knetrom er MC-løs

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
FreddyYZF-R125Dude
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08

Re: knetrom er på veien! :D

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Bilder? :)
Hvilken bil? :D
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
knetrom

Post by knetrom »

Bilder av hva? :P Hvilken bil det blir får tiden vise, satser på at det blir min siste studentbil hvertfall. Kommer vel til å bruke akkurat det jeg har på kontoen den dagen jeg handler, så det kan bli litt varierende..
FreddyYZF-R125Dude

styrelagrene :P
vet ikkje så mye om sykler for å være ærlig :shock:
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
knetrom

Post by knetrom »

Styrelagrene er ikke mye å se på, tror jeg, har ikke åpnet de men går ut i fra at de ser ut som vanlige lagre. Skal ta noen bilder når jeg bytter heller.

I dag var min første hele dag som fulltidsmotorsyklist, kjørte til jobb kl 12 i solen og alt var fryd og gammen, parkerte på motsatt side av bygget i forhold til der jeg pleier, for det er nærmest garderoben siden jeg måtte henge av meg mc-klærne. Dvs sykkelen sto "alene" og ubeskyttet, men jeg tok sjansen på å ikke låse med Abusen. Så begynte det å regne noen timer før jeg skulle hjem men det får man tåle, har jo Gore-tex. Til slutt kom jeg ut på "feil" side av jobben, og da ser jeg at solen steiker i baklyset mitt, ser nesten ut som om det er på. Men det er jo overskyet og regner, faen, parklysene har stått på i over 8 timer.. :roll: Styrelås = vri nøkkelen 90° til venstre for Off. Parklys = vri pittelitt mer til venstre og likevel kan jeg ta med nøkkelen, hurra! Så batteriet var jo selvsagt flatt og DRen kan ikke tas på gir, bakhjulet bare låser seg. Perfekt MC-dag :P

Fikk ladet batteriet da, og nå er alt på stell igjen.
FreddyYZF-R125Dude

Hihih... Sånn er det å bo i Bergen :)
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

knetrom wrote:... DRen kan ikke tas på gir, bakhjulet bare låser seg.
Det gjør omtrent alle mc'r på 1. gir.

Dytte igang på 3dje, så funker det.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
knetrom

Post by knetrom »

DRen låser hjulet selv i 5. gir.. Har klart å ta den på gir 1 gang, det var på 2. eller 3. ned en grei bakke mens motoren var varm. Da hoppet jeg opp og slapp clutchen i det jeg landet hardt på salen. Prøvde igjen lenger nede i bakken når den slakket seg ut, da gikk det ikke. Så i går var vel eneste gangen noen var irritert over at de har planert så godt på de nye lokalene på jobben, hehe, var ingen skikkelige bakker å oppdrive ;)

Men jeg kommer til å fortsette å prøve å ta den på gir innimellom, alt går når man virkelig vet hvordan. Det sies at om jeg monterer kickstarter på den så er den vrien å starte med foten og
knetrom

Post by knetrom »

10 dager holdt jeg ut som fulltidsmotorsyklist, jeg er visst en finværskjører.. Eller i det minste en som ikke liker å kjøre i det været vi har hatt i Bergen i helgen, så jeg krøp/løp til korset og kjøpte en Subaru Justy i dag :P Ser fram til vinteren, er 4wd men jeg får ikke testet før det blir glatt pga veldig liten motor ;) Ellers lite nytt på sykkelfronten, men nå som jeg har bil kan jeg bytte styrelagrene hvertfall.. Syns det kjennes ut som om sykkelen "vrir" seg litt når jeg svinger, enten har dekkene blitt slitt for mye på midten allerede selv på vestlandsveier, eller så er det noen lagre som er dårlige et sted, jeg mistenker i så fall de til svingarmen. Men jeg finner ingenting med vanlige kontrollmetoder, får se om det er litt innbilning kanskje..
Erlend

Post by Erlend »

Nå har jeg snoket, denne du sikret deg eller http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18586266

Et av bildene er det jo bilde av en WW, svimmel fyr :lol:
knetrom

Post by knetrom »

Bra jobbet ;) Han var ikke så flink å legge til listen over utstyr heller, jeg fant mer og mer etterhvert som jeg kom meg hjem.. Listen så langt inkluderer 2 airbager, elvinduer foran, elspeil og 2 koppholdere :smt023 Og div annet konebilutstyr, og alt fungerer i motsetning til Fiaten min der ca halvparten av tingene funket :P
erazar
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250

Post by erazar »

Lurer på om jeg kommer til å havne i samme båt som deg knetrom men sliter veldig med tanken på å selge sykkelen... om jeg bare spiser nudler klarer jeg kaaaanskje å ha råd til både bil og mc? :D Det blir fort utgifter når en skal holde en leilighet alene i oslo og samtidig pendle til Bergen :roll: Ser desverre at jeg har mer og mer bruk for en bil, spesielt etter turen min over haukeli på gsxr'en, det går greit men det er alt for langt til at det blir komfortabelt. Hadde vært greit med et fremkomstmiddel jeg kan putre over fjellet med.

Gratulerer med bil forresten ;-)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

Da har du feil sykkel ;) Jeg kan ikke si at jeg merker noe når jeg kjører over Haukeli. Koser meg hele veien. I regnvær derimot...
ingen KiM, ingen kos
erazar
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250

Post by erazar »

Hehe joda, finner klart en mer behagelig sykkel å kjøre over med. Men det hjelper meg ikke mye når sommeren er over og det begynner å bli hvitt på fjellet. Jada det går an å hive piggdekk på diverse kjøretøy men det blir for kaldt.. punktum.
knetrom

Post by knetrom »

Takk for det ;) Byttet 3 av 4 plugger i går og satt en av de gamle i hull nr 4 pga den som sto der var helt sotet/kokset ned, og jeg tror det har med litt dårlig fordelerlokk/rotor å gjøre.. Så den sylinderen får ny plugg på onsdag når fordelerlokket og rotoren kommer. Så nå går bilen som den skal igjen, gikk bare på 3 sylindre før det men jeg tok en sjanse på at det var greit å fikse det :D Pusset på rotor/lokk og pluggene på søndag, da gikk den på 3,5 sylindre og det var egentlig verre enn bare 3;) Men det er veldig greit med bil igjen, tror aldri jeg kommer til å bli en sånn miljøverner som tar bussen overalt.. Kan heller kjøre til toget, så langt kan jeg strekke meg ;)

Det har falt meg inn å selge sykkelen og, pga jeg sliter muligens med jobb framover (var lovet jobb og fikk ikke :roll: ). Men i dag er det jo strålende sol, må nesten ha sykkelen da! Får se når sesongen er over om pengenøden melder seg. Hvis du kjøper en liten konebil sånn som meg, så kan du få mye bil for pengene hvertfall ;) Tror jeg kommer til å tjene penger på min når jeg selger den til neste år (har og falt meg inn å selge den på direkten, men jeg liker å ha en bil som fungerer i skoleåret så jeg slipper de store uforutsette utgiftene). Og folk blir i godt humør når de ser meg i bilen, rart det der

Men nå tar jeg meg en tur på sykkelen og kjøper skolebøker :)
erazar
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250

Post by erazar »

Det er de soldagenen som ødelegger hele ligningen her :D Har fått en god pris på en utpreget konebil, eller DD bil som det kalles her (døll og driftssikker) Er ikke i tvil om at jeg ikke trenger å gå særlig i tap med den.. men så var det det med at jeg er så fornøyd med sykkelen jeg har nå at jeg ikke kan kvitte meg med den.. Er det noen som vil kjøpe den og ha den i 2 år eller? Så kan jeg kjøpe den tilbake når jeg er ferdig med pendlingen :D
Post Reply