ja, hadde lyst på aprilia... men faderen nekta meg å kjøpe sånn racer sak... pluss han liker ikkje italiensk fordi dei har litt dårlig rykte... men trur ikkje det er så gale om enn berre tar det litt med ro...Pene ord, pene ord..
Tid for ny lett mc
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
-
Hooondah!
NSR er deffinitivt den feteste av de "gamle" sykklene, RS er fin den også, men det er som å sitte inni et plast-skjold.
Svær vindskjerm, (noe som egentlig er bra), men også en kåpe som du sitter og glaner ned på innsiden av; fælt! Brei og fin sykkel da, litt gøy å bli sett på som 600, (nesten 600...
).
Derbi har etter min mening litt for spisse modeller, GPR er ikke ille, men fortsatt ikke perfekt. Kåpene ser ut som om de er omsmelta bøtter som etterpå er gnidd med veldig grovt sandpapir. Har ikke prøvesottet 125cc versjonen, men mopeden er ikke akkurat skånsom for raua. Som sagt er det risikabelt å kjøpe så dyr sykkel når det er en såpass ny modell.
Cagiva mito er også en sinnsykt fin sykkel, den har passe størrelse, ytelse, og et pent utseende. Sachs'en er også fin å se på, litt rundere forran og 4-takt på de nyere modellene.
Når en snakker om 4-takt så er CBR en undervurdert sykkel; når det gjelder ytelse.
Den er knøttliten i forhold til konkurentene og er nok laget til småvokste, japanske femåringer; men som alle japanske sykkler har den krefter.
Toppfart på 130 etter innkjøring, (140 på speedometeret mitt ved 11 000 omd\m), Runder det av til 130 her, men ikke ellers..
Litt kjipt med bare 12-13HK men med effektanlegg blir det en rundt 16HK og fenomenal lyd; bedre enn den som er fra før. Aner jo ikke hvor stor du er, men er du 160-170 er sykkelen akkurat ikke for liten. Skift dekkdimensjon, sett på eff.anlegg, bytt blinklys (kjøp sånn baklykt med integrerte blinklys bak, og min-blinkers el.l. foran), kvess kammene, sett på powerfilter (hørt det skal hjelpe, men da trenger man ny dyse), og sisst men ikke minst, en matchende skindress!
Da blir det bra!
Du må selvsagt se på hvilke forhandlere du har i nærheten, men min ønskeliste ville sett slik ut, (hvis du er opptatt av å trimme sykkelen):
Cagiva Mito
Aprilia RS/Honda NSR
Sachs XTC/Derbi GPR
Honda CBR
Hvis du ikke skal trimme eller ta plomber tar du så klart den du liker best.
NSR er deffinitivt den feteste av de "gamle" sykklene, RS er fin den også, men det er som å sitte inni et plast-skjold.
Svær vindskjerm, (noe som egentlig er bra), men også en kåpe som du sitter og glaner ned på innsiden av; fælt! Brei og fin sykkel da, litt gøy å bli sett på som 600, (nesten 600...

Derbi har etter min mening litt for spisse modeller, GPR er ikke ille, men fortsatt ikke perfekt. Kåpene ser ut som om de er omsmelta bøtter som etterpå er gnidd med veldig grovt sandpapir. Har ikke prøvesottet 125cc versjonen, men mopeden er ikke akkurat skånsom for raua. Som sagt er det risikabelt å kjøpe så dyr sykkel når det er en såpass ny modell.
Cagiva mito er også en sinnsykt fin sykkel, den har passe størrelse, ytelse, og et pent utseende. Sachs'en er også fin å se på, litt rundere forran og 4-takt på de nyere modellene.
Når en snakker om 4-takt så er CBR en undervurdert sykkel; når det gjelder ytelse.
Den er knøttliten i forhold til konkurentene og er nok laget til småvokste, japanske femåringer; men som alle japanske sykkler har den krefter.
Toppfart på 130 etter innkjøring, (140 på speedometeret mitt ved 11 000 omd\m), Runder det av til 130 her, men ikke ellers..

Du må selvsagt se på hvilke forhandlere du har i nærheten, men min ønskeliste ville sett slik ut, (hvis du er opptatt av å trimme sykkelen):
Cagiva Mito
Aprilia RS/Honda NSR
Sachs XTC/Derbi GPR
Honda CBR
Hvis du ikke skal trimme eller ta plomber tar du så klart den du liker best.
om du ikkje skal trimme så ville eg kansje gått for en fire-takter!.. billigere i drift og mindre velikehold... totakteren bruker ofte meir så eg har hørt det og så er det oljen i bensinen som er litt dyrt i lengden... fire-takteren har jo en masse kulere lyd om enn ikkje har en trimma totakter som vert litt sint mot slutten av turtalene...
no: Honda cbr 600F 1998 mod
Enda gøyere var engang som jeg stod å tanka på shell.. Da kom det en drita full fyr bort til meg som hadde vært på traktorpulling, han trodde det var 1300ccm..Æ'ndalitten wrote:litt gøy å bli sett på som 600, (nesten 600...).

2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
jaha
aprilian er mye morsommere å kjøre enn nsr'n, men nsr'n er myye finere enn aprilian.. dere har kansje rett i at det kan bli barnesykdommer på derbien, men personlig synes jeg derbin er et kunst stykke av en sykkel. Den ''kantete'' designen er akkurat hva jeg liker;) Cbr er en sykkel jeg ikke synes er så fet... lyden er den råeste av samtlige lettsykler! det skal den ha, matchende skinndress på repsol versjonen er max rått!
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
vil ikke si nsr har bedre utsene en rs nei.. de nye modellene av rs sjer bare døds fet ut.. speielt den svarte! nsr begynn kansje å sje litt gammel ut, men er jo bare smakssak! 
*rettetpå*

*rettetpå*
Last edited by Trulso on 25 Aug 2005 16:37, edited 1 time in total.
Kriz wrote:Winalot wrote:håper da inderlig at sylinderen er større også?Kriz wrote: Svingarmed på derbi's lettmc er litt lengre ellers 100% likMen er det såpass bra bremser orginalt på Derbien at de bruker det samme på letten?
300mm tostempla radial montererte bremser.. ikke så dårlig for en mopedmen har dårlig chassis da
Den nye derbi GPR'en er faktisk en av de lett-mc'ene som er kraftigst bygget!! Og den er like stor som alle andre racing lett-mc'er..!
J. Faråsengen..