Vanskelig å skifte drev og kjede selv?
Vanskelig å skifte drev og kjede selv?
Hellåå.. har kjøpt nytt kjede og drev nå, og ser helt at jeg holder den ut av verksted da dette blir kostenes en del.. Men er det vanskelig å få av bakdekket på rs? eller noe annet problem som krever spesial verktøy?
Hei.
Ikke for å vere frekk eller noe. det er godt ment.
Men om du er usikker på om det er vanskelig å ta av bakhjulet på sykkelen vill jeg ikke ambefale deg å skru på den.
Jul montering er presisjons arbeid og må gjøres helt riktig. Mange små ting som kan gjøres feil.
Sier ikke dette for å være nedlatende selv om det å hive av og på et jul ikke er store kunsten. men ettersom du spør sier jeg i fra. Spør noen om hjelp som kan vise deg.
Men om du er usikker på om det er vanskelig å ta av bakhjulet på sykkelen vill jeg ikke ambefale deg å skru på den.
Jul montering er presisjons arbeid og må gjøres helt riktig. Mange små ting som kan gjøres feil.
Sier ikke dette for å være nedlatende selv om det å hive av og på et jul ikke er store kunsten. men ettersom du spør sier jeg i fra. Spør noen om hjelp som kan vise deg.

Er ikke noe problem så lenge du vet hvordan ting virker... men du burde ha en sånn spesiel tang for å ta av framdrevet, men funker med en liten vanlig en også, du må være forbredt på ect kutte noen linker på kjedet e.l da trenger du spesial verktøy, eller du kan være kreativ å bruke vinkelsliper med fin presisjon 

er ganske sikker på hvordan det funker
var mer om d var noen "stor" jobb..og noe jeg måte være spess obs på.. dessuten har jeg far som kan en del... er det ikke bare og ta av ehh:P den som holder kjedet sammen da, samma biten som følger med på det nye kjede å.. husker ikke hva den heter men, skall være og ta denne av så slipper du styre med kutting
da vi har en stor tang som sikkert passer til jobben 

Til ringen før framdrevet trenger du ikke noe annet enn to skrujern, og så dra framdrevet rett av. bakdekket er enkelt. haiv svingarmen på en bjelke, slik at bakhjulet ikke er i bakken. skru det av og bakdrevet er veeldi enkelt, men jeg rekner med at du hvet det.
for å droppe ledd på kjedet må du bruke vinkelsliper eller noe til og file ned de "pinnene" mellom leddene. jeg brukte dor først, sto i en time å hamra
Men nå var jo dette et spinkelt moppe kjede, 125 er en smule kraftigere og dor kan du bare glemme.. hehe
for å droppe ledd på kjedet må du bruke vinkelsliper eller noe til og file ned de "pinnene" mellom leddene. jeg brukte dor først, sto i en time å hamra

Men nå var jo dette et spinkelt moppe kjede, 125 er en smule kraftigere og dor kan du bare glemme.. hehe
Yamaha Neos -
X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
Presisjonsarbeid og presisjonsarbeid fru Blom. Greit nok at dekket burde stå sånn nogen lunde rett, men det trengs ingen MacGyver for en slik operasjon. Er bare å sjekke at du har strammet like mye på hver side av svingarmen når du er ferdig, så er det tut og kjør.SS-R wrote:Hei.