fikk ikke kjøpt r6, blir gsxr 600 til våren :)

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Re: Sykkel ikke kjøptlikevel. forbanna akkurat nå.se hvorfor s.4

Post by tshansen »

Jeg skjønner at dette ikke er noe kjekt, men det må vel være mulig for selger å ikke selge alikevell!! Selv om det er i siste liten!?? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Cosmo
MC: 00 Kawasaki ZZR 600

Post by Cosmo »

eneRmiK wrote:En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig en...
Ja, men det er et problem med en muntlig avtale. Den er avhengig av å ha habile vitner hvis man skal kjøre juridisk sak på det. Ellers blir det strengt tatt bare ord mot ord.

Når det er sagt, så synes jeg selger burde gitt en bedre grunn. Jeg tipper, som de andre, at han fikk et bedre bud i siste liten. Er det ikke mulig å sjekke eier på MC på samme måten som med bil? Uansett er det vel like greit å bare svelge skuffelsen og lete videre. Markedet er fullt av godbiter :)
Giddy up!
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero
It’s my birthday

Post by Lølle »

LordShaft wrote:Jeg skjønner at dette ikke er noe kjekt, men det må vel være mulig for selger å ikke selge alikevell!! Selv om det er i siste liten!?? :-k
Nei.
En avtale er bindende når den er inngått.
Dette er norsk rett og står bl.a. i Kong Christian Den Femtis Norske Lov av 1687.
1Art. En hver er pligtig at efterkomme hvis hand med Mund, Haand og Segl lovet og indgaaet haver.
Image
Image
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Cosmo wrote: Er det ikke mulig å sjekke eier på MC på samme måten som med bil? Uansett er det vel like greit å bare svelge skuffelsen og lete videre. Markedet er fullt av godbiter :)
Det er mulig, gjorde det på gamle sykkelen min etter at han som kjøpte den av meg solgte den videre innen en måned (ombestemte seg ang å ta lappen?). Den havnet langt nordover :P
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Dette høres utrolig surt ut. Jeg ville ha krevd å få et bedre svar, for her stinker det "bedre tilbud" lang vei... :evil:
bengtern
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Post by bengtern »

ja utrolig kjipt :/ tenkte litt på den "har fått ett bedre tilbud" jeg også, men da burde han jo sagt ifra og latt meg hatt sjangsen til å by høyere.

vel kanskje jeg for moro skyld om ei uke ringer eller stikker innom traffikstasjonen i lillestrøm å får de til å sjekke opp skilt nummeret :p
tok skiltnummeret så jeg kunne sjekke om det var noe heftelser på sykkelen.

vel vel, er ikke forbanna nå, utrolig surt, men men.. har begynt og lete etter ny sykkel, ser en del på gsx 600, egentlig mer idielt og kjøpe gsx 600 34 hk, er jo bare en kabel som man kan ta inn eller ut så man kan velge hvilke krefter man vil kjøre med :p

Har tenkt og kjøpe meg 2006 model! har funnet 3 ganske bra kjøp,

har vurdert denne ganske sterkt siden det følger med full kjøre utstyr og den står i oslo ,original sykkel: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18498289

også denne som står i moss det er 2007 mod original sykkel: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18319639

også til sist en billig en 2006 mod, med deler av verdi 10000kr, blant annet anlegg (står ikke om det er slipon eller fullanlegg) men den står helt borte i kristansand -_-

Vil gjerne at dere gir meg råd! som sagt vurderer den i oslo mest, hvor mye syns dere jeg burde prute den ned til?
Nå:Gsx-r600 k8
Erlend

Re: fikk ikke kjøpt r6, vurderer gsx, linker s.5 trenger råd

Post by Erlend »

Vær litt obs på han innvandreren som selger sykkelen i Oslo. Han gikk konkurs i april i år i følge mitt søk på internett. Sikkert en hyggelig mann, men ikke alle innvadrerne i Oslo er det [-X
Kriston
MC: Ducati 1198S Corse

Post by Kriston »

Hva er grunnen til at du ikke vurderte en relativt ny gsx til å begynne med, kontra en eldre r6?
bengtern

Post by bengtern »

Kriston wrote:Hva er grunnen til at du ikke vurderte en relativt ny gsx til å begynne med, kontra en eldre r6?
gjorde det også! men, trodde forsikringa kom til å bli skit høy, men spurte han ene som selger og han fikk bare 16 tusen på fullkasko. Han kunne ordne meg billig forsikring sa han, jobber vel kanskje i forsikringsselskap da hehe
bengtern

Post by bengtern »

Erlend wrote:Vær litt obs på han innvandreren som selger sykkelen i Oslo. Han gikk konkurs i april i år i følge mitt søk på internett. Sikkert en hyggelig mann, men ikke alle innvadrerne i Oslo er det [-X
mhm, vet det søkte på navnet hans jeg også, men så klart hvis det blir den sykkelen kommer jeg til å sjekke opp skiltnummer sjekke at det er han som står som eier og at det ikke er noe gjeld på sykkelen :P
bengtern

Post by bengtern »

ja ha den sykkelen skal jeg iallefall ikke ha :P takk for siden kristion ;) trodde man måtte ringe biltilsynet nå slipper jeg heldigvis det.
la ikke merke til at det sto på finn: "sjekk for heftelser" xD
Kvassheim
MC: Suzuki Bandit 600
x Kawasaki Vulcan 750
x Kawasaki Ninja 250

Post by Kvassheim »

bengtern wrote:
ja ha den sykkelen skal jeg iallefall ikke ha :P takk for siden kristion ;) trodde man måtte ringe biltilsynet nå slipper jeg heldigvis det.
la ikke merke til at det sto på finn: "sjekk for heftelser" xD
Du kan ringe inn til MØLLER BILFINANS AS og sjekke om han har betalt inn de 92 tusen som det står på heftelsen der, hvis han har betalt så er alt i orden. :)
Kriston
MC: Ducati 1198S Corse

Post by Kriston »

Jeg sendte han mail nå.

Men er det virkelig slik at kjøper må betale hele beløpet? Har selger virkelig lov til å late som at alt er ok?
Rimol
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade

Post by Rimol »

Det er ikke no problem å kjøpe en bil/mc med pant så lenge dette gjøres riktig. Hvis du skal ta opp lån så får du ikke pengene fra banken/finans selskapet ditt før dere har skrevet under salgskontrakt og han har slettet panten.

Det gjøres slik at dere skriver under salgskontrakt, han tar med den til banken og de ordner med et midlertidig "lån" som de bruker til å slette panten. han får papirer på at panten er slettet som han gir til deg.

Da kan du ta me alle papirene (salgskontrakt og papirer på at panten er slettet) til banken din, De dobbeltsjekker dette før de gir ut pengene til deg.

Når han får pengene fra deg må han betale det midlertidlige lånet (som ble brukt til å slette panten) til banken sin.
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
Post Reply