Problem med HP 6735b!!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
FreddyYZF-R125Dude
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08

Problem med HP 6735b!!

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Hallo!! Eg trenger hjelp! SkolePC'n min er ustabil. Får bluescreen når jeg prøver å starte den. Kommer ett valg før jeg skal starte den, starte i sikkermodus, eller siste fungerende konfigurasjon (siste innstillinger som virket) og start windows på vanlig måte.
Har prøvd alle, men får forsatt bluescreen når innlogginsprossensen skal komme opp!
Har ikkje lyst til å sende den inn atter en gang, de bruker jo flere uker på å fikse den! Kan jo ikkje sende an inn, når hele skolen er blitt digitalisert, blir hjelpeløs i flere uker en gang til igjen eg då.

Noen som har tips?!?! setter stor pris på all hjelp eg kan få!! :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Re: Problem med HP 6735b!!

Post by Jeanette »

Har du lastet ned noen oppdateringer fra Windows i det siste? Eventuelt automatiske oppdateringer? Jeg hadde selv problemer med bluescreen på min data for noen uker siden, og etter div. feilsøk fant jeg ut at det skyldtes en (automatisk) oppdatering fra Windows som de hadde problemer med. Jeg fant ut hvordan den skulle avinstalleres, og siden det har jeg ikke hatt problemet. Kan være verdt et forsøk :) (Kan se om jeg finner igjen feilkoden/oppdateringen du bør avinstallere dersom du ønsker det.)
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Jeg hadde notert ned navnet/koden på oppdateringen du bør avinstallere, så da skriver jeg gjerne inn den anbefalte prosedyren for å avinstallere den med én gang:

- Start dataen i Safe Mode.
- Gå til kontrollpanelet.
- Velg programmer --> avinstaller et program. (Mulig det er litt andre varianter fra operativsystem til operativsystem, bruker Vista selv).
- På venstre side (oppgaver); velg "Vis installerte oppdateringer".
- (Vent til listen er ferdig), og finn oppdateringene for Microsoft Windows.

- Oppdateringen du bør avinstallere er KB973879.

Når avinstalleringen er fullført; restart maskinen og problemet med bluescreen er forhåpentligvis løst (såfremt problemet skyldes denne oppdateringen) :)
FreddyYZF-R125Dude

Det som er problemet er at jeg ikke kan logge meg på pc'n før det kommer opp en bluescreen i knapt 1 sekund å restarter seg :(
Men trengs sikkert bare en ny oppdatering, har ikke installert noen oppdatering siden jeg fikk pc'n.
Takk for hjelp!!! :D

Edit: Det skjer forsatt det samme, windows logoen kommer opp å loader, men så kommer jeg tilbake til problemet med bluescreenen.
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Hmm.. Bluescreenen hos meg kom også opp før jeg fikk logget på, men da var det lang nok tid til at jeg kunne velge modus. Og ting virket normalt ved å velge og kjøre windows på vanlig måte, selv om jeg fikk bluescreen ved hver oppstart. Men om du får logget deg inn, så se etter oppdateringen hvert fall :) Håper det løser seg!
FreddyYZF-R125Dude

Håper jeg å.. takk for tipsene Jeanette :)
Blir litt trasig om jeg er uten pc igjen på skoledagene.. Hele skolen er jo blitt digitalisert! Forbaskade teit synes eg..
Northman

Post by Northman »

Når maskina di bluescreener får du en feilmelding, med en kode, den er i grunn ganske vesentlig.... Sier noe om hva som kan være feil, kan brått være hardware feil, og ikke software.

Hvilken mld får du opp?
It is better to exist unknown to the law.
FreddyYZF-R125Dude

Får ikke sjangs til å se, bluescreenen kommer opp i ett sekund, eller brøkdelen av ett sekund.. Grunding irritert på den pc'n nå!
Post Reply