Ny Bærbar PC...trenger innspill

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
RedRocket
MC: BMW F800S

Ny Bærbar PC...trenger innspill

Post by RedRocket »

Er en tur i Norge igjen, og lurer på om det er på tide å bytte ut PC'en min. Trenger noen innspill på hva som er bra der ute. Kan ikke benytte meg av nettbutikk, da jeg har liten tid og må få signatur på tollpapirene for å få tilbake MVA på utreise.

-Ideelt rundt 2,5 kg (min nåværende HP har 14,5" skjerm og veier 2,4 kg)
-4GB minne
-Under 10 000kr
-Skal brukes til nett, epost, streaming og en del billedbehandlig.

Har så langt sett nærmere på Datakjedens Acer 5810TG til 8499,- og det andre de hadde der.

Alle innspill med takk! :D
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Re: Ny Bærbar PC...trenger innspill

Post by Galilee »

Jeg kjøpte pc for 6 mndr siden og hadde lignende krav som deg, med tilleggskrav om antirefleks skjerm og at den skal tåle å reises med. Jeg endte på HP 6735b + en 2GB minnebrikke til.
Skal du reise en del med pc'n så ville jeg titta på HP, proffmodellene er testet for støt og vibrasjoner.
Hadde en billig Acer før dette, og den likte ikke å reiser til og fra jobben hver dag, mista gradvis kontakt med mer og mer av skjermen, og til slutt ga harddisken opp også.

Aceren du har sett på burde forresten ikke koste så mye mer enn 7000....

Komplett har hentebu på lageret i Sandefjord, kun en liten mc tur fra Oslo (via Vestfossen, Eidsfoss, Hvittingfoss og nedover langs lågen f.eks.).
Hender stadig jeg har bestilt før kl 12:00 så kan jeg hente der etter 16:00.
Vet ikke hvordan dette fungerer med papirene du må ha signert.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Onsløv
MC: None

Post by Onsløv »

Acer Timeline får man billigere på expert / elkjøp. Den koster 6995/6999 der.
Dette er en kjempemaskin, og allerede da jeg leste topic, så tenkte jeg å foreslå en av timelinene... En kompis kjøpte seg denne, og later til å være fornøyd.

De selges i 3 varianter, 3810, 4810 og 5810, forskjellen er skjermstørrelse, pris og DVD-brenner. 3810 er 13,3 tommers skjerm og har ikke dvdbrenner.
Er ikke sikker på om de har 3G-kort i (mobilt bredbånd).... Jeg hadde kjøpt en 3810 om jeg hadde hatt behov for flere PC'er...
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

Dell...ingen over, ingen ved siden. Min første Dell (som jeg har nå) kjøpte jeg for et år siden eller noe sånt og den er bare helt fantastisk. God skjerm, ekstremt lite varmeutvikling, så og si ingen viftestøy, solid oppbyggning og godt tastatur. Dell kan kjøpes på elkjøp/lefdal eller dell.no

Når det gjelder Acer så får du mye igjen for pengene der og da. Problemet med Acer er at komponentene har en tendens til å bli ødelagt etter hvert. Og så har jeg hørt (ingen erfaring) at den produserer ganske mye varme.

Dersom jeg skal kjøpt pc i dag hadde jeg kjøpt Dell, men kunne vurdert HP også.
ingen KiM, ingen kos
RedRocket
MC: BMW F800S

Post by RedRocket »

Takk for alle innspill! Jeg skal vente til desember, og sannsynligvis kjøpe den Aceren som er nærmest det jeg har sett på nå, men slipper da å laste om operativsystemet iom at Windows 7 kommer i oktober. Kjøpte i stedet en liten Asus Eepc til rett under 3000kr, som jeg får igjen over 500kr i MVA på fordi jeg har toll-utført den. Den blir kjekk til reising og småtteri.
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
Post Reply