Suzuki Intruder 1400 lett modifisering

Prat om tung MC.
Post Reply
Kuleberg

Suzuki Intruder 1400 lett modifisering

Post by Kuleberg »

Da var forumet endelig oppe, og føler sterk for å vise fram min store stolthet. Etter mye om og men, så falt valget egentlig ganske tilfeldig på en suzuki intruder 1400, da jeg kom over en svært god pris sent på høsten. Fikk 3 små turer i bygda før jeg måtte sette den vekk for vinteren. Må si ventetia føles ektremt lang nå.

Dette er en 1990mod USA-utgave med ca 35.000 miles på telleren.
Utstyrslista da jeg kjøpte den var:
Mapam framflyttersett
Kyuryakyn grips
Granuzzi sal
Progressive og kortere dempere bak
Progressive fjører framme
Silvertail eksosanlegg
Sissybarerstattere

Alle orginaldeler utenom orginalhåndtak fulgte også med.

Alle deler jeg bestilte utenom styret og speedometer var fra cruisecustomizing.com og er veldig fornøyd med servicen der.
Di brukte 8-9 dager på å samle sammen delene fra leverandørene, og fra di sendte til jeg hadde det på døra tok det 5 dager bare !!

Modifikasjoner jeg nå har gjort:
dragbar ca 90cm bredt,
nye alu grips,
fjernet bøyler til vesker,
festet veske lenger fremme, kun veske på venstre side,
fjernet skiltlys og løftet opp skilt,
byttet til nye LED mini-blinklys,
montert tankpad,
nye speil montert opp-ned for en flatere look,
Pusset nedre del av framgaffel med grov "slipenylonark" for å få orginal børstet look,
byttet sissybar-erstattere til en type siden orginalblinklys ikke lenger er der,
polert opp knappehus og væskebeholdere,
montert speedometer med km/t istede for orginalt med mph,

Hadde også et problem med at sykkelen tikka en del. lokaliserte det til eksosventilene med middels god hørsel. Lette lenge og lurte på å bytte løftetønner på vippearmene da det er hydrauliske løftere på disse. Verksmester på suzuki kristiansand syns dette hørtes veldig rart ut. Han hadde aldri vært borti at dette har skjed med intruderne før. Etter mer frem å tilbake og litt prat med richard fra topgearauto sjekket jeg dekomp-systemet. Viste seg at dette hadde låst seg, og sto på konstant, noe som gjør at det blir klaring mellom kam'en og vippearmen til eksosventilene. med litt fingerferdighet fikk jeg løsnet dette og den sveiv som ei klokke igjen =)

er ny når det gjelder mc, så har ikke påkostet den alt for mye. vil først se om dette er noe sykkel for meg. Hvis det er det så vil nok ny lakk, bredere bakdekk og bredere gaffel framme komme på før neste sesong. men aldri godt å vite, kansje jeg finner ut at dette ikke er sykkelen for meg.

Slenger med noen bilder som er tatt fra jeg kjøpte den til nå:

Dette er bilde fra anonnsa da jeg fant den på finn.no
Image

Her er bilde etter jeg fikk den hjem etter enlang kjøretur
Image

Her er bilde etter noe deler er demontert. Fortsatt mye nytt som skal monteres
Image

Her er delene montert. etter dette er speilene flyttet ned, men legger det med siden det er det fineste bildet jeg har
Image

Her er siste bildet som er tatt. Dårlig kvalitet, men dere kan se speilene er flyttet ned under styret
Image
Lord Erik

Re: Suzuki Intruder 1400 lett modifisering

Post by Lord Erik »

Gratulerer med vakker sykkel! Kan fint forstå at ventetiden har vært lang for deg når du kun fikk en prøvesmak før sesongen var over. Vi får håpe våren kommer fort.
Kuleberg

Post by Kuleberg »

Ja er stadig nede i garasjen og sitter på den. Ser ut som det blir en lang vinter i år men får bare smøre seg med tålmodighet
Kuleberg

Post by Kuleberg »

var nede i garasjen å satte sykkelen litt til lading. blir veldig i stemning av dette væres altså \:D/
tok et bilde fra ny vikel av sykkelen som jeg tenkte legge ut

Image
knetrom

Post by knetrom »

Gleder meg til å se bilder av sykkelen ute i friluft!
Kuleberg

Post by Kuleberg »

var nede å fyrte opp sykkelen her i dag. det var deeeilig!! \:D/
[youtube]2iTMohMEWvk[/youtube]
ZeEven
MC: Nå: Ducati 748S '00
x Honda CBR600F '97 (avgått ved døden)
x Suzuki GSX400E '84

Post by ZeEven »

Skal innrømmes at jeg ikke er særlig stor fan av choppere og lignende sykler (beklager om jeg fornærmer noen nå, men jeg kan også åpenbart fint lite om differensieringene).

MEN; Dette er pent arbeid! Håper denne h@#$%& snøen smelter snart, jeg vil også gjerne se sykkelen din i friluft!
Never underestimate the predictability of stupidity.
Kuleberg

Post by Kuleberg »

takker så mye. vi har alle forskjellig smak, og godt er det, så syns ikke noen skal bli fornærmet over det 8)
Post Reply