat hånd (indianer hilsen) eller evt. tommelen opp for å signalisere "fritt frem, ingen purk i sikte".. Med andre ord, vanskelig å unngå å se at jeg hilser. Hvis man bare løfter på et par fingre er det ikke alle som legger merke til det. :)
'05 Honda CBR 1000RR

Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

Her er alt forklart:

[youtube]gqykEhOIaRk[/youtube]
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Post Reply