Dagens Avis-utklipp

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
ZeEven
Posts: 46
Joined: 16 Feb 2009 18:14
MC: Nå: Ducati 748S '00
x Honda CBR600F '97 (avgått ved døden)
x Suzuki GSX400E '84
Location: Trondheim

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by ZeEven »

Jeg er enig her. Mange kvinner argumenterer med lik lønn for lik type arbeid, da en egentlig bør få frem at en skal ha lik lønn for lik type arbeid forutsatt lik mengde arbeid. Og det er her forskjellene kommer, da menn generelt aksepterer å arbeide mer (på bekostning av familietid). Bakgrunnen for denne tilbøyeligheten vil være et (velfundert) foredrag i evolusjonsbiologi.

Jeg skjønner heller virkelig ikke poenget med at alt skal gjøres i like stor grad av begge kjønn, da vi åpenbart ikke er like. De strukturelle forskjellene i hjernen, og en god del av deres effekter, er rimelig godt klarlagt. Det optimale vil være at en i et parforhold finner en balanse der begge bidrar like mye, ikke at de gjør identiske ting.

Det kunne ikke falt meg inn å slå meg ned med ei jente som jeg ikke respekterte for den hun var. Og for min del veier empati og evne til kjærlighet tungt hos kvinner, da jeg ønsker at hun (før eller siden) skal være en god mor, og jeg en god far. Som religionsforskeren i artikkelen sier, hvorfor skal de for alt i verden rakke ned på de myke verdier?
Never underestimate the predictability of stupidity.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord Erik »

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo ... tid=579790

Noe slik ser jeg også ut av og til. Når det er fint vær, ingen biler, og en lang og øde vei bare for meg selv... :roll:
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Northman »

It is better to exist unknown to the law.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord Erik »

God damnit. En så vakker sykkel også da. Håper det går bra med føreren. :-s

Vi får vel lage en "Motorsykkelulykker 2010" tråd, og ha denne artikkelen som første post?
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by knetrom »

Skummelt å være førstemann ut etter vinteren, er ikke mange som ser etter motorsykler nå om dagen..
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Northman »

Satse på at det gikk bra med ham.

Ser jeg en sykkel nå om dagen blir jeg veldig misunnelig... og tenker at jeg også burde kjørt om vinteren...

Beste muligheten for å bli sett er vel bajas-kjøring og blå/hvit lakkering :-)
It is better to exist unknown to the law.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord Erik »

Tror jeg hadde vært rimelig irritert etter å ha blitt påkjørt bakfra ved et gangfelt. En skulle tro at alle på veien følger ekstra godt med i de områdene når det tross alt kan komme barn og syklister inn i veibanen. :roll:
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by knetrom »

Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord Erik »

Hvis mannen kjørte i normalt tempo, hvordan kan hun da ha sett seg skikkelig for? :-s
cpeders
Posts: 170
Joined: 09 Feb 2006 20:33
MC: -98 Yamaha TDM 850, Grå. Dønn standard, kun montert Givi Wingrack og varmeholker. Pluss en gammel klokke stripset til styret.
Location: Arendal
Contact:

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by cpeders »

Vi går en skummel fremtid i møte. Det er jo nå tydligvis fritt frem for å valse over oss.
-98 Yamaha TDM 850 - Grå
Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.

Sunrise Riders Arendal
Meg på tryneboka
Klubben på tryneboka
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Baron von Waffel »

Den saken er jo ikke skummel før statsadvokaten lar være å anke den inn for lagmannsretten.

Men den viser tydelig at legmennene i domstolene ikke ville sett motorsykkelen de heller. Så de har gjort sitt for å gi jurister som meg et argument til for å ønske legmennene ut av domstolene.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by maelling »

Legmennene mener da at hun har utvist den aktsomhet som man kan forvente av en aktsom bilist, og at om en hvem som helst annen "aktsom" bilist hadde meid ned personen på samme måten, ville gått klar av strl. 238, jfr. vtrl. 3. Spørsmålet er om aktsomhetsnivået til denne bilisten de mener holder god standard er holdbar, og det kan den ikke være. Det ville være rart om denne ikke havner inn for lagmannsretten.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by boxer wolf »

Dette er en dom som på ingen måte bør bli stående. Det er så mange skremmende signaler som gis. Dersom det skal være OK å ikke overholde vikeplikten for MC, hvor vil det enda da?? :?
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by knetrom »

Denne dommen må ankes, den er vinklet slik at bare man ser seg om etter store biler kan man bare dure i vei. Legmennene eller meddommerne som de kalles i noen artikler er visstnok to damer i 60-årene, som jeg mistenker for å gi seg selv en grunn til å ikke trenge å vri hodet når de er ute og kjører bil.. Ja, det var sikkert useriøst, men hele dommen her er useriøs!
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by boxer wolf »

Det blir jo liten vits med vikeplikt dersom det bare er de som er større enn deg du skal ta hensyn til. Da kan det jo bli interessant for de som kjører trailer.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Post Reply