Supermotard, til stunting?
Supermotard, til stunting?
Er på jakt etter en supermotard. Skal brukes til stunting (helst ikke altfor tung) og hverdagskjøring. Ser at noen supermotarder har syke serviceintervall, og iom. at jeg kunne tenkt meg noen lengre turer, så blir det for slitsomt i lengden. F.eks. KTM sine, 640 og 690, Husqvarna 610 (vet ikke seviceintervalla på denne), Aprilia SXV 550? Hva med de mindre KTMene? Husaberg er vel utelukka igjen, pga. serviceintervall?! Noen gode forslag?
Yamaha Aerox 2004


Re: Supermotard, til stunting?
KTM 690 har snille serviceintervaller. 5 000 km mellom oljeskiftene hvis du bruker den rette olja. Gode sykler, men litt for tunge og litt for slappe til å være rå på stunting.
SXV 550 er RÅ, men serviceintervallene er deretter. Oljeskift hver 1 000 km, husker ikke ventilkontroll, men de skal ihvertfall ha nye stempel hver 9 000 km.
SXV 550 er RÅ, men serviceintervallene er deretter. Oljeskift hver 1 000 km, husker ikke ventilkontroll, men de skal ihvertfall ha nye stempel hver 9 000 km.
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Supermotard, til stunting?
SVX550 ser dødskul ut, men har visst store problemer. Er en tråd på bike.no der flere av dem havarerer.
Har sett folk stunte med Gorgeous sitt valg, funker bra det
Har sett folk stunte med Gorgeous sitt valg, funker bra det

Re: Supermotard, til stunting?
Aprilia SXV 550, var det ikke kun de litt eldre modellene det var problemer med?
Suzuki DRZ 400 har jeg lest om er en smule tam og kjedelig, hm?
ønsker helst noe spenstig, litt skruing er helt greit, så lenge det ikke betyr at det knapt er mulig å kjøre lengre turer. KTM 690, for tunge og slappe ja, hmm.
Hva med KTM 530 EXC eller 450 EXC f.ks.? Er det mulig å gategodkjenne disse? Selges de med SM-dekk?
Suzuki DRZ 400 har jeg lest om er en smule tam og kjedelig, hm?
ønsker helst noe spenstig, litt skruing er helt greit, så lenge det ikke betyr at det knapt er mulig å kjøre lengre turer. KTM 690, for tunge og slappe ja, hmm.
Hva med KTM 530 EXC eller 450 EXC f.ks.? Er det mulig å gategodkjenne disse? Selges de med SM-dekk?
Yamaha Aerox 2004


-
- Posts: 49
- Joined: 06 May 2007 19:06
- MC: Dt125r 01
Xbike: Cbr 125
Re: Supermotard, til stunting?
Exc er enduro versjonen, men veldig vanelig og sette på sm hjul på dem. De heter vel smc, smr eller noe i den duren hvis de orginalt er motard. Mange exc'er med hvite skilt så skal vel gå greit og registrere, men er bare godkjent med ganske få hester (les nedplombert) på hvite skilt. Er vel ikke så snill på servicen at det gjør noe heller uten at jeg akkuratt veit hvordan disse sykklene er.
Mange gode stuntere som bruker drz da, blandt annet i plastic mc, men om det blir for slapt for deg er det bare du som avgjør.
Mange gode stuntere som bruker drz da, blandt annet i plastic mc, men om det blir for slapt for deg er det bare du som avgjør.
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Supermotard, til stunting?
Så et stuntshow i Drammen der en brukte DRZ:

Litt større tannhjul bak, så var det virkelig ikke noe problem å stunte med den virket det som
Enda en med skilt:


Litt større tannhjul bak, så var det virkelig ikke noe problem å stunte med den virket det som

Enda en med skilt:
