Sykkelen min har nå gått omlag 30k km (27.400 km for å være mer nøyaktig) og jeg har derfor så smått begynt å tenke på den kommende servicen. Siden jeg har så godt som ingen erfaring med dette tidligere har jeg en del spørsmål, og er interessert i å få tips og råd dersom det skulle være noen tips og råd å få.
Spørsmål:
- Er dette noe jeg burde få tatt før snøen kommer, eller etter?
- Må/bør den kjøres helt til Løvaas, eller kan jeg med god samvittighet sette den inn hos noen lokale forhandlere her i Lillehammer?
- Hva pleier en slik service å komme på?
- Er det noe jeg kan gjøre selv for å få ned prisen, eller må alt utføres, godkjennes, og stemples av verksted?
- Og ikke minst, hvor lenge må jeg belage meg på å være uten sykkel mens den er på service?
Av kjente "feil" så vet jeg at det er et par pakninger som har begynt å bli slitt. Dette gjelder i hovedsak pakningen på clutchvæske-beholderen, og pakningen mellom clutchstangen(?). Litt usikker på det siste navnet, men det er en stang som går inn i girkassen rett ved drevet på motoren. Dette er ting jeg fint kan skifte selv. Jeg mistenker derimot det for å være noe slitasje på styret mitt ettersom det virker som om det "lugger" fram og tilbake når jeg bruker forbremsen i nedoverbakker. Styret er noe jeg helst vil unngå å fikle med selv siden jeg har begrenset med verktøy og hjelp her på Østlandet. Utenom det virker sykkelen helt OK.
På forhånd takk for svar!

- Lord Erik