GPS oppsporing av stjålne mc'er

Prat om tung MC.
Post Reply
R

GPS oppsporing av stjålne mc'er

Post by R »

Noen som vet hvordan man best og billigst kan få til gps-oppsporing av stjålet sykkel? Vet at dette går med båter og biler, så det burde vel gå med mc'er også. Hvor stor er en sånn sender? Må feste den et godt gjemt sted på sykkelen da... Hvor mye koster dette?? Noen som har vært borti det før?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

NPNG
MC: BSA B33

Post by NPNG »

Her er det en som sikkert kan brukes....

http://www.datek.no/produkter/CTU/index.shtml

Aner ikke hva den koster, men det er jo bare å ta en telefon for å finne det ut...
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Flaks á gitt. Kjeller er jo rett over åsen også. Interessert i å høre pris jeg også :)
R

Post by R »

Hei.. Snakket med Datek som sendte meg videre til et firma som heter Zeekit. Zeekit har to løsninger:

1) GSM, nøyaktighet 30-500 meter, avhengig av tettheten mellom basestasjoner. Den er litt større enn en fyrstikkeske. Koster 1600.- + 790.- for montering.

2) GPS, nøyaktighet 3 meter. Dette er en kombinasjon av båden GSM og GPS. Om mc'en blir satt i en garasje eller kjeller og GPS signalene blir sperret, så slår den automatisk over til GSM. Denne blir pakket inn i krympeplast (vanntett) og koblet til støm/jord. Mc'en får da en "outofzone" alarm som slår seg på om sykkelen beveger seg mer enn 5 meter ut i fra et angitt punkt. En melding blir da sendt til mailen og mobilen din, og man kan følge mc'ens beveglser på nettet. Da kan man ringe til zeekit og de hjelper deg hele natta eller dagen med å spore den opp, mens man selv kan kjøre etter de angitte posisjonene. Da må man i tillegg betale en månedsum på 149.- kroner til zeekit.
Denne GPS-dingsen er ca 12cmx5cm og 2 cm tykk. Den koster 4100.- + 790.- montering.. også da månedsavgiften på 149.-.....

Om man vil kan man også være tilknyttet et vaktselskap som f. eks falken e. l. og de ringer deg da med en gang sykkelen beveger seg utenfor angitt sone og setter i gang tiltak. Dette koster ca 50 spenn i mnd..

Alt i alt kommer det på ca. 4900.- spenn og deretter 149.- kroner i måneden... Spør du meg så er det et relativt ok alternativ til å miste sykkelen sin for godt.

Han var ikke helt sikker på hvordan dette var med mc, men zeekit skal sende meg en mail så fort de har fått sjekket det opp.. Så kommer jeg tilbake med eventuell mer info. :)

http://www.autozeek.no/index.asp?viewid=
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Blir jo litt penger etterhvert det der :-k Da dukker det liksom opp et dilemma. Skal man velge en annen forsikring eller hva. Hvor trygg kan man føle seg med den saken. Tenk om man dropper tyveriforsikring og heller kjøper det der, så funker det plutselig ikke når man virkelig trenger det til å funke. :?
Jalmar

Post by Jalmar »

Kan det være en ide å sjekke med forsikringen om de kan redusere forsikringspremien hvis man monterer dette? Hvis f.eks. forsikringsselskapet reduserer årspremien med det samme som månedsbeløpet (149,- X 12 = 1788,-) og at man kanskje ikke må betale egenandel ved tyveri vil jo det hjelpe på situasjonen.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
jornhan

Post by jornhan »

Selv bruker jeg guardsystems både på bilen og "mopeden" min.Ved kjøp av en "brikke"første gang så koster den ca kr 3990 med ett års abbonement og deretter ca kr 1600 i året.Dette er ett såkallt tracking system og blir en gjenstand borte som har dette systemet så letter de med helikopter for å peile inn gjenstanden hvis nødvendig.For mer info se link http://www.guardsystems.no .Dette er ett must hvis man bare har ansvar på kjøretøyet :wink:.
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
Post Reply