knetrom er MC-løs

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Re: knetrom er på veien! :D

Post by KiM »

erazar wrote:Hehe joda, finner klart en mer behagelig sykkel å kjøre over med. Men det hjelper meg ikke mye når sommeren er over og det begynner å bli hvitt på fjellet. Jada det går an å hive piggdekk på diverse kjøretøy men det blir for kaldt.. punktum.
Nei, om vinteren kan man selvfølgelig ikke kjøre, det hadde ikke jeg gjort heller. Hun får komme til deg, så sparer du utgiftene ;)
ingen KiM, ingen kos
erazar
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250

Post by erazar »

eneRmiK wrote:Hun får komme til deg, så sparer du utgiftene ;)
God ide! Men jeg som fast ansatt har litt større mulighet til å måtte betale for slike møter enn min søte studine som lever av stipend og lån :D
Always remember that you are unique, just like everybody else.
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

Det koster å være kar ;)
ingen KiM, ingen kos
knetrom

Post by knetrom »

En dobbel-D til en fin pris er da vanskelig å si nei til? Jeg har jo eid en liten leilighet og hatt totalt 4 biler så lenge jeg har gått på skolen (2 år), og nå har jeg MC og. Alt går, så da klarer du en bil og beholder sykkelen :D Eller så kan du jo faktisk kjøpe en billigere sykkel for en periode.

Du bruker forresten DD helt feil, det betyr dyr/dårlig (bilen er dyr, men går dårlig). En DD må du aldri kjøpe, må ha minst en B med i bildet og. Enten BD (bilen er billig og går dårlig, som den jeg har nå) eller DB (bilen er dyr og går bra, f.eks en V70R). Det beste er BB, billigbil som går bra, men de er sjeldne ;)

Med en tøff Subaru Destructor som jeg har koster det ikke stort å være kar heller :D

Det spøker litt for den sykkelturen min nå, skulle bare ta en dusj og ta ned klærne først og nå er det mørk himmel og drit.. :roll:
erazar
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250

Post by erazar »

Hmm skeptisk til at jeg skal gå bort fra Driftsikker, kanskje vi må ta en reevaluering av utrykket neste gang vennegjengen samles. Hos oss har vi _D som driftsikker og D_ som dyr altså en DR er en dyr og rask bil mens en RD er en rask og driftsikker bil.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
knetrom

Post by knetrom »

Hmm, vi får ta et møte en dag og diskutere nærmere :-k

Jeg tok MC-turen i dag likevel, til sentrum og kjøpte 1 bok for jeg husket ikke hvilke jeg skulle ha og listen de hadde på Studia var ufullstendig. Tok en spontantur over Fanafjellet til Os. Fant ut at jeg skulle stoppe ved ruinene av Lysekloster og, for jeg tror aldri jeg har vært inni de. Sto der litt og så på gamle steiner og spiste "glup"-pastillene jeg fikk av Studia, og kjørte videre. Rolvsvågen hjemover, selvsagt, og fra Trengereid kjørte jeg opp på Skulstad for å se meg litt rundt. Der oppe er det veldig fint faktisk, det var jeg ikke klar over! Ikke så fint som i MC-veier, men selve stedet. Fant et par grus- og traktorveier som jeg måtte prøve, de var ikke noe lange men det var da litt artig å kjøre på bratte veier og kjenne at sykkelen gjorde jobben. Så tok jeg gamleveien fra Trengereid hjemover mot Arna, og kjørte ned på det gamle kalkverket på Risnes for å se litt der og. Havnet faktisk helt bort til jernbanesporene uten hindring, noen hadde revet ned gjerdet. Videre bar det ned på flere grus- og traktorveier her og der, jeg kjørte ned under Osterøybroen og bortover til Takvam på en vei som er blitt døpt om til sykkelvei (ulovlig, fyfy!), der sklei jeg med begge hjulene på en sleip trebro men det gikk bra, og på Takvam snudde jeg på "togstasjonen" ved å spinne en elegant runding i grusen der. Det var ikke helt meningen, men jeg satte i gang spinningen og tenkte at den gir seg snart, men den gravde seg bare rundt på tomgang så det fikk være greit. Jeg kjørte opp igjen i veien og skulle ha et siste "stunt", jeg skulle opp en bratt bakke i fjellsiden og se hvor langt opp jeg kom.

Men vel oppe på veien merket jeg at når jeg ville svinge, så ville ikke sykkelen svinge, og når jeg ville kjøre beint så ville ikke sykkelen det heller. Faen og, punktering :( Sto en spiker helt inn i bakdekket, tipper den ble gravd opp da jeg spant på togstasjonen.. Så da kom trippel A avdeling Arna (eller AAAAA) og hentet meg, og vi kjørte til Dekk1. Men de hadde ikke slangen min inne og ville ikke skru av bakdekket heller, jeg må ha misforstått på telefonen.. Så da bar det hjem og sykkelen ble parkert og bakhjulet skrudd av.. Får se i morgen om jeg leverer det inn for å få ny slange.

Prøvde meg og litt som fotograf i dag, men bare med mobilkamera:

Pause i Lønningdal, tok et bilde av sykkelen..
Image

..men så tenkte jeg at jeg kanskje skulle hatt med den fine utsikten, og flyttet sykkelen en meter
Image

Her er jeg oppe på Skulstad, mener det er trengereidkiosken man skimter til venstre i grått, eller plassen utenfor :-k Kalkverket jeg nevnte ligger på neset rett over Suzuki på setet
Image

Samme som over, bare lenger nede i bakken for å få færre ledninger
Image

På dumpeplassen til det nedlagte kalkverket, her ligger det mye drit inni alle massene
Image

Disaster!
Image
Image
Image

Og til slutt hjemturen :(
Image

Så det ble ikke noe fisketorg på meg i dag, selv om jeg var godt i støtet og hadde hvertfall 12 mil på sykkelen før jeg måtte gi meg. Men i kveld var jeg og noen venninner på en hytte på Osterøy og etterpå viste de meg en fin grusvei/runde som går via Bruvik og til Lonevåg, den må prøves på sykkel, men jeg tviler på at noen av den vanlige turklubben blir med for det var skikkelig DR-land ;)
Erlend

Post by Erlend »

Går fint med lappeskum selv om det har vært spiker inni. Pleier alltid å ha en med meg. Kan kjøre mange mil på det 8)
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Au da!! Punktering er alltid like kjekt...Nå har jeg tilgode å prøve dette på motorsykkel, men har ett par kompiser som har vært uheldig på tur la med meg!

Har du slange i dekket?

Regner med du bare plugger det og fortsetter å kjøre med samme dekk?
Så ut som en ålreit tur det der :) sett vekk ifra det lille uhellet hehe.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knetrom

Post by knetrom »

Kommer til å kjøpe en boks med skum og se om jeg får plass til den på sykkelen, ja, flaks for meg at det skjedde i det jeg omtrent var hjemme igjen og ikke 10 mil hjemmefra.

Har slange i dekket så jeg får byttet den tenker jeg, så spør jeg om det er lurt å plugge selve dekket og for å unngå at småstein o.l. trenger seg gjennom. Turen var helt konge den, følte meg som den offroadkongen på arbeidsveiene jeg fant ;) Og det trangeste partiet av Rolvsvågen er alltid gøy!

Edit, nå har jeg bestilt slangen, jeg klarte å glemme å ringe opp igjen til Dekk1 i går så da blir det noen dagers ventetid :roll: Og årsavgiften til sykkelen har kommet også, håpte den ble gratis og i likhet med omregistreringen men den kom etter 2 mnd. Bare halve heldigvis, så jeg slipper å styre med å få tilbake resten.
Onsløv
MC: None

Post by Onsløv »

Jeg ville ha plugget dekket ja... Trenger forsåvidt ikke slange heller. Plugg bør holde. Jeg hadde med meg et pluggsett når jeg var ute, det er ikke stort, og i følge bruksanvisningen, skal det gå relativt greit å plugge det. Problemet er vel bare tilgang på luft til å pumpe opp dekket etterpå.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
knetrom

Post by knetrom »

Dekket mitt skal gå med slange, da, noen forskjell i rådene da? ;)
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

LordShaft wrote:Au da!! Punktering er alltid like kjekt...Nå har jeg tilgode å prøve dette på motorsykkel, men har ett par kompiser som har vært uheldig på tur la med meg!

Har du slange i dekket?

Regner med du bare plugger det og fortsetter å kjøre med samme dekk?
Så ut som en ålreit tur det der :) sett vekk ifra det lille uhellet hehe.
hatt en punktering med sykkel... bakhjulet... lå heldigvis bare i ca 50-60 da det skjeddee.. og heldigvis ikke no trafik i mot.. hadde null kontroll på sykkeln..gikk rett over i andre kjørebane.... litt panikk, men gikk bra...

og ja..lappeskum er fint.. finnes egne til mc på biltema..funker veldig bra...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Tydligvis ikke lest så mye i denne tråden, så får kommentere litt nå :)

Velkommen i konebilklubben! Justy er pokker med helt genialt på vinterføre! Kjørte en gammel J12 en vinter, den gikk nesten mer sidelengs enn fremover ;)

Kjipt med spiker i dekket, håper du får fiksa det greit..
knetrom

Post by knetrom »

Ser fram til en vinter med Justicen ja, håper bare at den ikke bruker så mye olje som det virker som, for da sliter jeg litt :-k Motoren har vært overhalt på verksted og fått toppen plant og nytt stempel nr 4 i fjor, spørs om ikke jobben har vært dårlig.. Men jeg ser ikke så tungt på det hvis det er moderate mengder som forsvinner og bilen har det fint ellers ;) Den var ikke akkurat dyr hvertfall.

Satser på å ha sykkelen på veien i løpet av uken, nå blåser det en del så det går vel bra å ha den parkert. Men mente du at dekket bør plugges selv om det skal gå med slange, Deauville?
Hawken
MC: Ducati SS 750

Post by Hawken »

Jeg villa plugga i alle fall i tillegg til slange. Er ikke store jobben og koster ikke mange lappene :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Post Reply