Hehe, takker folkens

Blir et råskinn i Amsterdams gater nå ja.. Eller ikke!

I forhold til den forrige er nok antall hestekrefter mer avhengig av eieren! Og kneskap? Hmm.. Det får tas opp til vurdering!
Har sykla lite foreløpig, kjøpte den på onsdag, men jeg kommer nok til å bli ganske så glad i sykkelen etter hvert; i mange tilfeller er det faktisk raskere å komme seg fra a til b på sykkel enn med kollektivtransport. Som dere kanskje vet er jo alt mye mer tilrettelagt for tråsykler her enn hjemme i Norge, mtp. sykkelfelt, egne lys i lyskryss osv. Må si det var en smule rart å se en kø av sykler på rødt lys første gangen

Og så merker jeg at jeg drar nytte av erfaringen på motorsykkel hjemme, mtp. å være synlig i trafikken - tydelige signaler, vanen med å sjekke blindsonen osv.
Ellers kan jeg jo nevne at jeg skal til Zurich i november! Drar på helgetur med et par venninner, og siden vi reiser om natta får vi så og si hele lørdagen og søndagen i Sveits før vi reiser tilbake til Amsterdam natt til mandag. Vi har ingen konkrete planer om helga ennå, men vi har lyst til å få med oss et glimt/inntrykk av Alpene, så vi planlegger en tur til en av fjelltoppene ikke så langt fra Zurich. Både Mount Titlis og Mount Pilatus er muligheter, der jeg spesielt har fått anbefalt Mount Pilatus fra turistinformasjonen i Zurich. Det er kanskje ikke så rart at det frister når dere ser dette bildet?:
Forøvrig savner jeg å kjøre motorsykkel.. Tenker stadig tilbake på alle de flotte turene jeg var på i fjor høst, med flotte farger og frisk luft rundt om i fjellene. Høsten her nede er også deilig nå, fint vær og hakket varmere enn hjemme, men det blir likevel ikke helt det samme. Skal en tur hjem i slutten av oktober da, så da håper jeg på deilig (sen)høstvær de dagene