sporing

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Super-blackbird
MC: Yamaha R1

sporing

Post by Super-blackbird »

bakdekket begynner og bli ganske firkantet etter tysklandtur i sommer.
hadde den en tur igår og når jeg kjører mellom 30-60kmt merker jeg at den er vimsete. litt vanskelig må nesten jobbe litt med og holde rett kurs.
dette forsvinner med høyere hastigheter.

tenkte først det kunne være bakdekket eller framdekket. begge er blitt litt firkantet.
foringngen til svingarmen er bra og ingen slark i hjulager som jeg kjenner hvertfall.
justeringskruen på bakhjulet er samme på begge sider.
styrerlager er byttet til kona-lager og mange synes sykkelen blir uvant og kjøre etter ombytting( kan det være det?)

er nesten for galt og bytte dekkene for og finne ut om det er der problemet ligger. er endel gummin igjen på pirelli diablo dekkene.

tips forslag til dette ?
Gixxer
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Re: sporing

Post by Gixxer »

Flattslitt bakdekk pleier å gi de symptomene du nevner. Bytt det og sov bedre om natta :)
Get your knee down and prey!
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

om dekkene er slitt på midten betyr det at du må legge sykkelen mere ned i svinger..slutte å kjøre rett på :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Super-blackbird
MC: Yamaha R1

Post by Super-blackbird »

RH racing wrote:om dekkene er slitt på midten betyr det at du må legge sykkelen mere ned i svinger..slutte å kjøre rett på :D
litt vanskelig når en kjører på autobahn i 2-300kmt og runde dekket... ellers har været i norge ikke klaffet for meg :(
Onsløv
MC: None

Post by Onsløv »

Man kan jo legge ned sykkelen selv om man kjører rett frem.... bare å mot-svinge det :D
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Post Reply