Tid for ny lett mc

Prat om lett MC.
User avatar
turboman
Posts: 313
Joined: 16 Jul 2005 15:49
Location: sogn og fjordane

Post by turboman »

Pene ord, pene ord..
ja, hadde lyst på aprilia... men faderen nekta meg å kjøpe sånn racer sak... pluss han liker ikkje italiensk fordi dei har litt dårlig rykte... men trur ikkje det er så gale om enn berre tar det litt med ro...
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Hooondah!
NSR er deffinitivt den feteste av de "gamle" sykklene, RS er fin den også, men det er som å sitte inni et plast-skjold.
Svær vindskjerm, (noe som egentlig er bra), men også en kåpe som du sitter og glaner ned på innsiden av; fælt! Brei og fin sykkel da, litt gøy å bli sett på som 600, (nesten 600... 8) ).

Derbi har etter min mening litt for spisse modeller, GPR er ikke ille, men fortsatt ikke perfekt. Kåpene ser ut som om de er omsmelta bøtter som etterpå er gnidd med veldig grovt sandpapir. Har ikke prøvesottet 125cc versjonen, men mopeden er ikke akkurat skånsom for raua. Som sagt er det risikabelt å kjøpe så dyr sykkel når det er en såpass ny modell.

Cagiva mito er også en sinnsykt fin sykkel, den har passe størrelse, ytelse, og et pent utseende. Sachs'en er også fin å se på, litt rundere forran og 4-takt på de nyere modellene.

Når en snakker om 4-takt så er CBR en undervurdert sykkel; når det gjelder ytelse.
Den er knøttliten i forhold til konkurentene og er nok laget til småvokste, japanske femåringer; men som alle japanske sykkler har den krefter.
Toppfart på 130 etter innkjøring, (140 på speedometeret mitt ved 11 000 omd\m), Runder det av til 130 her, men ikke ellers.. :wink: Litt kjipt med bare 12-13HK men med effektanlegg blir det en rundt 16HK og fenomenal lyd; bedre enn den som er fra før. Aner jo ikke hvor stor du er, men er du 160-170 er sykkelen akkurat ikke for liten. Skift dekkdimensjon, sett på eff.anlegg, bytt blinklys (kjøp sånn baklykt med integrerte blinklys bak, og min-blinkers el.l. foran), kvess kammene, sett på powerfilter (hørt det skal hjelpe, men da trenger man ny dyse), og sisst men ikke minst, en matchende skindress! :D Da blir det bra! :lol:

Du må selvsagt se på hvilke forhandlere du har i nærheten, men min ønskeliste ville sett slik ut, (hvis du er opptatt av å trimme sykkelen):
Cagiva Mito
Aprilia RS/Honda NSR
Sachs XTC/Derbi GPR
Honda CBR

Hvis du ikke skal trimme eller ta plomber tar du så klart den du liker best.
User avatar
turboman
Posts: 313
Joined: 16 Jul 2005 15:49
Location: sogn og fjordane

Post by turboman »

om du ikkje skal trimme så ville eg kansje gått for en fire-takter!.. billigere i drift og mindre velikehold... totakteren bruker ofte meir så eg har hørt det og så er det oljen i bensinen som er litt dyrt i lengden... fire-takteren har jo en masse kulere lyd om enn ikkje har en trimma totakter som vert litt sint mot slutten av turtalene...
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Æ'ndalitten wrote:litt gøy å bli sett på som 600, (nesten 600... 8) ).
Enda gøyere var engang som jeg stod å tanka på shell.. Da kom det en drita full fyr bort til meg som hadde vært på traktorpulling, han trodde det var 1300ccm.. :lol: Når jeg sa det var 125 trodde han at jeg jugde.. :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

At RS er som et plast skjold er vel litt å rive i...?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Doffen
Posts: 404
Joined: 28 Apr 2005 17:58
Location: Trondheim

Post by Doffen »

rs er en konge sykkel, men selv liker jeg utseende på nsr bedre. Rs er jo også litt mer aggresiv, så du får se hva du faller for. Jeg var og er nsr mann :wink:

Du får en av de beste lettsyklene uansett hvilken av de 2 du kjøper
G of the week
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

jaha

Post by NeoN »

aprilian er mye morsommere å kjøre enn nsr'n, men nsr'n er myye finere enn aprilian.. dere har kansje rett i at det kan bli barnesykdommer på derbien, men personlig synes jeg derbin er et kunst stykke av en sykkel. Den ''kantete'' designen er akkurat hva jeg liker;) Cbr er en sykkel jeg ikke synes er så fet... lyden er den råeste av samtlige lettsykler! det skal den ha, matchende skinndress på repsol versjonen er max rått!
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

vil ikke si nsr har bedre utsene en rs nei.. de nye modellene av rs sjer bare døds fet ut.. speielt den svarte! nsr begynn kansje å sje litt gammel ut, men er jo bare smakssak! 8)

*rettetpå*
Last edited by Trulso on 25 Aug 2005 16:37, edited 1 time in total.
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Trulso wrote:vil ikke si nsr har bedre utsene en nsr nei..
Blir litt galt å si det ja... :lol:
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

hehe.. sorry=p litt trøtt, skolen tar knekken på meg!
totengutt
Posts: 14
Joined: 26 Aug 2005 23:39
Location: Skreia (toten)

Post by totengutt »

Kriz wrote:
Winalot wrote:
Kriz wrote: Svingarmed på derbi's lettmc er litt lengre ellers 100% lik
håper da inderlig at sylinderen er større også? :shock: Men er det såpass bra bremser orginalt på Derbien at de bruker det samme på letten?



300mm tostempla radial montererte bremser.. ikke så dårlig for en moped :P men har dårlig chassis da

Den nye derbi GPR'en er faktisk en av de lett-mc'ene som er kraftigst bygget!! Og den er like stor som alle andre racing lett-mc'er..!
J. Faråsengen..;)
totengutt
Posts: 14
Joined: 26 Aug 2005 23:39
Location: Skreia (toten)

Post by totengutt »

Men hvis du vill ha det beste og råeste i 125 klassen.. så dropper du gpr! å går for cagiva mito! :D :wink:
J. Faråsengen..;)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Lol hvor i helvete har du hørt det fra at gpr er kraftigst bygget? :lol: skaff deg peil før du åpner brødhølet :P
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Kriz wrote:Lol hvor i helvete har du hørt det fra at gpr er kraftigst bygget? :lol: skaff deg peil før du åpner brødhølet :P
For en cheeky attitude du har... ;) :P Hehe
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

er vanligvis ganske grei person da men har vært for mye på mp så jeg er så instinihelvete lei folk som finner på ting og så sier det
Post Reply