Hei.
Jeg skal snart kjøpe min lett, med andre ord min ktm.
Men jeg har et par spørsmål anngående ktm og vedlikehold.
- Hvor og hvordan bør ikke en ktm kjøres?
- Hvor ofte bør stempel skiftes?
- Hva må jeg gjøre for holde den i god stand av vedlikehold og div. skruing?
- Hvor ille er bensinforbruket?
- Hva er din erfaring med ktm?
Vil ha svar av folk som kjører ktm selv, eller har hatt.
Kristian
KTM EXC 125 2006
Re: KTM EXC 125 2006
En KTM kan kjøres på de fleste steder man ønsker. Man kan ha knastedekk, supermotohjul, piggdekk osv. En KTM burde kjøres uplombert, og det er absolutt ikke bra for en motor å bli strupet ned fra 40hk til 5-6hk orginalt, noe som er satt på grunn av utslipskrav.
Man bytter stempel mellom 80-100 timer, det er omtrent 5000km.
For å holde den i god stand så må du bytte girolje, bruke riktig olje, riktige deler, smøre bevegelige deler og slike ting.
Bensinforbruket på en uplombert/fulleffekt KTM er opp mot 1 liter mila. Man kommer 8-10 mil på en 8.5 liters tank.
Har god erfaring med KTMen min hittil, har derimot bare hatt den i noen uker. Før den så hadde jeg en Cagiva Mito som jeg kjørte i over et år. KTMen er mye mer leken og er utrolig lettkjørt. Det er snakk om opp mot 40hk på ca 110kg, og det flytter seg bra!
Anbefaler deg å ta en tur innom ktm-forum.org, som er et KTM forum jeg har laget. Er mange med KTM 125 der.
Man bytter stempel mellom 80-100 timer, det er omtrent 5000km.
For å holde den i god stand så må du bytte girolje, bruke riktig olje, riktige deler, smøre bevegelige deler og slike ting.
Bensinforbruket på en uplombert/fulleffekt KTM er opp mot 1 liter mila. Man kommer 8-10 mil på en 8.5 liters tank.
Har god erfaring med KTMen min hittil, har derimot bare hatt den i noen uker. Før den så hadde jeg en Cagiva Mito som jeg kjørte i over et år. KTMen er mye mer leken og er utrolig lettkjørt. Det er snakk om opp mot 40hk på ca 110kg, og det flytter seg bra!
Anbefaler deg å ta en tur innom ktm-forum.org, som er et KTM forum jeg har laget. Er mange med KTM 125 der.