fjæring lang framgaffel

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
sveinsvein
Posts: 5
Joined: 01 Sep 2009 15:21
MC: har en virago chopper

fjæring lang framgaffel

Post by sveinsvein »

Jeg har en virago 1000 86-modell med lang framgaffel. Har et problem med den; den er meget ukomfortabel når jeg kommer til korte, "bratte" hull, dumper og kuler. Det virker ikke som den fjærer i det hele tatt. Forslag til hvordan gaffelen må justeres for at den skal bli mer behagelig?
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: fjæring lang framgaffel

Post by inunf »

Det er nok geometrien snarere enn gaffelen i seg selv som er problemet.
User avatar
hondaboy
Posts: 53
Joined: 30 Oct 2006 22:07
Location: midt på rv 22 ett sted, rakkestad

Re: fjæring lang framgaffel

Post by hondaboy »

bytta gaffelolje da ?
1983 honda vt 750. 1975 kreidler 50 rs. 1977 vespa 50 special. 1994 peugeot 306 1,9 tdi. 2000 suzuki grand vitara 2,0 tdi. 1986 13 fot lohi sport m/50 hk mercury.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: fjæring lang framgaffel

Post by RH racing »

spørs hva du mener med lang gaffel.. tenker du da på chopper stil vil denne i korte dumper presse gaffelen rett opp og ikke fjære... fjæringen din blir da med trykket litt bakover.. om du skjønner...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
sveinsvein
Posts: 5
Joined: 01 Sep 2009 15:21
MC: har en virago chopper

Re: fjæring lang framgaffel

Post by sveinsvein »

Var med på at pga stor skråvinkel, så vil ikke det nederste gaffelbenet gå opp i det øvre, og dermed dårligere fjæring. Med skjønte ikke helt hva du mente med det siste utsagnet. Og det store spørsmålet er; Hvordan få til bedre fjæring?
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: fjæring lang framgaffel

Post by RH racing »

gammel chopper gaffel med leddet nav med fjærer demper ok om du skal ha såpass lang gaffel.. har du noen bilder av den?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
sveinsvein
Posts: 5
Joined: 01 Sep 2009 15:21
MC: har en virago chopper

Re: fjæring lang framgaffel

Post by sveinsvein »

Vet ikke hvordan jeg setter inn bilde. Gir du meg emailadressa di, så kan jeg sende til deg.
Post Reply