Når det er sagt så er økonomien i orden, og ønsket er høyst seriøst, og vil sannsynligvis oppfylles neste vår, men noen videre planlegging osv. har enda ikke blitt igangsatt.
Jeg ønsker meg altså en Racing-sykkel, helst en liter-sykkel. Aktuelle kandidater sånn umiddelbart er Yamaha R1, Kawasaki ZX-10R, Suzuki GSX-R1000, og Honda CBR 1000 Fireblade. Jeg er litt kresen på utseende, så om jeg ikke skal kjøpe ny fra fabrikk, så blir det i alle fall ikke noe eldre enn 2007 eller 2008. Liker utseende på de nye modellene.

Også viktig er sittestillingen. Hvordan er sittestillingen på R1 og ZX-10R? Jeg har prøvd å sitte på en '08 Fireblade, en '09 Gixxer og en '09 ZX-6R, hvis det er noe sammenlikningsgrunnlag. Har hørt at R1 er passe jævlig å sitte på. Stemmer det? Jeg kommer nok til å prøvesitte alle de aktuelle syklene, men det kan jo ta en stund før det skjer, i og med at det er så lenge til dette skjer. Jeg ønsker bare info nå, av nysgjerrighet.

Ellers så ønsker jeg å kjøre med full effekt. Altså typ >150 hester i alle fall. Sånn akkurat nå sitter jeg med følelsen at omtrent alle syklene som selges ny i butikk selges som lav-effekter (ca. 100 hester). Da jeg spurte en forhandler (som ville prakke på meg en lav-effekt umiddelbart), snakket han seg bort og begynte med masse tåkeprat om hvor vanskelig det ville la seg gjøre å skaffe en fulleffektsykkel og så videre og så videre med lisenser og alt mulig rart. Det kan da **** ikke være SÅ vanskelig vel?

Hvor mye koster en full-effekt i forhold til en lav-effekt? Er det ikke ca. 20.000,- mer man må ut med for å nyte alt sykkelen har å by på? Sånn ca.?
Sånn ca hva ligger syklene på i pris totalt sett? For øyeblikket har jeg pekt meg ut Gixxeren som en liten forhåndsfavoritt. Hva tror dere en strøken fulleffekts '08 GSX-R1000 vil koste til neste år? Enn en splitter ny?
Er det noen som har noe supertips til forsikring på denne typen sykler eller blir det den vanlige ringerunden rundt og måle deres tilbuder opp mot mitt eksisterende bonustilbud?
Nå skal det vel være et spørsmål eller to i hvert avsnitt her. Håper noen vil ta seg tid til å svare på noe av det. (Selv om jeg selvfølgelig vil sjekke nøye opp i alt senere). Det er godt å ha flinke mc-folk tilgjengelig slik som dere.