Honda Nsr dau og fusker HASTER!

Prat om lett MC.
Oddy
MC: Honda Nsr 125 1998 Super Sprint

Honda Nsr dau og fusker HASTER!

Post by Oddy »

Hei folkens, jeg har en Honda nsr med et stort problem :(
Den drår kjempedårlig og bare hakker og fusker over 6000Rpm
Og i Dag har jeg plukket fra hverandre hele forgasseren og renset den, renset bensinfilteret, smurt opp wirene til eksosventilen fordi jeg tenkte om den gikk tregt og ikke åpnet seg fullt slik at den ikke får ut all eksosen og dermed gikk dårlig men ingen forskjell:( Og i tilleg har jeg bytta plugg og blåst rein koblingene på coilen og pluggledningen i tilfellet feilen lå der...
Men INGENTING har hjulpet overhode!!!

Dette skjedde plutselig da jeg lå ved siden av en kamerat i bil og lå på 7000 Rpm og girte ned, og da merket jeg at den PLUTSELIG gikk mye dårligere, jeg kunne fortsatt dra den ut til 10 000 Rpm men det gikk saktere og saktere og tilslutt orket den ikke over 6000Rpm.
Er det noen som kan ha en logisk forklaring på dette?
Noen som kanskje har opplevd dette før?

På forhånd, takk!;D
inunf
MC: Ymse

Re: Honda Nsr dau og fusker HASTER!

Post by inunf »

Skjært? Hvordan er kompen?
Oddy

Post by Oddy »

Kompressjonen er akkurat som før:s
inunf

Post by inunf »

Høres ut som problemet er relatert til enten hoveddysa eller eksosventilen. Åpner eksosventilen 100 % ? Er du sikkert på at hoveddysa sitter som den skal? Hvilken størrelse har du på hoveddysa?
Oddy

Post by Oddy »

hoveddysa sitter fast der den skal, men er usikker på om eksosventilen åpner slik den skal.:S HVordan sjekker man det isåfall?
Oddy

Post by Oddy »

Hoved Dysa er 140:)
inunf

Post by inunf »

Er ikke det litt stort på original sykkel?
Oddy

Post by Oddy »

Det som stod i Originalt:S
Den har vært eid av en kjøreskole før meg så tviler på at de har røra med å bytte dyse:S
O_o

Post by O_o »

Har ikke kjøreskolene lov til å kjøre uplombert?
Oddy

Post by Oddy »

Tror nok de må holde seg innenfor loven akkurat slik vi andre må gjøre:D

Men tilbake til sykkelen.
I går sjekket jeg potta på den for å se om kanskje den var tett, og det var den.
Så jeg fikk et tips av en kamerat og fylte opp potta med tynner og lot den ligge over natta.
I dag tok jeg å helte ut all tynneren og med den kom det ut masse drit, også spylte jeg igjennom den flere gagner med tynner etterpå for å være sikker.
Så satt jeg på eksosanlegget igjen og startet opp og tok en prøve tur.
Da var den akkurat det samme som den var før jeg begynte, men etter å ha kjørt 1 kilometer så begynte den å gå dårligere å dårligere, og til slutt så orket den ikke dra i det hele tatt:S
Så jeg snudde og begynte å kjøre hjem igjen og da måtte jeg sparke fra og hjelpe til i en slak oppover bakke!
Også la jeg merke til at det røyk noe helt sinnsykt av den og røyken var hvit, så det første jeg tenkte da var toppakningen var lekk..
Men det rare er at kompressjonen er akkurat det samme som før den begynte å tulle og vann nivået var det samme.
Så nå står jeg her og ikke skjønner en dritt, men håper på at noen av dere fortsatt kan ha en anelse om hva dette er? Eller om noen kanskje har vært borti noe liknende eller hørt om det?

Det som er så leit er at jeg er veldig avhengig av sykkelen så håper på å få fikset feilen selv, for har egentlig ikke tid til å sende den inn så jeg håper dere her på forumet kan hjelpe meg ut av denne knipa litt raskt;)
på forhånd, takk!
O_o

Post by O_o »

Oddy wrote:Tror nok de må holde seg innenfor loven akkurat slik vi andre må gjøre:D
Selvsagt, men trodde jeg hadde hørt at kjøreskoler får lov til å kjøre med uplombert 125cc. På tung mc må du jo øvelseskjøre med mellomtung før du blir 19, men på kjøreskolene kjører jo 17-18 år gamle elever på tunge sykler.
bengtern
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Post by bengtern »

O_o wrote:
Oddy wrote:. På tung mc må du jo øvelseskjøre med mellomtung før du blir 19, men på kjøreskolene kjører jo 17-18 år gamle elever på tunge sykler.
riktig at de kjører med fulleffekts sykler på kjøreskoler ja ;) men, man kan også gjøre det hjemme, jeg kan f.eks øvelseskjøre med hayabusa nå hvis jeg vil :twisted:
Nå:Gsx-r600 k8
Oddy

Post by Oddy »

Nå har jeg også tatt av toppen og kikket på den, men ser ikke noen skader på hverken topp, sylinder eller topp pakning.
Så nå skjønner jeg rett og slett ikke en dritt:S
Noen som fortsatt kan ha en løsning?
På forhånd takk;D
Solberg

Post by Solberg »

Jeg hadde et likt problem når jeg kjørte på helsyntetisk biltema olje, men da røyk den noe voldtsomt også. Det jeg gjor da, var å tappe ut oljen, fylle på ny valvoline olje.

Ellers kan det være at den får alt for mye olje også.
O_o

Post by O_o »

bengtern wrote: riktig at de kjører med fulleffekts sykler på kjøreskoler ja ;) men, man kan også gjøre det hjemme, jeg kan f.eks øvelseskjøre med hayabusa nå hvis jeg vil :twisted:
Ironi?
På kjøreskolen her nede sa ihvertfall hun "kontordama" at de brukte samme sykkel til både mellomtung og tung, men mulig noen har tatt feil her... Det var egentlig ment som et spørsmål.
Post Reply