MC kultur - Trondheim
MC kultur - Trondheim
Nå er det mulig jeg bare tuller, men var det mere "Kultur" blant mc eiere før?
Tenker da på faste treff i by'n på faste dager (ons-fre-lør, hvis god vær). I den tiden jeg hadde min gamle CB 750 four (k7) 76' , det var rundt 1990-1992, var det helt vanlig å frese en tur ned til by'n rundt kl.22-23, var nesten bestandig 10-20 mc'er ute og lufta seg. Nå som relativt fersk CBX eier, fiser jeg ned til by'n, men der er det ikke rare greiene.
Så nå lurer jeg på, om det er noen som vet om det bruker å være slike "treff" lengre, eller har denne kulturen død helt ut.
Tenker da på faste treff i by'n på faste dager (ons-fre-lør, hvis god vær). I den tiden jeg hadde min gamle CB 750 four (k7) 76' , det var rundt 1990-1992, var det helt vanlig å frese en tur ned til by'n rundt kl.22-23, var nesten bestandig 10-20 mc'er ute og lufta seg. Nå som relativt fersk CBX eier, fiser jeg ned til by'n, men der er det ikke rare greiene.
Så nå lurer jeg på, om det er noen som vet om det bruker å være slike "treff" lengre, eller har denne kulturen død helt ut.
Mvh
Petter
Honda CBX 1000
Petter
Honda CBX 1000
-
- MC: BMW R1200GS Adventure
Ha'kke peil,
Men det fiser sykler forbi her i Ila i retning Byneset i eningen, og til alle døgnets tider, og alle de skal vel ikke til Trolla? Eller er tursister på vei til ferja fra Flakk? Noen må de jo være som kjører bare for å ta turen rundt Byneset?
Senior MC har fellesturer på søndager, med start fra Moholt, tror jeg.
Btw Petter, var det din CBX som sto utafor ICA-lageret på Leangen mandag i forrige uke? På hjørnet av P.plassen ut mot Thonning Owesens gate?
Men det fiser sykler forbi her i Ila i retning Byneset i eningen, og til alle døgnets tider, og alle de skal vel ikke til Trolla? Eller er tursister på vei til ferja fra Flakk? Noen må de jo være som kjører bare for å ta turen rundt Byneset?
Senior MC har fellesturer på søndager, med start fra Moholt, tror jeg.
Btw Petter, var det din CBX som sto utafor ICA-lageret på Leangen mandag i forrige uke? På hjørnet av P.plassen ut mot Thonning Owesens gate?

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
-
Doffen, Doffen, til å være Honda-eier er du utrolig historieløs. Faren til CBX'n var CB750 som kom i 67/68, og som var den første (sålangt jeg vet) MC'n med tverrstilt rekkefirer.
Og som alle vet kan ikke en V-motor avle annet enn... Riktig, flere V-motorer, V4, V6, V8 osv.
Og da sier det seg selv at når Honda hadde en rekkefirer og en rekketoer eller tre ble det en rekkesekser.
Men det er mulig at det står en CB750 oppe på Leangen et sted, og der har vi sannsynligvis synderen. Men å påstå at en Harley er far til CBX'n den er å dra slektsforskningen litt vel langt
Og som alle vet kan ikke en V-motor avle annet enn... Riktig, flere V-motorer, V4, V6, V8 osv.
Og da sier det seg selv at når Honda hadde en rekkefirer og en rekketoer eller tre ble det en rekkesekser.
Men det er mulig at det står en CB750 oppe på Leangen et sted, og der har vi sannsynligvis synderen. Men å påstå at en Harley er far til CBX'n den er å dra slektsforskningen litt vel langt

-
Ja, men hadde ikke den en V-toer siden den var lisensprodusert 

husker at når jeg flytta hit så sto det ofte 10-12 mc`r på torget om kveldene, vi får vel ta over stafett pinnen å få til å treffes der vi da..... må bare få færdigstillt sykkeln først 

Do i look like a fucking people person?
HD 1340 softail "custom"
har hørt at passiv røyking er farlig så jeg er sunn å røyker som F...
HD 1340 softail "custom"
har hørt at passiv røyking er farlig så jeg er sunn å røyker som F...
Hadde vært morro det, forum treff!
Blir liksom litt mer "Live", enn å bare knattre på tastaturet.
Tro hvor mange det er som gidder å rive seg løs ifra PC'n og dra til byen en godværs kveld, det hadde vært morro det.
Men med den trenden være har hatt i det siste, ser det ikke ut til at vi har så veldig mange ukene med brukbart MC vær i sikte.
Blir liksom litt mer "Live", enn å bare knattre på tastaturet.
Tro hvor mange det er som gidder å rive seg løs ifra PC'n og dra til byen en godværs kveld, det hadde vært morro det.
Men med den trenden være har hatt i det siste, ser det ikke ut til at vi har så veldig mange ukene med brukbart MC vær i sikte.

Mvh
Petter
Honda CBX 1000
Petter
Honda CBX 1000
-
Var det jeg trodde, det er en V-toer, og V-motorer kan ikke avle rekkemotorer, har noe med tenninga å gjøre.NoName wrote:Si ikke det, for den første virkelige motorsykkelen som ble produsert i japan var lisensprodusert HD. De gikk under navnet RIKUO. De ble produsert fra 1935.
Tror nok at jeg derfor står på min påstand om at Harley-Davidson ikke er faren til CBX. Mulig en en forbindelse langt ute på morsida til oldefaren eller no sånt.
EDIT. Glemte jo helt denne http://www.motorcyclemuseum.org/classics/bike.asp?id=81

-
Er jo fast på Stav hver onsdag.
Vi i Senior MC møtes jo på Ranheim hver torsdags kveld, i sesongen blir det ofte en runde i kveldinga.
Vi har også faste søndagsturer med start fra KIWI/ESSO på Moholt kl 11.00
Turlista vår ligger her
Iår har vi også hatt to omganger på Lånke med Rustløsning etter vinteren. Siste var i dag 6/5, med ca 25 sykler.
Vi i Senior MC møtes jo på Ranheim hver torsdags kveld, i sesongen blir det ofte en runde i kveldinga.
Vi har også faste søndagsturer med start fra KIWI/ESSO på Moholt kl 11.00
Turlista vår ligger her
Iår har vi også hatt to omganger på Lånke med Rustløsning etter vinteren. Siste var i dag 6/5, med ca 25 sykler.

Jeg bruker også å ta meg en kveldstur rundt Byneset rett som det er. Svingene ved Trolla er skikkelig digg å kjøre.
Jeg la merke til at det sto en del MC'er på torget en søndag for noen uker siden. Jeg satt på en uterestaurant, og så at det stadig kom en del sykler innom, slo av en prat og kjørte videre igjen. Dette var i 5-6-tiden på ettermiddagen.
Jeg la merke til at det sto en del MC'er på torget en søndag for noen uker siden. Jeg satt på en uterestaurant, og så at det stadig kom en del sykler innom, slo av en prat og kjørte videre igjen. Dette var i 5-6-tiden på ettermiddagen.