Som dere ser var det ikke lett for verken meg eller bilisten å se hverandre før det var for seint. Hadde det vært en VEI hun kjørte ut fra, ville jeg ikke ha ligget på utsiden av køen der og da, for jeg er jo klar over faren for slike "blindsoner" i trafikken. Men bilen kom ut fra en liten asfaltflekk ved siden av veien (biloppstillings plass) som jeg aldri har lagt merke til før.
I og med at hun brøt vikeplikten ser det ut til at motpart får all skylden for ulykken. Man skal være meget forsiktig med å svinge ut (og til venstre) på forkjørsvei midt i morgenrushet når det kommer mopeder og motorsykler på utsiden av køen med ujevne mellomrom..
Det som var så dumt var at hun svingte ut i veien, og så stoppet hun bilen når hun dekket hele feltet med bilen sin. Hadde hun gasset på litt og kastet bilen ut til siden, ville jeg rukket å smette mellom henne og bilene som ventet. Men det ville jo vært enda bedre om hun kjørte litt saktere ut i krysset, og stoppet bilen tidsnok til at jeg kunne kommet rundt på utsiden. Jaja, det er lett å være etterpåklok. Må huske på at det var regn, mørkt og begrenset sikt midt oppi alt sammen..