toppfart og aks. forskjellig? selvom det er samme mod

Prat om lett MC.
Post Reply
morEen5
Posts: 5
Joined: 19 Aug 2009 18:02
MC: skal kjøpe cagiva mito 125 :)

toppfart og aks. forskjellig? selvom det er samme mod

Post by morEen5 »

Hei :) jeg lurer på om det er forskjellig aks. og toppfart på en lettsykkel som er samme model, om det varierer fra sykkel til sykkel?
feks: hvis 2 cagiva mito `er, 07 mod kjører omkapp, er den ene raskere enn den andre da ?

bare hørte det av noen kompiser, så jeg lurte på om dettte stemmer ?
;D
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: toppfart og aks. forskjellig? selvom det er samme mod

Post by bengtern »

vet ikke med 02 mod og 07, men 08-09 mod har mere hester enn de modellene før den. Alltså hvis du tar ut plomba ;)
Nå:Gsx-r600 k8
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: toppfart og aks. forskjellig? selvom det er samme mod

Post by Scotty »

Det er riktig det du lurer på morEen5. En sykkel som har gått f.eks 10.000km kan ha mer effekt enn en tilsvarende sykkel med lik km. Det er avhengig av standen på motoren, stempelet osv, for ikke å nevne om stempelet er ordentlig kjørt inn. Men forskjellene vil nok ikke være så fryktelige store. Toppfart vil nok være rimelig likt, men aks kan variere noe.
bengtern wrote:vet ikke med 02 mod og 07, men 08-09 mod har mere hester enn de modellene før den. Alltså hvis du tar ut plomba ;)
Hvilken kilde har du på dette?
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: toppfart og aks. forskjellig? selvom det er samme mod

Post by bengtern »

kamerat som kjører 2006 mito sier det :P scotty mye gikk din 07 mito originalt? kameraten min har fått sin opp i 170 i nedoverbakke for faen! xD må være plombe som er tatt ut eller? de han kjøpte den av sa at den var 15 hester
Nå:Gsx-r600 k8
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: toppfart og aks. forskjellig? selvom det er samme mod

Post by Scotty »

Ok, for da virker det som at han ikke vet så aaaltfor mye. De eldre Mitoene går bedre enn SP525! ;) En orginal mito gjør 140/150. Og om han skulle hatt 170 på speedo, om han har trim eller ikke, så er det nok en vesentlig feilmargin det er snakk om.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: toppfart og aks. forskjellig? selvom det er samme mod

Post by FreddyYZF-R125Dude »

En venn av meg sa han fikk Mito'en sin opp i 170 med effektannlegg på. Vet ikke om det stemmer eller ei
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: toppfart og aks. forskjellig? selvom det er samme mod

Post by bengtern »

:P speedometeret hans viste iallefall 170 ;) vet ikke om plomber er tatt ut eller ei, at han har fått den oppi det er iallefall sant, har vært med ham og kjørt på motorvei han klarer 150 på slette :P drar meg noe jævlig xD
Nå:Gsx-r600 k8
morEen5
Posts: 5
Joined: 19 Aug 2009 18:02
MC: skal kjøpe cagiva mito 125 :)

Re: toppfart og aks. forskjellig? selvom det er samme mod

Post by morEen5 »

Takk for mye svar :)
;D
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: toppfart og aks. forskjellig? selvom det er samme mod

Post by carboy »

En venn av meg fikk høre av en annen venn av han igjen, som igjen hørte av en venn av søskenbarnet sitt at Eldre RS'er går 30km fortere en en nyere utgave :)

Alltid morro og høre på fakta som ikke stemmer, At en Mito klarer 170km originalt enten i nedover eller på strekka stemmer nok desverre ikke, men om han hadde tatt plomber så kan nok dette stemme.
-Carboy-
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: toppfart og aks. forskjellig? selvom det er samme mod

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Får man så mye mer toppfart med å bare ta noen blomber?
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: toppfart og aks. forskjellig? selvom det er samme mod

Post by carboy »

Nei freddy, men vis man tar av PLOMBER så hjelper det, husk det sitter Plomber i 2-takterne, som blir trimm i norge.
-Carboy-
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: toppfart og aks. forskjellig? selvom det er samme mod

Post by bengtern »

carboy wrote:Alltid morro og høre på fakta som ikke stemmer, At en Mito klarer 170km originalt enten i nedover eller på strekka stemmer nok desverre ikke, men om han hadde tatt plomber så kan nok dette stemme.
han har kjøpt sykkelen fra snellingen crosssenter ;) har tidligere vært del-sykkel, men de har fiksa på den og kjørte den på dyno etterpå. har selv prøvekjørt den, for å teste akks fra 0-100. måtte jo prøve og teste hva forskjellen var fra sykkelen min! sykkelen min går som crap i forhold :P som sagt han har fått den opp i 170 på speedo i nedoverbakke, tviler på at snellingen sier den står som 15hk hvis den står som mye mer xD har selv lurt på om det er tatt ut plomber fordi den går jo så jævlig! xD
Nå:Gsx-r600 k8
Post Reply