ta av topplokket på luftfilterboksen

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

ta av topplokket på luftfilterboksen

Post by bengtern »

Jeg har vurdert og ta av lokket bare for moro skyld :P men, lurer på hva som er ulempene? kommer sykkelen til å bruke mye mer bensin? er det noe særlig stor sjangse for at det samler seg dritt i luftfilteret når det sitter åpent? jeg har et bmc luftfilter som sitter på sykkelen ;)
Last edited by bengtern on 27 Aug 2009 17:22, edited 1 time in total.
Nå:Gsx-r600 k8
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: ta av topplokket på luftfilterboksen

Post by Scotty »

Flyttes til Verkstedet 50-125cc. Kommentarer vedrørende moderering taes på PM som vanlig.
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Re: ta av topplokket på luftfilterboksen

Post by bandit »

bengtern wrote:Jeg har vurdert og ta av lokket bare for moro skyld :P men, lurer på hva som er ulempene? kommer sykkelen til å bruke mye mer bensin? er det noe særlig stor sjangse for at det samler seg dritt i luftfilteret når det sitter åpent? jeg har et bmc luftfilter som sitter på sykkelen ;)
Hvis du tar av lokket, kan du like gjerne fjerne luftfilteret også. Sykkelen kommer til å bråke mer, gå dårligere (for mager blanding), og så kommer du før eller siden til å få problemer pga rusk i luftinntaket. Med andre ord, ikke gidd.. ;-)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: ta av topplokket på luftfilterboksen

Post by bengtern »

bandit wrote:
bengtern wrote:Jeg har vurdert og ta av lokket bare for moro skyld :P men, lurer på hva som er ulempene? kommer sykkelen til å bruke mye mer bensin? er det noe særlig stor sjangse for at det samler seg dritt i luftfilteret når det sitter åpent? jeg har et bmc luftfilter som sitter på sykkelen ;)
Hvis du tar av lokket, kan du like gjerne fjerne luftfilteret også. Sykkelen kommer til å bråke mer, gå dårligere (for mager blanding), og så kommer du før eller siden til å få problemer pga rusk i luftinntaket. Med andre ord, ikke gidd.. ;-)
ah ok ;) bare lurte pga en på skolen som kjører cbr 125 som har skifta til kn-filter og samtidig tatt av lokket, og det blei mye grøvere lyd.

men, alltså jeg har jo power commander så jeg kan jo bare stille opp bensina litt :P men, tror jeg driter i å prøve det
Nå:Gsx-r600 k8
Post Reply