Honda Nsr dau og fusker HASTER!

Prat om lett MC.
Oddy
MC: Honda Nsr 125 1998 Super Sprint

Re: Honda Nsr dau og fusker HASTER!

Post by Oddy »

I går blokka jeg ut potta, og da gikk den noe bedre, så ga jeg bare faen og fortsatte å kjøre selv om den fuska, og så kjørte jeg en kompis hjem senere på kvelden i går og i det jeg kom ut igjen fra han og startet opp og så *VIPS* så gikk den som normalt igjen!
Så gikk den helt plettfritt helt frem til nå...
Jeg kjørte hjem fra sentrum og skulle opp bakken til meg, så satte jeg sykkelen i første gir og ga litt gass og bråslapp clutchen for å spinne litt i fart og så dævva den tilbake til sånn den var, og fuska igjen.

Men det med at den plutselig kom tilbake til normalen når jeg starta opp, betyr ikke det at det muligens er en elektrisk feil?
bengtern
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Post by bengtern »

O_o wrote: Ironi?
På kjøreskolen her nede sa ihvertfall hun "kontordama" at de brukte samme sykkel til både mellomtung og tung, men mulig noen har tatt feil her... Det var egentlig ment som et spørsmål.
mhm de bruker fulleffekts sykler på mellomtung også :P og skal man øvelseskjøre hjemme trenger man heller ikke 34 hk, så lenge man har en bak på :P spurte fattern om jeg kunne få lov til å øvelseskjøre med cbf 1000'n hans men, det kom ikke på tale :lol: trodde før at man måtte øvelseskjøre med 34hk og at sykkelen på skolen også var 34 hk, men de på kjøreskolen fortalte meg at det ikke trengtes
Nå:Gsx-r600 k8
Oddy
MC: Honda Nsr 125 1998 Super Sprint

Post by Oddy »

I går blokka jeg ut potta, og da gikk den noe bedre, så ga jeg bare faen og fortsatte å kjøre selv om den fuska, og så kjørte jeg en kompis hjem senere på kvelden i går og i det jeg kom ut igjen fra han og startet opp og så *VIPS* så gikk den som normalt igjen!
Så gikk den helt plettfritt helt frem til nå...
Jeg kjørte hjem fra sentrum og skulle opp bakken til meg, så satte jeg sykkelen i første gir og ga litt gass og bråslapp clutchen for å spinne litt i fart og så dævva den tilbake til sånn den var, og fuska igjen.

Men det med at den plutselig kom tilbake til normalen når jeg starta opp, betyr ikke det at det muligens er en elektrisk feil?
knetrom

Post by knetrom »

Tipper tett bensinfilter eller kanskje fukt i coil/noe annet elektrisk. Høres ikke ut som noe mekanisk siden det kommer og går.
Kasle
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.

Post by Kasle »

Enig med Knetrom, men dette med at du åpnet sylinderen så har jeg blitt fortalt at dersom toppakningen er blitt tatt av skal den skiftes uansett. Dette med røyken kan jo hende det er litt skeivt topplokk eller noe. Må i tilfelle planslipes, men om den er skeiv merker du det ikke bare med å se på.
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
Post Reply