Ulvinnebloggen. Sesongstart 2013
Re: Ulvinnebloggen. Kveldstur
Ja, det hjelper å kle bra på seg. Selv om det er kaldt, er det jo ikke frost i bakken enda, så tryggere å kjøre nå enn i tilsvarende kulde på våren. Håper sesongen varer litt lengere for dere alle. Det er 6 uker siden jeg tok sykkelen med meg tilbake til England, og her er dagtidstempen enda rundt 15- 20 grader, så det funker med lær fremdeles, men vi kjenner det bra på morgenen vi også. Jeg har en elektrisk varmevest fra Klan, som er herlig å bruke når det er kaldt.
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
but women discovered how to play with it.
- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Re: Ulvinnebloggen. Kveldstur
Jeg tenkte på deg da jeg tittet ut vinduet i dag tidlig, og var veldig glad det bare var grått, ikke hvitt ute.Shortybebeh wrote:hehe.. det snør ikke her, så jeg tror det hjalp at du satt ned foten der!
Den varmevesten høres deilig ut. Vi var ute en liten tur i dag også, men med 5 grader og regn var det ikke så veldig trivelig. Det er heldigvis meldt bedre vær i morgen (9 grader og skyet uten nedbør), så da satser vi på en lengre tur et eller annet sted.RedRocket wrote:Ja, det hjelper å kle bra på seg. Selv om det er kaldt, er det jo ikke frost i bakken enda, så tryggere å kjøre nå enn i tilsvarende kulde på våren. Håper sesongen varer litt lengere for dere alle. Det er 6 uker siden jeg tok sykkelen med meg tilbake til England, og her er dagtidstempen enda rundt 15- 20 grader, så det funker med lær fremdeles, men vi kjenner det bra på morgenen vi også. Jeg har en elektrisk varmevest fra Klan, som er herlig å bruke når det er kaldt.
- Ulvinnen
Re: Ulvinnebloggen. Fenris
Hvor skal man begynne? Det har jo skjedd så mye mens forumet var nede. Jeg tror jeg skal nøye meg med det viktigste, og fortelle at jeg har fått en ny hjertens kjær. Det var kjærlighet ved første blikk, han bare måtte bli min.
Så nå er det Fenris som blir klappet på i garasjen, og som jeg gleder meg til å ta frem bare Moder Jord vil rette seg etter kalenderen og innse at våren er her. Stakkars Rødhette er stuet innerst i garasjen. Jeg har litt dårlig samvittighet overfor henne, men håper at en ny eier vil melde seg og ta henne med på mange turer. Det fortjener hun.
Noen som lurer på hvordan Fenris'en min ser ut? Her er han:

Her har det kommet GPS, nytt sete, Sissybar, bagasjebrett og varmeholker.
Nytt styre skal monteres. Det skal også pynteørnene og spoileren jeg fikk i julegave.

Siste kjøretur i 2009 var 13. desember.
Så nå er det Fenris som blir klappet på i garasjen, og som jeg gleder meg til å ta frem bare Moder Jord vil rette seg etter kalenderen og innse at våren er her. Stakkars Rødhette er stuet innerst i garasjen. Jeg har litt dårlig samvittighet overfor henne, men håper at en ny eier vil melde seg og ta henne med på mange turer. Det fortjener hun.
Noen som lurer på hvordan Fenris'en min ser ut? Her er han:

Her har det kommet GPS, nytt sete, Sissybar, bagasjebrett og varmeholker.
Nytt styre skal monteres. Det skal også pynteørnene og spoileren jeg fikk i julegave.

Siste kjøretur i 2009 var 13. desember.
- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Gratulerer med Fenris! Jeg har ennå tilgode å se den live, men jeg vet jo at du er godt fornøyd 

- Ulvinnen
Jeg håper jeg får anledning til å vise deg den til sommeren. 

- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Det får du garantert!
Noen som var heldige!Ulvinnen wrote:Siste kjøretur i 2009 var 13. desember.

Gratulerer med ny sykkel

07 Yamaha FZ6-S 

- Ulvinnen
Takk skal du ha!FunSize wrote:Noen som var heldige!Ulvinnen wrote:Siste kjøretur i 2009 var 13. desember.![]()
Gratulerer med ny sykkel
Grattis med ny sykkel!
Er det lov å spørre hvordan den er å kjøre? Hvordan er bremser og fjøring i forhold til rødhette?
Er det lov å spørre hvordan den er å kjøre? Hvordan er bremser og fjøring i forhold til rødhette?
Gratulere med Fenris. Må få mange gode km ut av denne vel? 

Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Gratulerer med Fenris. Det var ikke akkurat noe tannløst ulvenavn.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- Ulvinnen
Takk for flere gratulasjoner, koselig!
Herr Baron: Jeg er veldig fornøyd med navnet, føler at det passer bra. Det var datteren min som foreslo det, og jeg føler at det stemmer.
Inunf: Det er veldig moro å kjøre Fenris. Jeg var skeptisk til å kjøre en MC der jeg må sitte med bena fremover, trodde ikke det var noe for meg siden jeg sitter veldig godt på Rødhette. Men straks jeg prøvde det, kom det store smilet frem. Det gir en helt annen kjøreglede (trodde ikke det skulle være mulig, koste meg stort på Rødhette også.) Fjøringen har jeg ikke tenkt noe over, så det kan jeg ikke svare på. Dessverre er bremsene mye dårligere enn på Rødhette. Jeg hadde en ubehagelig opplevelse på en tur der han som kjørte foran meg overraskende stoppet. Da holdt jeg på å kjøre rett inn i ham, fordi bremsene tok så mye dårligere enn hva jeg var vant til. Heldigvis gikk det bra. Når bare sesongen kommer i gang, skal jeg finne meg et egnet sted og trene på nødbremsing med Fenris, så jeg vet hvodan sykkelen reagerer neste gang det blir nødvendig. Jeg har også tenkt å ta den med på en kjøregård med kjegler, og få trent opp de teknikkene også på Fenris.
Herr Baron: Jeg er veldig fornøyd med navnet, føler at det passer bra. Det var datteren min som foreslo det, og jeg føler at det stemmer.
Inunf: Det er veldig moro å kjøre Fenris. Jeg var skeptisk til å kjøre en MC der jeg må sitte med bena fremover, trodde ikke det var noe for meg siden jeg sitter veldig godt på Rødhette. Men straks jeg prøvde det, kom det store smilet frem. Det gir en helt annen kjøreglede (trodde ikke det skulle være mulig, koste meg stort på Rødhette også.) Fjøringen har jeg ikke tenkt noe over, så det kan jeg ikke svare på. Dessverre er bremsene mye dårligere enn på Rødhette. Jeg hadde en ubehagelig opplevelse på en tur der han som kjørte foran meg overraskende stoppet. Da holdt jeg på å kjøre rett inn i ham, fordi bremsene tok så mye dårligere enn hva jeg var vant til. Heldigvis gikk det bra. Når bare sesongen kommer i gang, skal jeg finne meg et egnet sted og trene på nødbremsing med Fenris, så jeg vet hvodan sykkelen reagerer neste gang det blir nødvendig. Jeg har også tenkt å ta den med på en kjøregård med kjegler, og få trent opp de teknikkene også på Fenris.
Er bare å kjøre på med en Brembo 19*20 radialmontert mastersylinder, 320 mm Braketech CMC skiver og Brembo M4 monoblock calippere, så har du bremsinga under kontroll 
Men litt mer alvorlig: Det er sikkert mulig å modifisere bremsene enkelt (og billig) med litt ebaying og albuefett
Bare si i fra om du vil ha noen tips.

Men litt mer alvorlig: Det er sikkert mulig å modifisere bremsene enkelt (og billig) med litt ebaying og albuefett

Grattis med ny sykkel! Det er alltid like gøy 

- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell